خانه / آرایشی و زیبایی / با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری کنید

با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری کنید

38990013549252698119

دانستنی هایی در مورد جلوگیری از ریزش مو ، بخوانید در این جا که چگونه با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری کنید .

حدود یک سوم مردان در طول زندگی خود با پدیده طاسی یا نازک‌شدن موهای سر مواجه می‌شوند. برخی از زنان نیز در طول زندگی خود با ریزش مو و کاهش تارها یا نازک شدن آن‌ها روبه‌رو می‌شوند و برای درمان آن شیوه‌های مختلفی از قبیل مصرف داروهای شیمیایی، استفاده از گیاهان دارویی، ماساژ و… را تجربه می‌کنند.

حدود یک سوم مردان در طول زندگی خود با پدیده طاسی یا نازک‌شدن موهای سر مواجه می‌شوند.

از میان شایع‌ترین دلایل بروز ریزش مو در زنان و مردان می‌توان به استرس، فشارهای عصبی، بیماری‌های پوستی، رژیم نامناسب غذایی، استفاده از مواد ‌مخدر و سیگار اشاره کرد.

به اعتقاد درمانگران مکاتب درمانی طبیعی، استفاده از ماساژ در درمان ریزش مو در صورتی که یکی از دلایل ذکر شده عامل آن باشد می‌تواند، روند درمان ریزش مو را تسریع کند. درمانگر با افزایش جریان گردش خون در ناحیه سر و از بین‌بردن تنش‌های عصبی در اعصاب این ناحیه به درمان ریزش مو کمک می‌کند.

رزماری (اکلیل کوهی) گیاهی مناسب برای میانسالان است و درمان دردهای عضلانی و رماتیسمی مفید است.

اکلیل کوهی یک بوته همیشه سبز است و به دمای سرد حساس است. به دلیل داشتن ماده شیمیایی به نام کارنسیک اسید است و دارای مزه خاصی است. این ماده با دیگر فیتوکمیکال‌ها مانند لیکوپن گوجه فرنگی ترکیب می‌شود و سلول‌های سرطانی را می‌کشد.از اکلیل کوهی به عنون چاشنی در غذاها استفاده می‌شود و اگر به خوبی خشک شود داخل شیشه‌های غیرقابل نفوذ به مدت طولانی نگهداری می‌شود.

روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد و در سهولت ترشح و دفع صفرا مفید است. در بیماری‌های یرقان و نارسایی کبد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مصرف رزماری (اکلیل کوهی) برای برطرف کردن ضعف عمومی و خستگی مفرط برای افرادی که دوره نقاهت را می‌گذرانند.مصرف موضعی این روغن می‌تواند، موجب بروز خارش و قرمزی شود و ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری می‌کند و پوست سر را سالم نگه می‌دارد.

 

ماساژ سر با روغن رزماری

برای ارائه ماساژ ضد‌ریزش مو می‌توانید از ۲ روش استفاده کنید. درروش اول می‌توانید تکنیک‌ها و ماساژهای ارائه شده را بدون روغن و با کمک سرانگشتان دست به آرامی روی نقاط مشخص شده ارائه کنید و در روش دوم می‌توانید این تکنیک‌ها را با کمک عصاره یا اسانس رزماری

یکی از گیاهانی که موجب تقویت ریشه و ساقه مو و افزایش رشد مو می‌شود- انجام دهید. طی مراحل ارائه ماساژ مراقب باشید که فشار سرانگشتان دست‌تان به حدی باشد که موجب کنده‌شدن ریشه مو و جدا شدن تار مو از سر نشود.

ماساژ دادن پوست سر با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری می‌کند و پوست سر را سالم نگه می‌دارد.

ابانک : با روغن رزماری از ریزش مو جلوگیری کنید

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *