خانه / آرایشی و زیبایی / لوازم آرایشی / حقایقی درباره مرطوب کننده های پوست

حقایقی درباره مرطوب کننده های پوست

بهترین-کرم-مرطوب-کننده-کدام-است-2

مرطوب کننده ها به دلیل تقاضای زیادی که دارند همواره مورد توجه اند ولی بهتر است که حقایقی را در مورد این کرم ها بدانیم.

بعلاوه موارد زیادی وجود دارند که فکر می‌کنیم می‌دانیم، اما در واقع اشتباه هستند! اجازه دهید در مورد این شایعات توضیح دهیم:

 

۱. روش استفاده‌ی شما از مرطوب کننده، می‌تواند شما را پیرتر نشان دهد

اگر از هیدراتاسیون و مواد مغذی بطور مستقیم روی پوستتان استفاده می‌کنید، اما آن را از بالا به پایین می‌مالید، بیشتر از آنکه به پوستتان کمک کرده باشید به آن آسیب رسانده‌اید!

 

دکتر جیمز ماروتا، جراح پلاستیک صورت و متخصص پوست می‌گوید: دلیلش این است که مالیدن کرم روی پوست از بالا به پایین، باعث می‌شود که دائما پوست را به سمت پایین بکشید و منجر به ضعیف شدن پوست می‌گردد. همیشه از پایین به بالا کرم بزنید و به آرامی‌پوست را مالش دهید، مخصوصا در نواحی حساس دور چشم!

 

 

۲. هرگز مراقبت از پوستتان در شب را فراموش نکنید

شنیده‌اید که استفاده از یک مرطوب کننده‌ی مناسب در شب مهم است؟ در واقع یک مسئله‌ی علمی‌در پشت این نکته وجود دارد. در طول شب، بدن ما آب زیادی را از دست می‌دهد، بنابراین استفاده از یک مرطوب کننده‌ى خوب، باعث می‌شود که پوستتان در طول شب بیش از حد آب از دست ندهد.

علاوه بر این، بدن انسان در طول شب بطور خودکار به حالت ترمیم می‌رود، بنابراین یک کرم خوب حاوی مواد تشکیل دهنده‌ی مناسب، به ترمیم بیماری‌های پوستی کمک خواهد کرد.

 

 

۳. شما باید به نیازهای خاص پوستتان توجه کنید

افرادی که پوست خشک دارند، نسبت به افرادی با پوست معمولی یا چرب، بیشتر نیاز به مرطوب کردن پوستشان دارند. با این حال، این بدان معنی نیست که افراد با پوست چرب نباید از مرطوب کننده استفاده کنند.

 

مرطوب کننده‌ها به پوست‌های خشک آبرسانی می‌کنند، و ویتامین‌ها و مواد مغذی مهم را نیز به پوست می‌رسانند و کارایی آن را بالا می‌برند. بنابراین برای هرنوع پوستی مفیدند. ماروتا توصیه می‌کند که افراد دارای پوست چرب، بدنبال مرطوب کننده‌ای باشند که هم به پوستشان مواد مغذی برساند و هم تولید سبوم اضافی را کاهش دهد.

 

 

۴. ممکن است برای نواحی مختلف پوستتان به مرطوب کننده‌های مختلفی نیاز داشته باشید

بعنوان مثال، شاید یک مرطوب کننده برای پوستتان عالی باشد، اما از آن بعنوان کرم چشم استفاده نکنید. پوست اطراف چشم‌ها بسیار حساس هستند و نیازهای متفاوتی دارند. اگر جاهایی از صورت شما چرب‌تر یا خشک‌تر از بقیه‌ی جاهاست، شاید لازم باشد که برای هر ناحیه، از محصولات مراقبت از پوست متفاوتی استفاده کنید.

 

 

۵. بهترین زمان برای مرطوب کردن پوستتان، بعد از اصلاح، لایه برداری، یا حمام است

اصلاح و لایه برداری، معمولا منجر به جدا شدن سلول‌های مرده از سطح پوست می‌شود، اما می‌تواند روغن‌های طبیعی و ضروری پوستتان را نیز از بین ببرد. بنابراین مرطوب کردن پوست با یک مرطوب کننده‌ی مناسب، ضروری است.

 

بعلاوه، بلافاصله بعد از حمام یا شستن صورت بهترین زمان برای استفاده از مرطوب کننده است (وقتی پوست هنوز خودش مرطوب است). دلیلش هم آن است که مرطوب کننده، آب باقی مانده روی پوست را به خود می‌گیرد و منافذ پوستتان را با آن می‌بندد. این کار، یک هیدراتاسیون عالی برای پوست فراهم می‌کند که نسبت به مرطوب کننده‌ی تنها، ماندگاری بیشتری دارد، مخصوصا روی پوست خشک.

 

 

۶. پوست شما برخی اوقات، به رطوبت بیشتری نیاز دارد

بعنوان مثال در طول زمستان شاید لازم باشد که به تعداد دفعات بیشتری پوستتان را مرطوب کنید یا شاید لازم باشد از یک مرطوب کننده‌ی قوی‌تر با رطوبت‌رسانی بیشتر استفاده کنید. در طول تابستان که پوست شما چرب‌تر است، از یک مرطوب کننده‌ی سبک‌تر که تولید سبوم را متعادل می‌کند و در عین حال از پوست محافظت می‌کند، استفاده کنید.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

به کودکان لاک ناخن نزنیم عوارض سختی دارد

  بهتر است برای کودکان از لاک‌های سنتی استفاده نکنید. انواع لاک‌های مختص کودکان در ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *