خانه / آرایشی و زیبایی / درمان سریع و طبیعی تبخال

درمان سریع و طبیعی تبخال

ar4-3224

تبخال یک بیماری پوستی است در این پست درمان سریع و طبیعی تبخال را بیان می کنیم .

تب‌خال یا هرپس سیمپلکس(به انگلیسی: Herpes simplex) یک بیماری ویروسی است که توسط ویروسی به همین نام ایجاد می‌شود و موضع درگیر به صورت التهاب و مجموعه‌تاول‌های ریز نمایان می‌شود.

ویروس هرپس سیمپلکس عامل بیماری تب‌خال در صورت، آلات تناسلی هر دو جنس، مغز، چشم و گاهی حتی فلج بل نیز می‌گردد. برای تب‌خال هنوز درمان قطعی وجود ندارد و اگر ویروس وارد بدن شود تا پایان عمر همراه شخص خواهد ماند و در هنگام ضعف دفاعی بدن بروز می‌نماید. اگرچه در برخی بیماران و پس از چندین سال عود بیماری، به ناگهان تظاهر مجدد تب‌خال از بین می‌رود اما هم‌چنان ناقل ویروس به دیگران خواهند بود.

درباره تبخال سوالات زیادی مطرح است از جمله اینکه آیا تبخال از شخصی به شخص دیگر سرایت می کند؟ و…در سایت هلث نیوز به سوالاتی در این باره پاسخ داده می شود. تبخال های روی لب و تبخال دستگاه تناسلی به علت ویروس بروز می کند. این ویروس دارای ۲ رشته است: HSV-1 که تبخال روی لب ایجاد می کند و HSV-2 که تبخال در قسمت تناسلی ایجاد می کند.

این ویروس می تواند حتی به چشم هم سرایت کند

از آن جا که این ویروس از طریق تماس قابل انتقال است، هر نوعی از آن می تواند به سطح غشاء مخاطی که با آن تماس پیدا می کند، منتقل شود. برای مثال در صورت دست زدن به تبخال روی صورت و سپس دست زدن به چشم، امکان انتقال این ویروس حتی به داخل چشم نیز وجود دارد. گاهی بلافاصله پس از عفونت اولیه، ویروس از طریق پوست دفع می شود حتی اگر تبخال ایجاد نشود.

اغلب افراد ویروس HSV-1 را دارند

از هر ۱۰ نفر ۹ نفر دارای این ویروس هستند. بیشتر افراد از دوران کودکی این ویروس را دارند که علت عمده آن استفاده مشترک از لوازم آشپزخانه یا تماس پیدا کردن با فرد آلوده است.

ویروسی که از بدن خارج نمی شود

به محض آلوده شدن، این ویروس دیگر از بدن خارج نمی شود. زیر پوست می ماند تا سیستم ایمنی به خطر بیفتد و ضعیف شود. به همین دلیل است که هر بار دچار استرس، بیماری یا خستگی مفرط می شوید، تبخال ظاهر می شود. در صورتی که سالی بیش از ۶ بار دچار تبخال می شوید باید با پزشک خود درباره راه درمان صحبت کنید.

شبیه جوش است فقط ظاهر بدتری دارد

جوش می تواند کنار لب ظاهر شود؛ اما اگر این جوش چرکی باشد به احتمال زیاد تبخال است. با ترکیدن تبخال، خون و چرک از آن خارج می شود. اغلب نیز پوست خشکی روی آن به وجود می آید و پس از چند روز از بین می رود.

در صورت داشتن تبخال، پاک سازی پوست می تواند آن را پخش کند

اگر عفونت تبخال داشته باشید، پاکسازی پوست به این ویروس اجازه بیرون آمدن می دهد. این عفونت می تواند به تمامی قسمت های صورت سرایت کند و نتیجه وحشتناکی داشته باشد. بنابراین اگر سابقه تبخال دارید قبل از حتی موم انداختن پوست با متخصص مشورت کنید.

می تواند به جنین آسیب برساند

برای زنان باردار، این ویروس می تواند مشکل ساز باشد، عفونت های طولانی مدت که به قسمت دستگاه تناسلی سرایت می کند، می تواند خطر سقط جنین را افزایش دهد؛ همچنین باعث زایمان زود هنگام، وزن پایین در زمان تولد و انتقال ویروس به نوزاد در زمان تولد می شود اما درباره تبخال لب، بیشترین نگرانی سرایت عفونت در زمان بارداری است زیرا خطر آسیب دیدگی نوزاد افزایش می یابد. به زنان باردار توصیه می شود با افرادی که مشکوک به این ویروس هستند تماس پیدا نکنند.

 

درمان‌های طبیعی و سریع تبخال

 

گل همیشه بهار
گل همیشه بهار از دیگر داروهای طبیعی و گیاهی برای درمان تبخال به‌ویژه تبخال دهانی است. شست و شوی تبخال با کمک عصاره همیشه بهار علاوه بر آن‌که به کنترل و از بین رفتن ویروس‌ها کمک می‌کند موجب تسریع روند درمان در بیمار نیز می‌شود. این مرهم علاوه بر خاصیت ضدویروسی موجب کاهش درد و سوزش تبخال نیز می‌شود. برای تهیه این عصاره کافی است ۳ قاشق از گیاه خشک شده گل همیشه بهار را در ۲ لیوان آب بجوشانید تا یک لیوان از این عصاره باقی بماند، سپس محل تبخال را با کمک پنبه و عصاره این گیاه شست و شو دهید.

روغن چای
استفاده از روغن چای تأثیر زیادی در پیشگیری از انتقال تبخال به سایر قسمت‌های عضو درگیر از قبیل لب و داخل دهان دارد.
روزی دو بار پنبه ای تمیز را به روغن چای آغشته کنید و روی تب خال قرار دهید.
این روغن به دلیل تحریک سیستم ایمنی بدن و افزایش توان آن برای مقابله با ویروس تبخال، تأثیر زیادی روی از بین رفتن تبخال دارد.

سیر رنده شده
یک حبه سیر بردارید و آن را به دو نیم کنید. آن را به مدت ۱۰ دقیقه روی تبخال تان بگذارید. این کار را روز چند مرتبه تکرار کنید.
سیر روند گسترش تبخال را به‌سرعت کاهش می‌دهد و به اصطلاح آن را خشک می‌کند. بعد از دو الی سه روز تأثیر فوق العاده این ماده غذایی بد بود اما پرخاصیت را به چشم خواهید دید.

 

شایان ذکر است که بدانید که به هیچ عنوان برای تبخال خود درمانی نکنید و آن را دستکاری نکنید .

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *