خانه / آرایشی و زیبایی / لوازم آرایشی / درباره ضرر و زیان لاک های ژله ای بیشتر بدانید

درباره ضرر و زیان لاک های ژله ای بیشتر بدانید

Lak-www.booloor.com-30

در بین انواع لاک ناخن لاک های ژله ای طرفدار بیشتری دارد.ولی خوب است که درادامه مطلب زیر درباره این لاک وضرر وزیان آن بیشتر بدانید.

با فروش سالانه‌ی ۸۰۰ میلیون دلاری لاک ناخن در ایالات متحده، دریایی از ارقام تزئینی در میان این فروش قرار دارند. اما مصرف پولتان برای خرید لاکی که، فقط در طی چند روز لب پر می‌شود و یا از روی ناخن می‌ریزد، می‌تواند نوعی هدر دادن پول و زمان باشد. امروزه خانم‌های زیادی از گزینه‌ی لاک‌های ژله‌ای استفاده می‌کنند، چرا که حدود ۲ تا ۴ هفته بطور کامل روی ناخن باقی می‌ماند.

متخصص لوازم آرایشی، نیکیتا ویلسون، مدیر عامل و یکی از مالکین شرکت لوازم آرایشی کاتالیست یونین ان جی، می‌گوید: «لاک‌های ژله‌ای دوام بیشتری دارند، و در برابر لب پر شدن مقاومند. زنجیره‌ای طولانی از مولکول‌ها در لاک‌های ژله‌ای با تشکیل یک لایه‌‌ی انعطاف پذیر و بادوام بر روی ناخن، به محکم شدن لاک کمک می‌کند. همچنین لاک با قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش محکم می‌شود.

اولین نکته‌ی منفی لاک‌های ژله‌ای از مرحله‌ی مهم نیاز به نور UV شروع می‌شود. مطالعات اخیر نشان داده است یکی از آسیب‌های جدی ناشی از فرکانس نور لامپ‌های مخصوص ناخن، می‌تواند به DNA پوست آسیب وارد کند، که در نتیجه ممکن است باعث پیری زودرس شده و احتمال سرطان را بالا ببرد.

کریس ادیگون، استادیار بالینی در دانشکده‌ی پوست دانشگاه پزشکی نیویورک می‌گوید: «اگر بخواهم صادق باشم، جواب روشن و واضحی برای این پرسش که آیا اشعه‌ی UV ساطع شده از لامپ‌های کاشت ناخن خطرناک است یا نه، وجود ندارد. اما من خیلی نگران UV ساطع شده از این لامپ‌ها نیستم. چرا که خطر ابتلا به سرطان‌های بدخیم بر اثر نور این لامپ‌ها بسیار پایین است.»

با این حال، ادیگون توصیه می‌کند به سر انگشتانتان کرم ضد آفتاب بزنید، یا دستکش‌های محافظ در برابر آفتاب بدون انگشت خریداری کنید.  آسیب به ناخن‌ها نیز یکی دیگر از مضرات استفاده از این ژل‌هاست. وی می‌گوید: «بعضی مطالعات حاکی از نازک شدن قابل توجه بستر ناخن پس از استفاده از لاک‌های ژله‌ای بوده‌اند. دلیل این اتفاق مشخص نیست، اما می‌تواند یکی از نتایج لاک پاک‌کن‌ها باشد.»

همین اتفاق در بسته‌های خانگی مانیکور نیز مشاهده شده است. ویلسون می‌گوید: «نسخه‌های خانگی، به اندازه‌ی نور‌های سالنی قوی نیستند. بنابرین احتمالا شما باید ناخن‌هایتان را مدت زمان بیشتری زیر نور نگه دارید.»

ادیگون می‌گوید: «صرفنظر از اینکه ژل را کجا روی ناخن‌هایتان گذاشته‌اید، به آنها استراحتی یک یا دو هفته‌ای بدهید. و بین لاک زدن‌ها، ناخن‌هایتان را با لوسیون مرطوب کننده، مرطوب نمایید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به کودکان لاک ناخن نزنیم عوارض سختی دارد

  بهتر است برای کودکان از لاک‌های سنتی استفاده نکنید. انواع لاک‌های مختص کودکان در ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *