خانه / آرایشی و زیبایی / جدیدترین راهکارها برای مقاوم کردن و قوی کردن ریشه مو

جدیدترین راهکارها برای مقاوم کردن و قوی کردن ریشه مو

روش-تقویت-مو

موهایتان خیلی کم دوام است و ریزش موی زیادی دارید ؟ دنبال بهترین روش ها برای تقویت موی خود هستید بخوانید در این قسمت سایت ابانک جدیدترین راهکارها برای مقاوم کردن و قوی کردن ریشه مو .

۱- از محصولات کمتری روی سر خود استفاده کنید
بر خلاف آنچه شرکت های تولید کننده محصولات موی سر بیان می کنند، لازم نیست که هر روز از شامپو، نرم کننده و روغن های مو استفاده کنید. برخی از این محصولات به دلیل داشتن مواد شیمیایی (در بیشتر موارد، بو های غیرطبیعی) صدمات جبران ناپذیری به پیاز مو وارد می کنند و باعث می شوند تا روغن مو کاهش یابد و موی سر خشک و شکننده شود.
بهتر است در مواقع نیاز مقدار کمی از آنها را مصرف کنید. به تازگی یک سری شامپو ها در بازار آمده است که ارگانیک می باشد و از مواد طبیعی درست شده اند و حاوی مقدار کمی مواد شیمیایی هستند، بهتر است که به دنبال همچنین محصولاتی بروید.

۲- پرهیز از اعمال حرارت به مو
استفاده از محصولاتی همچون فر کننده مو، اتو مو و سشوار به دلیل حرارت اضافی و زیادی خود به موی سر آسیب می زنند و باعث شکنندگی آن می شوند. در صورتی که مجبور به استفاده از یکی از آنها هستید، حداکثر ۵ دقیقه و با دمای حداقل استفاده کنید.

استفاده از این محصولات به طور دائم و یا با درجه حرارت بالا نه تنها به موی سر شما آسیب نمی زنند بلکه به پوست سر هم صدمه می زنند و باعث پوست پوست شدن آن می شوند. پیشنهاد ما این است که به طور کل دور این وسایل را خط بکشید و از روش های طبیعی برای حالت دهی به موی خود استفاده کنید.

۳- استفاده از روغن نارگیل برای تقویت مو

روغن نارگیل روشی ارزان قیمت برای تغذیه موی سر از ریشه تا نوک آن می باشد. علاوه بر خاصیت هایی که گفته شد، روغن نارگیل از ریزش مو هم جلوگیری می کند و برای خانم هایی که دارای مو های شکننده، حساس و آسیب دیده می باشند نیز بسیار مناسب است.
روغن نارگیل را به مو های خود اعمال کنید و بگذارید برای ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی سر شما باشد. (ترجیحا همراه با سلفون یا کلاه حمام). در این روش روغن به فیبر های مو وارد می شود و مو های سر را به خوبی حالت دهی و نرم می کند.

۴- مو های خود را هر ۲,۳ هفته یکبار کوتاه کنید
شاید به نظر زیاده روی بیاد اما بهتر است که هر ۲ تا ۳ هفته یکبار اقدام به اصلاح مو کنید زیرا با کوتاه کردن مو خطر شکست و موخوره کاهش پیدا می کند، علت این پدیده این است که نزدیک ۸۰ درصد بزرگسالان دارای مواد مغذی لازم برای رشد سالم مو نیستند.
با کوتاه کردن زود به زود مو می توانید از مشکلاتی نظیر مو خوره، ریزش مو و شکستگی آن جلوگیری کنید.
با اینکه پیشنهاد ما این است که برای اصلاح مو به پیرایشگر مراجعه کنید، اما خودتان نیز می توانید با یک قیچی تیز و یک شانه به کوتاه کردن مو خود بپردازید.

۵-  از شانه با دندانه های عریض استفاده کنید
بسیاری از افراد (اغلب خانم ها) این اشتباه را می کنند و با یک شانه با دندانه های باریک و نزدیک به هم شروع به شانه زدن مو های خیس خود می کنند. این کار باعث شکسته شدن تار های مو شما می شود.
شانه های دندانه عریض بدون آسیب زدن به تار های مو می توانند به جدا سازی آنها بپردازند. به یاد داشته باشید که به طور کل شانه زدن بیش از حد مو سر کار درستی نمی باشد.

۶- رژیم غذایی مناسب برای تقویت مو
حتما درباره تاثیر شگفت انگیز یک رژیم غذایی خوب بر روی پوست را شنیده اید، خوب است بدانید که یک رژیم غذایی مناسب که سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی می باشد نیز توانایی سود رساندن به مو های شما را نیز دارا می باشد.
در راستای تنظیم رژیم غذایی باید مقدار چربی های حیوانی آنرا کاهش بدهید و بیشتر از گوشت های بدون چربی (و کم چرب) همراه با سبزیجات، میوه ها و تخم مرغ های ارگانیک استفاده کنید. علاوه بر این ها بهتر است که بر مقدار ویتامین D و E بدن خود اضافه کنید. (می توانید از مکمل های غذایی نیز استفاده کنید.)
نکته ۱: استفاده از مکمل های غذایی مناسب برای مردانی که دارای سابقه خانوادگی ریزش مو سر و کچلی هستند، حیاتی است. هنگامی که ریزش مو شما شروع شود، توقف آن کاری بسیار سخت است.

۷-استفاده از ماسک مو
برای داشتن مو های قوی و ضخیم می توانید از ماسک های مو استفاده کنید. اکثر مواد استفاده شده در این ماسک ها راحت تهیه می شوند.
آووکادو: روغن طبیعی موجود در این گیاه برای تقویت مو و سلامت آن بسیار موثر می باشد. پس از کوبیدن آرام مقداری از گوشت درون این گیاه، آنرا همراه با ریشه آن برای ۲۰ دقیقه روی سر خود بگذارید و سپس مو های خود را با آب ولرم بشورید.
آب هویج: با استفاده از یک آبمیوه گیر، آب هویج را بگیرید و آنرا برای ۳۰ تا ۶۰ دقیقه درون یخچال بگذارید تا کمی خنک شود حالا به صورت مستقیم آنرا به مو های خود اعمال کنید. بتا کاروتن موجود در هویج در تقویت مو و کاهش ریزش مو تاثیر گذار است.
عصاره آلوئه ورا: اگر این عصاره را خود به طور طبیعی از گیاه بدست بیاورید که عالی است در غیر این صورت می توانید این عصاره را از بیرون تهیه کنید. این عصاره را به عنوان ماسک مو استفاده کنید و پس از ۴۵ دقیقه مو های خود را بشورید.

 جدیدترین راهکارها برای مقاوم کردن و قوی کردن ریشه مو 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *