خانه / آشپزی / این 11 مورد را در مایکروویو قرار ندهید

این 11 مورد را در مایکروویو قرار ندهید

4824722193245821811002485888234109125198

وسایل برقی زیادی این روزها در هر آشپزخانه ای یافت می شود که هر کدام برای استفاده کردن و کاربرد با دیگر فرق دارد این جا شما را با مایکروویو و کارایی و این که چه چیزهایی را نباید در مایکروویو قرار داد آشنا می کنیم .

این ۱۱ مورد را در مایکروویو قرار ندهید

۱- اسفنج‌ خشک

هیچ‌گاه اسفنجی که خشک است آن را در مایکروویو قرار ندهید
اگر قصد دارید اسفنج آشپزخانه خود را عاری از باکتری کنید، مایکروویو گزینه مناسبی است اما هیچ‌گاه زمانی که اسفنج خشک است آن را در مایکروویو قرار ندهید. انرژی‌های ساتع شده توسط مایکروویو باید توسط چیزی همچون آب و یا چربی جذب شوند و اگر چنین اتفاقی نیفتد انرژی‌های دفع نشده ممکن است باعث آتش‌گرفتن اسفنج شود.

۲- مواد غذایی در ظروف فلزی

برای گرم کردن غذا در مایکروویو هیچگاه از ظروف فلزی استفاده نکنید زیرا باعث آتش سوزی می شود
اگر قصد دارید مقداری از شام گذشته را با مایکروویو گرم کنید باید حتما از این نکته اطمینان حاصل نمایید که در ظرفی فلزی قرار نداشته‌ باشد. از آن‌جایی که جامدیت فلز بیشتر از موادغذایی است، هنگامی که مایکرویو شروع به گرم‌کردن می‌کند، ارتعاشات فلز بیشتر است، چون هیچ جایی برای حرکت مولکول‌ها نیست و می‌تواند سبب یک آتش‌سوزی شود.

۳- تخم‌مرغ با پوسته سالم

هیچگاه تخم‌مرغ های سالم را در مایکروویو قرار ندهید زیرا باعث انفجار تخم مرغ می شود
هیچ‌گاه تخم‌مرغ‌های سالم را در مایکروویو قرار ندهید، بخار آب موجود در تخم‌مرغ سالم هنگام گرم‌شدن چون جایی را برای حرکت ندارند، می‌تواند باعث انفجار تخم‌مرغ شوند. البته اگر پوسته تخم‌مرغ کمی ترک‌خورده باشد دیگر چنین اتفاقی نمی‌افتد.

۴- فویل آلومینیومی
فویل‌های آلومینیومی می‌توانند سد خوبی مقابل انرژی‌های مایکروویو باشند، استفاده از این فویل‌ها برای جاهایی که نمی‌خواهید غذا دوباره پخته شود، می‌تواند مفید باشد، اگر قصد اسنفاده از این فویل‌ها را دارید می‌توانید از تکه‌های کوچک استفاده کنید اما مطمئن شوید آن‌ها را صاف در مایکروویو قرار داده اید، زیرا تکه‌های مچاله‌شده فویل خطرناک هستند و ممکن است موجب آتش سوزی شوند.

۵- خشک‌کردن سبزیجات

به علت رطوبت کم گیاهان هنگامی که در مایکروویو قرار بگیرند، می‌توانند باعث آتش‌سوزی شوند
اگر می‌خواهید یک دسته سبزیجات را خشک کنید، مطمئنا مایکروویو خطرناک‌ترین گزینه ممکن است، گیاهان رطوبت زیادی ندارند؛ بنابراین هنگامی‌که در مایکروویو قرار بگیرند، می‌توانند باعث آتش‌سوزی شوند. البته خشک کردن اگر به سرعت انجام پذیرد و سبزیجات زیاد در مایکروویو نمانند، اتفاق خاصی نمی‌افتد.

۶- ظروف پلاستیکی
قراردادن طروف پلاستیکی که روی آن‌ها عبارت microwave safe درج نشده است، در مایکروویو امری کاملا اشتباه است. گرم‌شدن غذاهای چرب در مایکروویو می‌تواند دمای ظرف را به‌شدت افزایش دهد و باعث مشکل آفرینی شود. اگر اتفاقی از ظرف اشتباه برای گرم‌کردن غذا استفاده کردید، لازم نیست نگران سلامت خود باشید، آزمایشات موسسه GH نشان می‌دهند در هنگام گرم‌کردن غذا هیچ واکنش شیمیایی بین ظرف و مواد غذایی شکل نمی‌گیرد.

۷- ظروف آشپزخانه فلزی
از آنجایی که FDA تا ۴۰ سال پیش محدودیتی در استفاده از سرب در ظروف آشپزخانه تعیین نکرده‌بود، ممکن است ظروف آشپزخانه‌تان حاوی سرب باشند که گرم کردن آن‌ها به همراه غذا ممکن است باعث نشت سرب به غذا شود، هم چنین اگر ظروف شما شکسته اند و یا ترک خوردگی دارند، از قرار دادن آن‌ها در مایکروویو جدا خودداری کنید.

۸- کیسه کاغذی مواد غذایی

کیسه‌های کاغذی هنگام قرار گرفتن در مایکروویو منجر به آتش‌سوزی و انتشار گازهای سمی می شود
وزارت کشاورزی ایالات متحده اعلام کرده است که کیسه‌های کاغذی قهوه‌ای که برای نگهداری بعضی از مواد غذایی استفاده می‌شوند، هنگام قرار گرفتن در مایکروویو می‌تواند منجر به آتش‌سوزی و انتشار گازهای سمی شود.

۹- لیوان‌های مسافرتی
منظور از لیوان‌های مسافرتی، لیوان‌هایی هستند که معمولا برای گرم‌ نگه داشتن نوشیدنی استفاده می‌شوند، بعضی از این لیوان‌ها که از فولاد ضد زنگ ساخته شده‌اند، قابلیت استفاده در مایکروویو را دارند اما بعضی از آن‌ها این قابلیت را ندارند بنابراین از گرم‌کردن نوشیدنی در آن‌ها خودداری کنید.

۱۰- ظروف‌هایی که نوار فلزی دارند
استفاده از ظروف چینی که نوارهای فلزی دارند، می‌تواند منجر به وقوع آتش‌سوزی شود. پس لطفا از آن‌ها برای گرم‌کردن غذا استفاده نکنید.

۱۱- لباس

لباس‌های خشک معمولا رطوبتی برای دفع انرژی ندارند و با گرم‌شدن زیاد ممکن است آتش بگیرند
مطمئنا گرم‌کردن جوراب‌هایتان در مایکروویو در یک روز سرد زمستانی قبل از بیرون رفتن از خانه هر چند غیر بهداشتی است اما واقعا وسوسه برانگیز به نظر می‌رسد! اما بهتر است دست نگه دارید و جوراب‌هایتان را از مایکروویو بیرون بیاورید چون ممکن است با این کار یک آتش‌سوزی بزرگ به پا کنید. لباس‌های خشک معمولا رطوبتی برای دفع انرژی ندارند و با گرم‌شدن زیاد ممکن است آتش بگیرند.

 

این ۱۱ مورد را در مایکروویو قرار ندهید

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *