خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / بهترین مرطوب کننده هایی که در معرض دید ما نیستند

بهترین مرطوب کننده هایی که در معرض دید ما نیستند

1573137404-babam-ir

بیشتر ما فکر میکنیم که بهترین مرطوب کننده ها مرطوب کننده هایی هستند که به صورت صنعتی تولید میشوند ولی اینگونه نیست وگاهی اوقات مرطوب کننده هایی که از دید ما پنهان است را نمیبینیم.درادامه مطلب زیر این مرطوب کننده ها را برای شما عزیزان معرفی مینماییم.

بوی گل رز بدهید

همانطور که یک لیوان آب، هیدراتاسیون بدن شما را تامین می‌کند، گلاب نیز برای پوستتان مفید است. دیوید بنک، مدیر انجمن امراض پوستی و جراحی پوست نیویورک می‌گوید: ثابت شده که اسپری کردن گلاب رقیق روی پوست، به آبرسانی مجدد و مرطوب کردن پوست کمک می‌کند.

گلاب با تقطیر گل‌های درختچه‌ی گل سرخ با آب که اسانس آن از محلول آبکی، جدا شده باشد، تولید می‌شود. این آب معطر، مزایای ضد التهابی و آنتی اکسیدانی نیز دارد. اما دکتر بنک توصیه می‌کند: اگر عطر گل‌ها را دوست ندارید، برای دریافت اثری مشابه، از اسپری ویتامین E با مواد خنک کننده مانند آلوئه ورا استفاده کنید.

در صابونتان تجدید نظر کنید

صابون، یکی از معروفترین علل خشکی پوست است. بنابراین عوض کردن صابونی که برای شستشوی بدن استفاده می‌کنید، می‌تواند اثرات مرطوب کنندگی زیادی برایتان به ارمغان بیاورد. ولی توجه داشته باشید که همه‌ی شوینده‌های بدن یکسان نیستند، و بعضی از آنها می‌توانند بجای مرطوب کردن پوست، چربی ضروری آن را از بین ببرند.

وو، توصیه می‌کند که: شامپوهای بدن کرمی را انتخاب کنید، آنهایی که از موادی مانند عسل و بلغور جو دو سر استفاده می‌کنند. او می‌افزاید که کرم‌ها، لطیف‌تر و مرطوب کننده‌تر از ژل‌ها هستند.

وو می‌گوید که هنگام انتخاب یک شامپوی بدن، برچسب آنرا بررسی کنید تا مطمئن شوید حاوی مواد خشک کننده‌ی آنتی باکتریال یا سولفات نباشند، و اگر تحمل کنار گذاشتن ژل حمامتان را ندارید، یک قاشق غذا خوری روغن بدن به آن اضافه کنید تا به یک ماده‌ی مرطوب کننده تبدیل شود.

مطلب مرتبط:  در ۲۴ ساعت پوستی زیبا بدست بیاورید

از محصولات صورتتان بصورت لایه لایه استفاده کنید

بنک توصیه میکند: بجای اینکه دنبال سنگین‌ترین کرم در کمدتان باشید، بکار بردن لایه‌های مختلف از محصولات برای ایجاد سدهای متعدد مفیدتر است. اول صورتتان را با یک شوینده‌ی صورت کرمی و بدون صابون که حاوی سرامید برای تقویت فوری سد پوست است بشویید. خیار یک ماده موثر دیگر است که باید به دنبالش باشید زیرا بدون دهیدراته کردن پوست، آن را تمیز می‌کند.

شستشوی صورتتان را با یک سرم مرطوب کننده‌ی اسید هیالورونیک برای پر کردن سلول‌های پوست با رطوبت، ادامه دهید. دکتر آنی چاپاس، متخصص پوست و موسس Union Square Laser Dermatology می‌گوید: اسید هیالورونیک، عاشق آب است! یعنی این اسید، هر نوع رطوبت موجود را جذب کرده و آن را با پوست شما ترکیب می‌کند.

در نهایت بنک می‌گوید که رطوبت رسان‌های بنیادی‌تان را با یک مرطوب کننده‌ی سبک که در روز ترجیحا دارای SPF حداقل ۳۰ باشد و یک کرم چشم تسکین دهنده مهر و موم کنید. اگر پوستتان بسیار خشک است، محصولاتی مانند شامپوی بدن، روغن بدن و کرم بدن نیز می‌توانند در زیر یک لباس ۱۰۰٪ پنبه‌ای، بصورت لایه لایه استفاده شوند.

بجای لوسیون از روغن استفاده کنید

در حالیکه آمریکایی‌ها اول به دنبال لوسیون هستند، اروپایی‌ها از روغن بدن استفاده می‌کنند. و این یک دلیل خوب دارد، بسیاری از لوسیون‌ها برای ایجاد حس نرمی و راحتی، حاوی مواد تشکیل دهنده‌ی مصنوعی و پر کننده‌ها هستند، اما روغن‌ها برای رطوبت رسانی به مواد تشکیل دهنده‌ی زیادی نیاز ندارند، زیرا اینکار را بطور طبیعی انجام می‌دهند.

چاپاس می‌گوید: روغن‌ها از سد پوست محافظت می‌کنند و پوست، درست بعد از دوش گرفتن، روغن‌ها را بهتر جذب می‌کند. روغن‌های غنی که برای مرطوب کردن کل بدن ایده‌آلند، عبارتند از نارگیل، بادام شیرین، آفتابگردان و ارگان.

دکتر نوئل شربر، یک متخصص پوست در نیویورک می‌گوید: اگر می‌خواهید کارتان را ساده کنید، از یک خواربار فروشی یا فروشگاه مواد غذایی سالم، روغن هسته‌ی انگور ارگانیک تهیه کنید. این روغن روی پوست نیز تاثیر خوبی می‌گذارد.

چربی‌های سالم بخورید

چربی، چیزی است که معمولا سعی می‌کنیم در زمان غذا خوردن آن را کاهش دهیم، اما نباید کاملا از آن بپرهیزید. در واقع چربی برای عملکرد طبیعی و سالم پوست ضروری است. بنک می‌گوید: یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های سالم می‌تواند به بهبود ظرفیت حفظ رطوبت پوستتان کمک کند.

مطلب مرتبط:  پوستتان را برای تابستان آماده کنید

این به معنای یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از چربیهای امگا ۳ و ۶ است که غشای پیرامون هر سلول را سالم نگه می‌دارد و رطوبت را حفظ می‌کند. بذر کتان، روغن زیتون و ماهی، سرشار از امگا ۳ هستند، که وقتی بصورت خام خورده شوند، دارای بالاترین ارزش غذایی می‌باشند. زیرا گرما به سرعت، یکپارچگی چربی را بخطر می‌اندازد.

اگر ماهی خام دوست ندارید، می‌توانید از مکمل‌های امگا ۳ یا روغن ماهی استفاده کنید که تری گلیسرید را نیز پایین می‌آورند و باعث مزایای سلامتی بیشتر می‌شوند، از جمله بهبود عملکرد قلبی عروقی و فشارخون پایین‌تر.

بنک می‌افزاید: خوردن غذاهای سرشار از ویتامین E مانند بادام و اسفناج نیز می‌تواند به جذب رطوبت کمک کند، زیرا آنها حاوی آنتی اکسیدان‌هایی هستند که بافت‌های پوست آسیب دیده را ترمیم می‌کند.

از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنید

دکتر شربر می‌گوید: ماسک‌های صورت پارچه‌ای، با پوشاندن سطح پوست، مواد تشکیل دهنده‌شان را داخل پوست می‌فرستند تا تاثیر فوری و حداکثری داشته باشد. بهترین فرمول‌ها پر از آب، هیدراتورها، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند، و فقط در چند دقیقه اثر می‌کنند.

بهترین زمان برای استفاده از یک ماسک پارچه‌ای، بعد از پاکسازی پوست با یک شستشو دهنده‌ی کرمی و سپس بخور دادن به پوست برای باز کردن منافذ است. بخار دوش آب گرم، دقیقا همین کار را انجام می‌دهد، یا شما می‌توانید یک قابلمه آب را جوش بیاورید، آن را از روی اجاق بردارید و با پوشاندن سرتان با یک حوله‌ی کوچک، روی آن خم شوید.

بعد از آن، از ماسک پارچه‌ای استفاده کنید. بعد از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، به آرامی ماسک را بردارید و پوستتان را آبکشی کنید، و سپس از مرطوب کننده‌ی موردعلاقه‌تان استفاده کنید. از آنجایی که ماسک‌های پارچه‌ای، پوست را با رطوبت پر می‌کنند، می‌توانید از آنها بعنوان یک پرایمر ضد پیری قبل از آرایش برای یک رویداد مهم یا موقعیت خاص استفاده کنید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *