خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / با منافذ باز پوست چه کنیم؟

با منافذ باز پوست چه کنیم؟

skin-clearبسیاری از خانم ها به دلایل مختلفی  منافذ پوستی بازی  دارند. ودنبال راه حلی برای بستن این منافذ پوسنی  هستند .ما در ادامه مطلب زیر راه حل هایی برای بستن این منافذ را پیشنهاد داده ایم.

آب معدنی بنوشید

آب معدنی برای بدن و به ویژه پوست فواید زیادی دارد. همه اندام های بدن برای انجام وظایفشان به آب نیاز دارند . بنابراین نوشیدن روزانه آب معدنی ضرری ندارد. نوشیدن ۸ لیوان آب کافی است.

میوه مصرف کنید

میوه برای بدن مفید است. علاوه بربهبود عملکرد ایمنی بدن نسبت به همه بیماری ها ، میوه ها به درمان و زیبایی پوست نیز کمک میکنند. مرکبات برای سلامت پوست فوق العاده است. میتوانید هر روز از انواع میوه های خانواده مرکبات مصرف کنید، یا در روز سه پرتقال مصرف کنید ، یا یک لیوان آب پرتقال بنوشید ، انتخاب های زیادی دارید. آب پرتقال ضدعفونی کننده ای طبیعی است که به از بین بردن سلول های مرده پوست و افزایش رشد سلول های جدید کمک میکند. کسانی که هر روز از مرکبات استفاده میکنند ، تغییرات زیادی را در ظاهر پوستشان مشاهده خواهند کرد، زیرا این میوه ها آنتی اکسیدانی به نام پلی فنل دارند و همینطور ویتامین C که بسیار عالی است. ترکیباتی که در این میوه ها وجود دارد میتواند منافذ بزرگ پوست را کوچک کند و جوش های سرسیاه، چروک ها، پوست خشک و ضخیم  را از بین ببرد، جای جوش ها را از بین برده، و از روند پیری جلوگیری نمایند.

صورتتان را با آب گرم بشویید

شستن صورت با آب گرم را میتوانید هرجایی انجام دهید. بیشتر مردم ترجیح میدهند این کار را در چشمه های آب گرم انجام دهند، چراکه در این آب ها عناصر طبیعی وجود دارد که برای سلامتی پوست مفیدند. عناصر طبیعی در چشمه های طبیعی آب گرم یافت میشوند. ولی اگر فرصت رفتن به این چشمه ها را ندارید ، میتوانید یکی برای خودتان بسازید. آب را گرم کنید و  پنج دقیقه با آن صورتتان را بشویید میتواندی به این آب لیمو ترش هم اضافه کنید. میزان لیمو را با توجه به میزان آبی که گرم کرده اید کم یا زیاد کنید. بعد از شستن صورت با آب گرم، صورتتان را با آب سرد بشویید ، آب سرد به بسته شدن منافذ پوست کمک میکند.

از ماسک صورت استفاده کنید

هفته ای دو بار از ماسک صورت استفاده کنید. میتواندی ماسک را بخرید یا خودتان آن را تهیه کنید. برای تهیه ماسک صورت ، پوست ِگوجه، سیب زمینی ، خیار، و هندوانه را باهم مخلوط کرده و به صورت پوره در آورید سپس به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود قرار داده سپس صورت را با آب گرم بشویید. این کار کمک میکند آلودگی ها به صورت عمقی از منافذ پوست پاک شوند. علاوه بر این پوست صورت را سفت میکند. با پوست صورتتان خشن رفتار نکنید تا صورتتان آسیب نبیند.

از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید

برای محافظت از پوستتان در برابر نور آفتاب و آلاینده ها میتوانید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. هرچند روغن موجود در این کرم ها به محافظت از پوست در برابر نور آفتاب کمک میکند ولی چرب شدن بیش از حد پوست صورت میتواند موجب جذب آلاینده و گرد و غبار به پوست صورت شود که در نتیجه بسته شدن منافذ پوست را به دنبال دارد. ( سعی کنید کرم ها ی ضد آفتابی تهیه کنید که زیاد چرب نباشند)

به دنبال محصولات حاوی مواد معدنی باشید

معمولا ترکیبات موجود در مواد آرایشی موجب بسته شدن منافذ پوست میشوند. امروزه با پیشرفت علم ، مواد آرایشی با استفاده از مواد معدنی مختلفی تولید میشود. به دنبال مواد معدنی باشید که پوست صورت را گرم نکند. قبل از استفاده از این مواد آرایشی معدنی ، دستورالعمل استفاده از آن را بخوانید.

هنگام خواب صورتتان را بشویید

بهتر است قبل از خواب صورتتان را بشویید . از پاک کننده صورتی که مناسب پوستتان باشد استفاده کنید. برخی از پاک کننده های صورت حاوی ترکیباتی میباشند که پوست را خشک میکنند. به علاوه اگر از پاک کننده ای استفاده کنید که مناسب پوست صورتتان نباشد میتواند موجب بزرگ شدن منافذ پوستی هم بشود. پاک کننده ای را تهیه کنید که حاوی اسید سالسیلیک باشد این ماده به پاک کردن چربی و آلودگی هایی که منافذ پوست را مسدود کرده اند کمک میکند. شستن صورت در شب موجب اکسیژن رسانی به پوست صورت میشود و برا ی سلامت پوست مفید است.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *