خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / بخورهایی موثر برای پیشگیری از جوش

بخورهایی موثر برای پیشگیری از جوش

3

جوش زدن یکی از دغدغه خانم های امروزی است ولی راههای متفاوتی برای رفع وپیشگیری از جوش زدن وجود دارد که برای شما در ادامه مطلب زیر انواع بخور را توضیح داده ایم.

متخصص طب سنتی گفت: مصرف برخی سبزی‌ها و میوه‌ها مثل گشنیز و چغندر، انار، هندوانه و آب آلبالو برای پیشگیری از جوش صورت موثر است و در مقابل مصرف فست فودها، نوشابه، چای و نمک زیاد به بروز آن کمک می‌کند.

افراسیابی گفت: برای رفع جوش صورت می‌توان رژیم غذایی را اصلاح کرد به طوری که پرخوری یکی از دلایل بروز جوش صورت است.همچنین مصرف بالای گوشت قرمز و شیرینی نیز به بروز آن کمک می کند.

وی ادامه داد: بنابراین مصرف گشنیز به دلیل داشتن طبع سرد و خشک توصیه می شود چون خاصیت ضد التهابی دارد.همچنین سبزیجاتی مثل شنبلیله، تره، جعفری و چغندر و اسفناج توصیه می شود.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف خاکشیر نیز به صورت روزانه به کاهش التهاب پوست و رفع جوش کمک می‌کند چون باعث رفع یبوست می‌شود.

 

افراسیابی افزود: بخور برخی گیاهان نیز به رفع جوش کمک می‌کند به عنوان مثال مصرف خوراکی و بخور گیاه شاه‌تره از بروز جوش صورت پیگشیری می‌کند یا بخور گیاه بابونه به رفع جوش سرسیاه کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: بخور گیاهان دارویی آویشن، اسطوخودوس، رازیانه، رزماری، نعناع کوهی، بومادران و گزنه نیز برای شادابی و جوانی پوست موثر است چون آبرسانی پوست را بهتر می کند.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف سبزیجات و برخی میوه‌ها مثل انار،هندوانه و آب آلبالو برای پیشگیری از جوش صورت موثر است و در مقابل مصرف فست فودها،نوشابه، چای و نمک زیاد به بروز آن کمک می‌کند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *