خانه / آرایشی و زیبایی / درمان جوش های ناحیه سر

درمان جوش های ناحیه سر

RE-758x380

شما جز افرادی هستید که پوست سرتان جوش می زند در این پست ابتدا به علت این موضوع و سپس درمان جوش های ناحیه سر می پردازیم با ما باشید .

جوشهای کف سربرخلاف جوشهای صورت قابل رویت نیستند خیلی خوب است اما گاهی اوقات این کورک ها به دردناکترین نقاط بدن تبدیل میشوند بخصوص زمانیکه موهایتان را شانه میزنید. همچنین بعلت پوشیده شدن کف سر از مو، درمان این جوش ها بسیاردشوار است.

علت اصلی ایجاد آکنه در ناحیه سر چسبندگی سلولها و چربی ( تولید شده در پوست سر ) به تارهای مو است . به اینصورت که انباشته شدن سلولهای مرده پوست و چربی بر روی پوست سر، منبع غذایی مناسبی را برای رشد باکتریها ایجاد میکند که بعد از مدتی سبب ایجاد آکنه میشود. این اتفاق معمولا برای کسانی رخ میدهد که پوست سر چربی دارند و بیشتر از دیگر افراد (در ناحیه سر) عرق میکنند.

حال سوال این است که چه روشهایی برای درمان آکنه ناحیه سر وجود دارد ؟

بهترین راه پیشگیری شستشوی موها بطور منظم است. درست است که در مقالات قبلی اشاره کردیم که هرچه کمتر موهایتان را بشویید بهتر است، اما به این موضوع هم توجه داشته باشید که اگر موهایتان را صرفا با آب بشویید از چربی موجود در سر خلاص نمیشوید.

هرگز استفاده از شامپوی خشک را جایگزین شستشوهای روزانه نکنید. زیرا این کار صرفا سبب پوشانده شدن چربی (عدم چرب شدن زودهنگام مو و در نتیجه ادامه روند تغذیه باکتریها از سلولهای مرده و چربی کف سر میشود بعلاوه این محصول میتواند باعث بسته شدن منافذ پوستی شود که این خود از جمله عوامل ایجاد آکنه در ناحیه سر بشمار می آید.

نکته دیگر اینکه علاوه بر شامپو کردن روزانه مو، ماساژ کف سرباید به یک عادت تبدیل شود. به اینصورت که ماساژ دورانی و ملایم با سر انگشتان دست به آرامی باعث پوسته پوسته شدن (کف سر) میشود. البته متخصصین معتقدند انجام  این کار بدون آسیب زدن به تارهای مو کار دشواری بنظر میرسد. همچنین از ماساژ موهایتان بصورت تند و خشن خودداری نمایید.

سریع ترین راه درمان این بیماری ملاقات پزشک متخصص است. یکی از پزشکان گفته است که کورک را با تزریق آمپول کورتیزون به آنها میتوان در مان کرد. او همچنین اضافه میکند که سریعا قبل از ایجاد عفونت باید جهت درمان جوشهای ناحیه سر اقدام کرد.

برخی از افراد عادت به خارش و یا کندن پوست این نواحی دارند که این امر متاسفانه در صورت تماس باعث سرایت بیماری به قسمتهای دیگر بدن میشود. همچنین کندن این جوشهای ناخوشایند باعث ایجاد عفونت استافیلوکوک (که در ناحیه سر شایع است) میشود.

برای پیشگیری و درمان طولانی مدت این مشکل بیشتر متخصصین پوست و مو آنتی بیوتیک و پروبیوتیک خوراکی را توصیه میکنند. البته باید توجه داشت که مصرف این دو باید بطورهمزمان انجام گیرد.

آخرین روش درمانی در این مورد آکیوتن است که غده های چربی را خشک میکند و در نتیجه آنها نمیتوانند به فعالیت خود برای تولید چربی ( که اصلی ترین عامل ایجاد آکنه در ناحیه سر است ) ادامه دهند.

 

ابانک : درمان جوش های ناحیه سر

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *