خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / درمان پوسته شدن لب

درمان پوسته شدن لب

imagesپوسته پوسته شدن لب بر اثر کمبود بعضی ویتامین ها وکمبود اب ودر معرض آب وهوای خشک و…روی میدهد در ادامه مطلب زیر راههای درمان  ونحوه مراقبت از لبها را برای شما عزیزان بازگو میکنیم.

نحوه مراقبت از لب ها

مراقبت از لب‌ ها کار دشواری نیست، فقط باید به التهاب یا هرگونه دردی که ممکن است در آنها احساس کنید، توجه کرده و نکات زیر را در نظر بگیرید.

چرب کردن لب ‌ها:

همانند سایر ارگان‌ های بدن، پوست لب نیز دارای دو بخش بیرونی و درونی است؛ اما برعکس سایر قسمت‌ های پوست، بخش درونی یا میانی آن هیچ مو یا غده عرق ندارد. به عبارت دیگر، این بخش به طور مستقیم تحت تأثیر شرایط محیطی دچار آسیب‌ دیدگی می‌ شود و هیچ راهی برای محافظت از آن وجود ندارد. لب ‌ها به دلیل نداشتن غدد چربی، خیلی زود خشک شده و ترک می‌‌ خورند؛ به همین دلیل باید مرتب آنها را مرطوب و چرب کرد. تا جایی که می ‌توانید لب ‌هایتان را زبان نزنید و پوست آنها را با ناخن‌ های ‌تان جدا نکنید. این کار باعث حساسیت و سوزش پوست لب می‌ شود. بعد از مسواک زدن دندان ‌ها می ‌توانید گاهی مسواک را روی لب ‌ها نیز بکشید تا سلول‌ های مرده پوست لب از آن جدا شوند و سلول‌ های جدید بهتر رشد کنند. البته برای کشیدن مسواک روی لب ‌ها بهتر است پرزهای مسواک از نوع نرم باشد بعد از اینکار از پماد لب استفاده شود.

چند گام اساسی برای از بین بردن ترکهای لب

مقدار بیشتری آب بنوشید. میوه‌‌ها و سبزیجات بیشتری بخورید. به پشت بخوابید و از بالش نرم و تمیز استفاده کنید تا از فشار آوردن روی صورت و لب‌ های شما هنگام خواب جلوگیری شود.

سلول‌ های مرده پوست لب را از روی آن با مسواک خود جدا کرده و سپس چرب کنید. سطح لب را پماد مخصوص لب بمالید (گوشه ‌های لب را نیز فراموش نکنید). سعی کنید تمام طول شب پماد روی لب ‌های‌تان بماند تا صبح بعد از بیداری متوجه شوید که ترک‌ ها از بین رفته‌اند. شرایط آب و هوایی روی لب‌ ها اثر می ‌گذارد. آب و هوای سرد و خشک و سیب‌ های ناشی از نور خورشید به پوست لب آسیب می ‌رساند. کمبود ویتامین ‌ها نیز سلامت لب‌ ها را به خطر می ‌اندازند؛ مثل ویتامین A، ویتامین B ، ویتامین C ، ویتامین B2 ، ویتامین E حساسیت به برخی محصولات اثر نامطلوب روی لب ‌ها دارند. برخی از داروها باعث خشکی و ترک ‌خوردگی لب ‌ها می‌ شوند. بیماری دیابت نیز شرایطی را به وجود می آ‌ورد که درآن لب ‌ها درد می ‌گیرند. تکرر ادرار، خستگی مفرط و تشنگی زیاد نیز از دیگر علائم این بیماری است. بیماری کاوازاکی نیز نوعی اختلال خونی نادر است که با خشکی شدید لب‌ ها همراه می ‌باشد.آلوئه‌ ورا یکی از بهترین داروها برای رفع خشکی و ترک لب ‌هاست.

 

ورقه‌های تقریباً نازک خیار را می‌ توانید روی لب ‌ها بمالید و از نتایچ آن بهره‌ مند شوید. مواد موجود در محصولات و لوازم آرایشی مورد استفاده خود را چک کنید. در این محصولات موادی وجود دارند که تهدیدی جدی برای سلامتی به شمار می ‌روند. از رژ لب‌ هایی استفاده کنید که کمترین مواد مضر را دارند. هیچ‌ وقت رژ لب ‌هایی را که در فروشگاه‌ ها مخصوص تست کردن هستند، به طور مستقیم روی لب‌ هایتان نمالید. از رژ لب ‌هایی که حاوی پارابن (Paraben) هستند، استفاده نکنید؛ چرا که موجب سرطان سینه می ‌شوند.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *