خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / خواص لوبیا سبز چیست

خواص لوبیا سبز چیست

1452_634821732165940938_lلوبیا سبز با نام علمی (Phaseolus vulgaris) گیاهی است از خانواده باقلائیان (Fabaceae)، که بسیار کم کالری بوده و فاقد چربی اشباع می‌باشد. لوبیا سبز منبع خوبی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و ریز مغذی‌ها است.درادامه مطلب زیر با خواص لوبیا سبز اشنا خواهیم شد.

لوبیا سبز علائم یائسگی را کاهش می‌دهد
یائسگی، دوره‌ای از زندگی زنان است که با علائم مختلفی همراه است. نتایج یک پژوهش بالینی نشان می‌دهد خانم‌هایی که روزانه میزان زیادی منگنز مصرف می‌کنند کمتر در معرض دل درد قرار می‌گیرند و خلق و خوی‌شان بهتر است. لوبیا سبز منبع فوق‌العاده‌ی منگنز بوده و برای زنان یائسه بسیار مفید است. توصیه می‌کنیم در تهیه‌ی غذاهایتان از این ماده‌ی غذایی استفاده کنید.

لوبیا سبز خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد
لوبیا سبز به طور سخاوتمندانه‌ای حاوی رنگدانه‌ی آنتی اکسیدانی به نام فلاوونوئیدها است. فلاوونوئیدها برای بدن ما بسیار مفیدند. نتایج پژوهش‌هایی که در دانشگاه Deakin استرالیا انجام شده نشان می‌دهد ترکیبات فلاوونوئیدی رشد سلول‌های سرطانی سینه و روده ها را کاهش می‌دهد. یعنی زنده باد لوبیا سبز!

لوبیا سبز دوست مفصل‌های شما
افزایش یک فنجان لوبیا سبز به سالادهای مورد علاقه‌تان باعث می‌شود که میزان پتاسیم دریافتی‌تان به میزان ۱۹ درصد افزایش پیدا کند. واقعیت این است که بین آرتروز دست‌ها و زانوها و میزان کم پتاسیم خون ارتباط زیادی وجود دارد.

ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به جذب آهن کمک می‌کند و در ساخت کلاژن تأثیر می‌گذارد. یک فنجان لوبیا سبزی که به غذاهایتان اضافه می‌کنید باعث می‌شود ۱۹ درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین C تأمین شود اگر بدنتان با کمبود پتاسیم مواجه باشد بیشتر در معرض درد مفاصل قرار می‌گیرید. اگر به سلامت مفاصل‌تان علاقمند هستید حتماً لوبیا سبز را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. از این گذشته باید بدانید که پتاسیم نقش موثری در انعقاد خون ایفا می‌کند.

لوبیا سبز حاوی فیبرهایی است که قلبتان را نجات می‌دهد
فیبرهای حلّال موجود در لوبیا سبز باعث می‌شود که میزان کلسترول بد خون (LDL) کاهش یابد. علاوه بر این، متخصصان حوزه‌ی تغذیه معتقدند که این فیبرها باعث کاهش التهاب و فشار خون می‌شوند. برای همین قلب را در سلامت نگه می‌دارند. یک فنجان لوبیا سبز ۱۲ درصد نیاز روزانه‌ی ما به فیبرهای غذایی را تأمین می‌کند. باید بگوییم که باقالی ۱۹ درصد نیاز روزانه به فیبرها را تأمین می‌کند.

لوبیا سبز استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد
نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد که لوبیا سبز حاوی سیلیسیوم است که تراکم استخوانی زنان (غیر یائسه) و مردها را افزایش می‌دهد. در واقع لوبیا سبز استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد. نتایج پژوهشی که در موسسه‌ی Rayne Institute انگلستان انجام شد نشان می‌دهد که بدن سیلیسیوم موجود در لوبیا سبز را بهتر از سیلیسیوم موجود در مواد غذایی دیگر جذب می‌کند. در نتیجه این ماده در خدمت نیازهای بدن قرار می‌گیرد به ویژه این که استحکام استخوان‌ها را بالا می‌برد.

لوبیا سبز میزان جذب آهن را بالا می‌برد
ویتامین C آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به جذب آهن کمک می‌کند و در ساخت کلاژن تأثیر می‌گذارد. یک فنجان لوبیا سبزی که به غذاهایتان اضافه می‌کنید باعث می‌شود ۱۹ درصد از نیاز روزانه‌تان به ویتامین C تأمین شود. زمانی که ویتامین c بدنتان بالا رود آهنی که مصرف می‌کنید بهتر جذب بدنتان می‌شود. به این ترتیب خطر کمبود آهن و کم خونی از شما دور می‌شود.

منبع:tebyan.net

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

60-660x300

چه غذاهایی ارگانیک هستند ؟

در طول دورۀ تبدیل یا گذار، اصول استاندارد ارگانیک باید در مزارع یا واحدهای زراعی ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *