خانه / سبک زندگی / آموزش نقاشی / با این نوع رنگ آمیزی اتاق را بزرگ جلوه دهید

با این نوع رنگ آمیزی اتاق را بزرگ جلوه دهید

9qzsvosky9v9hzrh7a

می خواهیم با ترفندهای رنگ آمیزی خانه یک خطای دید جالب درست کنیم و اتاق های کوچک را بزرگ جلوه دهیم همراه ما باشید با این نوع رنگ آمیزی اتاق را بزرگ جلو دهید در ادامه مطلب .

۱

انتخاب رنگ های سرد، حس عمیق بودن به فضا می دهد. سبز روشن، آبی و بنفش باعث خطای دید و بزرگتر به نظر رسیدن اتاق می شود. از رنگ سفید یا شیری برای سقف استفاده کنید تا فضا را بازتر نشان دهد و نور را به فضای کوچک منعکس کند.

۲

تمام وسایل و دکوراسیون را از اتاق خارج کنید. عکس ها و آویزها را از روی دیوار بردارید و تمام میخ ها و پیچ ها را از دیوار جدا کنید تا اتاق برای رنگ کردن آماده شود. اگر روی دیوار سوراخ های بزرگی وجود دارد قبل از رنگ کردن آن را با بتونه پر کنید.

۳

کف اتاق را با یک پارچه بپوشانید طوری که تا زیر دیوار هم پوشانده شود. پنجره ها را بپوشانید و با یک نوار چسب به صورت مرتب، یک خط مستقیم در اطراف پنجره را بپوشانید تا رنگ در اطراف آن صاف و هموار در بیاید.

۴

اسپری کننده رنگ را با یک رنگ روشن پر کنید و ابتدا سقف را رنگ کنید. اسپری را به آرامی از چپ به راست حرکت دهید. کل سقف را به طور مساوی رنگ کنید. از یک قلمو یا غلتک استفاده کنید و لبه های سقف را رنگ کنید. سپس به مدت حداقل ۶ ساعت صبر کنید تا رنگ خشک شود. وقتی از سقف شروع به رنگ کردن می کنید بعداً می توانید قطره های رنگ ریخته شده روی دیوار را بپوشانید.

۵

رنگ پایه را روی دیوار بزنید. از نزدیک سقف شروع به رنگ کردن کنید و این کار را تا پایین دیوار ادامه دهید. از اسپری یا غلتک استفاده کنید تا هم دیوار به صورت هموار رنگ شود هم در رنگ صرفه جویی شود و هم رنگ چکه نکند. قبل از زدن رنگ دوم ۴۸ ساعت صبر کنید تا رنگ اول به خوبی خشک شود.

۶

نوار چسب را از دیوار جدا کنید و پارچه را از روی زمین بردارید و وسایل را به داخل اتاق برگردانید. وسایلی که برای راحتی اتاقتان کافی هستند را بیاورید نه آن هایی که باعث درهم و برهمی اتاق می شود. هر چه وسایل بیشتری را در یک فضای محدود بگنجانید، باعث می شود اتاق کوچک تر به نظر برسد.

نکات و هشدارها

اگر مطمئن نیستید که چه رنگی انتخاب کنید یک ظرف کوچک به صورت نمونه از رنگ ها تهیه کنید و آن ها را روی دیوار امتحان کنید. با یک برس قسمتی از دیوار (به اندازه ۵ سانتی متر).را به صورت نمونه رنگ کنید و همه رنگ ها را کنار هم بزنید. سپس هر رنگی را که بیشتر دوست داشتید انتخاب کنید.

با این نوع رنگ آمیزی اتاق را بزرگ جلو دهید

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *