خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / خواص سیاه دانه

خواص سیاه دانه

 

  • سرطان مغز: مطالعه منتشر شده در مجله PLoS One نشان می دهد که thymoquinone موجود در سیاه دانه می تواند مرگ سلول های گلیوبلاستوم را تحریک کند. گلیوبلاستوم یکی از تهاجمی ترین نوع تومورهای مغزی است.

به احتمال زیاد قبلا در مورد سیاه دانه مواردی را شنیده اید. این ماده نام های مختلفی دارد اما اصلا مهم نیست آن را با چه نامی بشناسید. مهم این است که بدانید سیاه دانه مزایای زیادی برای سلامتی شما دارد. از نابود کردن باکتری های مضر گرفته تا تولید دوباره بافت ها و سلول های بدن، سیاه دانه بسیار موثر و مفید خواهد بود. در این مقاله قصد داریم به همین موضوع بپردازیم/ک

  1. دیابت نوع ۲: محققان دریافته اند که تنها دو گرم از سیاه دانه در روز می تواند مقاومت به انسولین را کاهش دهد و عملکرد سلول های بتا در پانکراس را بیشتر نماید.
  2. بیماری صرع: مطالعات انجام شده نشان می دهد که سیاه دانه در کاهش تکرار تشنج در کودکانی که به درمان های مختلف مقاومت کرده اند موثر خواهد بود. سیاه دانه دارای خواص ضد تشنجی است.
  3. سرطان روده: سیاه دانه در مطالعات سلولی خاصیت ضد سرطانی از خود نشان داده است. این ماده می تواند از رشد سلول های سرطانی در روده جلوگیری کند. در یکی از مطالعات انجام شده بر روی حیوانات نشان داده شده است که این دانه ها می توانند با سرطان روده مبارزه کنند و عوارض جانبی زیادی در پی نداشته باشند.
  4. MRSA: یکی از عفونت های باکتریایی مقاوم به آنتی بیوتیک با نام MRSA به درمان با سیاه دانه پاسخ خوبی داده است.
  5. محافظت در برابر اسیب حملات قلبی: عصاره سیاه دانه خاصیت مراقبت کننده از قلب دارد و می تواند آسیب ناشی از حملات قلبی را کاهش دهد
  6. سرطان سینه: مطالعات اندک انجام شده نشان داده است که عصاره سیاه دانه رشد تومورهای سرطان سینه را کاهش می دهد.
  7. سرطان مغز: مطالعه منتشر شده در مجله PLoS One نشان می دهد که thymoquinone موجود در سیاه دانه می تواند مرگ سلول های گلیوبلاستوم را تحریک کند. گلیوبلاستوم یکی از تهاجمی ترین نوع تومورهای مغزی است.
  8. سرطان خون: یکی از ترکیبات سیاه دانه به نام thymoquinone می تواند آپوپتوز در سلول های سرطانی را تحریک کند
  9. اسیب مغزی ناشی از سرب: مطالعه منتشر شده در Experimental and Toxicologic Pathology نشان می دهد که سیاه دانه قادر است آسیب ناشی از مسمومیت سرب به مغز را کاهش داده و برعکس کند.
  10. سرطان دهان: محققان دریافته اند که thymoquinone موجود در سیاه دانه می تواند آپوپتوز سلولی در سلول های سرطان دهان را تحریک کند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *