خانه / پزشکی بهداشت و سلامت / خوردن کدام غذاها شما را جذاب می کند

خوردن کدام غذاها شما را جذاب می کند

4

 

وقتي صبح از خواب بيدار مي‌‌شويد و زير چشمان‌تان پف كرده‌ بدين معنا است كه بيش از ميزان مورد نياز بدن‌تان نمك مصرف كرده‌ايد. براي كاهش ميزان مصرف سديم كه باعث پف و كبودي زير چشمان مي‌شود، بهتر است به‌عنوان چاشني غذا از گياهاني مثل جعفري، پونه كوهي، سير،‌‌ آويشن و رزماري استفاده كنيد.

 

هميشه فكر مي‌كنیم براي زيباترشدن پوست و مو بايد سراغ پزشكان برويم  و با استفاده از داروهاي شيميايي به شفافي پوست و موهايمان كمك كنيم، اما ما اينجا غذاهايي را به شما معرفي مي‌كنيم كه بدون نياز به دكتر و دارو، زيباتر و خو‌شگل‌تر شويد. ۱۰ غذاي زير به سلامت پوست و موي شما و زيبايي‌ آنها كمك مي‌كند.

میوه‌های تیره را می‌شناسید؟

كلاژن يك پروتئين طبيعي در پوست و ماهيچه‌هاست كه مسئول حالت ارتجاعي،‌ ساختار و شكل پوست است. متاسفانه با افزايش سن،‌ توليد كلاژن كاهش پيدا مي‌كند،‌ اما مي‌توانيد با استفاده از ميوه‌هاي تيره، توليد آن را به حالت اوليه بازگردانيد. پرتقال خوني، گيلاس و بلوبري غني از آنتي‌اكسيدان‌هايي است كه باعث كاهش روند پيري و بيماري‌ها مي‌شود. علاوه بر اين، اين آنتي‌اكسيدان‌ها باعث افزايش توليد كلاژن و ضخامت پوست مي‌شود و درنتيجه سالم‌تر و جوان‌تر به‌نظر خواهيد رسيد. از ديگر ميوه‌هاي غني از آنتي‌اكسيدان‌ها مي‌توان به آلبالو، كيوي، تمشك،‌ انار، آلو و قره‌قروت اشاره كرد.

جوانی‌ تان را  از دست داده‌اید؟

اين غذاها ممكن است طعم لذيذي نداشته باشند، اما غني از اسيدهاي چرب ضروري هستند. اسيدهاي چرب به تغذيه پوست، عملكرد سلو‌ل‌هاي پوست و سلامت آن كمك مي‌كنند. آنها اجزاي تشكيل‌دهنده غشاهاي سلول‌ها در بدن هستند و به تنظيم جريان مواد مغذي در بدن، دفع مواد و ورود و خروج آب به سلول‌ها كمك مي‌كنند و همه اين مواد باعث مي‌شود تا جوان‌تر به  نظر برسيد. دانه بذر كتان، ماهي تن، گردو، روغن كانولا، روغن لوبياي سويا و دانه‌‌هاي كدوتنبل از ديگر منابع غني از اسيدهاي چرب ضروري هستند.

نگران سلامت کبدتان هستید؟

اينها غذاها و گياهاني هستند كه كبد را از وجود سموم و چربي‌ها پاك مي‌كنند و باعث بهبود عملكرد كل بدن مي‌شوند. اگر كبد سالم باشد، چشمان براق‌تر و پوست محكم‌تر مي‌شود. غذاهاي سبزي مثل اسفناج، بروكلي، خردل، شلغم و قاصدك غذاهايي هستند كه براي كبد مناسب‌اند. اين سبزي‌ها و برگ‌هاي تلخ، شيريني دندان‌ها را كم مي‌كنند. تصفيه و پاك كردن دندان‌ها از قندها و كربوهيدرات‌هاي با گلاسميك بالا، غذاها را به‌گونه‌اي جذب مي‌كنند كه براي هر سني مناسب هستند.

پوست‌تان کدر شده است؟

براي درست كردن ۴۵۳ گرم پنير، ۵/۴ كيلو شير لازم است، اما خوشبختانه لازم نيست براي بازسازي سلو‌ل‌ها روزانه اين مقدار شير يا پروتئين را مصرف كنيد. با افزايش سن سلول‌هاي پوست و مو آسيب مي‌بينند و باعث مي‌شوند شما مسن‌تر به نظر برسيد. اما پروتئين موجود در گوشت، مرغ، پنير كم‌چرب و سبزيجات باعث رشد سلول‌ها و بازسازي آنها مي‌شود، در نتيجه پوست جوان‌تر شده، چين‌و‌چروك‌ها كم مي‌شود، ريزش مو كمتر شده و پوست‌تان شفاف‌تر مي‌شود. براي اين‌كه مدام گوشت نخوريد يا از خوردن گوشت و لبنيات خسته نشويد مي‌توانيد به جاي آنها لوبياي سويا و عدس بخوريد.

پف‌آلود روزتان را آغازمی‌کنید؟

وقتي صبح از خواب بيدار مي‌‌شويد و زير چشمان‌تان پف كرده‌ بدين معنا است كه بيش از ميزان مورد نياز بدن‌تان نمك مصرف كرده‌ايد. براي كاهش ميزان مصرف سديم كه باعث پف و كبودي زير چشمان مي‌شود، بهتر است به‌عنوان چاشني غذا از گياهاني مثل جعفري، پونه كوهي، سير،‌‌ آويشن و رزماري استفاده كنيد.

نگران کمبود کلسیم‌تان هستید؟

شيره بادام به‌دليل غني بودن از منيزيم، پتاسيم، منگنز، مس‌، ويتامين E، سلنيوم و كلسيم ماده مغذي است كه مي‌تواند بهترين جايگزين براي لبنيات باشد. شيره بادام لاكتوز ندارد و داراي پروتئين مطلوبي است كه باعث درخشندگي موها، سلامت، نرمي و شفافي پوست مي‌شود.

پوست‌تان کویری شده است؟

ويتامين A براي بازسازي پوست ضروري است و كاهش ميزان آن باعث خشكي و پوسته‌پوسته شدن پوست مي‌شود. فقدان ويتامين A  باعث مي‌شود پوست به زودي خوب نشود و خيلي سريع درآن چين‌و‌چروك درآن ايجاد شود. از منابع اصلي ويتامين A مي‌توان به جگر، تخم‌مرغ و محصولات لبني شيري اشاره كرد. برخي از گياهان مثل هويج و بروكلي غني از بتاكاروتن هستند كه بدن اين بتاكاروتن را به ويتامين A تبديل مي‌كند. زردآلو، آلوها، هلو، شليل و طالبي از منابع غني از بتاكاروتن هستند.

دنبال اسید چرب مفید هستید؟

سلول‌هاي آلوده نمي‌توانند عملكرد خوبي داشته باشند، وقتي سلول‌ها درست به وظيفه خود عمل مي‌كنند، انرژي بيشتري خواهيد داشت و به نظر سرحال‌تر مي‌رسيد و احساس خوبي داريد. سبزيجات غني از مواد معدني مواد شيميايي مفيدي هستند كه به بازسازي، سم‌زدايي و تغذيه سلول‌هاي بدن كمك مي‌كنند. غذاهاي ناسالم، استرس و آلودگي‌هاي محيطي باعث مي‌شود سلول‌ها زودتر پير شوند، در نتيجه موها نازك‌ شده و در صورت چين‌و‌چروك ايجاد مي‌شود.

دندان‌های شفاف می‌خواهید؟

سبزيجات تازه خام بهترين غذا براي پوست است. هويج، كرفس و گل‌كلم داراي تركيباتي است كه به پاك كردن آلودگي از دندان‌ها كمك مي‌كند و دندان‌ها شفاف و تميز خواهند شد. اين تركيب و فيبر موجود در اين غذاها باعث پاك كردن باكتري‌ها از روي دندان‌ها مي‌شود. اگر از موادغذايي مثل بلوبري، قهوه و خردل استفاده كرديد، بعد از آن برش‌هاي خيار تازه يا سيب بخوريد.

اکسیر جوانی می‌خواهید؟

اين خوراك بيش از اين‌كه غذاي خوشمزه و لذيذي باشد، داراي خواص ضدپيري است. ماهي سالمون غني از اسيدهاي چرب ضروري امگا ۳ است كه باعث افزايش جريان خون مي‌شود. رنگ صورتي يا نارنجي ماهي سالمون داراي كاروتنوئيدي است كه خاصيت ضدپيري دارد و از غشاهاي سلولي محافظت مي‌كند. علاوه براين باعث تقويت ماهيچه‌هاي صورت شده و چين‌و‌چروك را كاهش مي‌دهد. روي اين ماهي به‌دليل غني بودن از آنتي‌اكسيدان و البته به دليل ويتامين E و كاروتنوئيدهاي ضدتورم موجود در آن اضافه كنيد و از خوردن يك شام يا ناهار لذيذ لذت ببريد.

 

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

همه چیز درباره نوشیدن آب در دوران بارداری

نوشیدن آب به میزان کافی، برخی مسائل مشکل ساز در دوران بارداری را همچون خطر ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *