خانه / آرایشی و زیبایی / این مواد غذایی پوست را پاکسازی می کند

این مواد غذایی پوست را پاکسازی می کند

download (1)

با چند ماده غذایی که در این جا معرفی می کنیم می توانید به راحتی پوست خود را پاکسازی کنید . بخوانید در این پست این مواد غذایی پوست را پاکسازی می کند با طریق استفاده در ادامه مطلب .

طالبی برای پاکسازی پوست
طالبی یک میوه‌ی آبدار و خوشمزه است که خواص فوق‌العاده‌ای دارد. فیبرها و آب موجود در آن برای افرادی که از آکنه رنج می‌برند بسیار مفید است. این میوه‌ی آبدار همچنین از بروز لکه‌های ناشی از آکنه جلوگیری می‌کند. توصیه می‌کنیم که طالبی را جدای از غذا و دیگر مواد غذایی میل کنید چون ترکیب آن با دیگر مواد غذایی باعث اشکالاتی در هضم آن می‌شود.

 

مخمر آب جو برای پاکسازی پوست
مخمر آب جو یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای رفع مشکلات پوستی است به خاطر اینکه به‌عنوان یک تمیزکننده قوی پوست عمل می‌کند. این ماده‌ی غذایی برای دفع هر نوع ناخالصی و آلودگی از سطح پوست موثر بوده و به بهبود و درمان مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، ترک‌های پوستی و غیره کمک می‌کند. شما می‌توانید روزانه ۶ گرم مخمر آب جو را در سه وعده مصرف کند. اگر طعم مخمر آب جو برایتان بیش از اندازه تلخ است می‌توانید از انواع بدون طعم آن استفاده کنید. توصیه می‌کنیم پودر مخمر آب جو را به آب‌میوه‌ها، اسموتی‌ها، سوپ‌ها و همچنین سالادهایتان اضافه کرده و میل کنید.

 

گیلاس برای پاکسازی پوست
این میوه‌ی تابستانه‌ی خوشمزه خون را از شر توکسین‌ها یا همان سموم خلاص می‌کند. در نتیجه باعث می‌شود که پوست نیز به‌طور طبیعی تمیز شود. علاوه بر این ویتامین‌های موجود در گیلاس باعث ارتقای سلامت و بهبود وضعیت پوست می‌شود. توصیه می‌کنیم در فصل تابستان تا می‌توانید از خواص این میوه‌ی آبدار و خوشمزه بهره‌مند شوید.

سیب برای پاکسازی پوست
این میوه‌ی بهشتی را ملکه‌ی میوه‌های ارائه شده در این مطلب بدانید. به خاطر اینکه حاوی خواص فوق‌العاده‌ای است. باید بدانید که سیب یک میوه‌ی تصفیه‌کننده است که بدن را از شر توکسین‌ها و سموم خلاص کرده در نتیجه باعث بهبود عملکرد کبد می‌شود و با باکتری‌هایی که منافذ پوست را مسدود می‌کنند مقابله می‌کند. می‌توانید سیب را به‌صورت میوه‌ی کامل، در سالاد، به‌صورت آب‌میوه، اسموتی یا و همچنین به‌صورت کمپوت میل کنید. اگر سیب‌های ارگانیک را پوست می‌گیرید می‌توانید بخش داخلی پوست آن را به پوست بزنید. این کار باعث تمیزی و پاکسازی پوست می‌شود. با همین کار ساده پوست را به طبیعی‌ترین شکل ممکن تقویت و تمیز خواهید کرد.
لیموترش برای پاکسازی پوست
لیموترش یک درمان و پاک‌کننده‌ی طبیعی برای پوست‌های چرب محسوب می‌شود. در واقع در ترکیب اکثر محصولات پاک‌کننده‌ی صورت آب لیموترش وجود دارد. به خاطر اینکه حاوی خواص پاک‌کنندگی و ضدعفونی‌کنندگی است. برای بهره‌مندی هر چه بیشتر از خواص لیموترش توصیه می‌کنیم که صبح به‌صورت ناشتا ترکیب آب لیموترش و آب میل کنید. همچنین افرادی که پوست مختلط و چرب دارند می‌توانند چند قطره آب لیموترش را به محصول پاک‌کننده‌ی پوستشان اضافه کنند.
گیاه قاصدک برای پاکسازی پوست
این گیاه خودروی که در طبیعت به وفور یافت می‌شود یکی از بهترین پاک‌کننده‌ها و تصفیه‌کننده‌های طبیعی بدن است. این گیاه بی‌ادعا به‌طور مستقیم روی کبد و کلیه‌ها تأثیر گذاشته و باعث تحریک عملکرد آن‌ها می‌شود. در نتیجه این ارگان‌ها را از شر سموم خلاص می‌کند و به این ترتیب نیز باعث می‌شود که پوست توکسین‌ها را از طریق منافذ خود دفع کند. شما می‌توانید گیاه قاصدک را به‌صورت دم‌کرده مصرف کنید. همچنین می‌توانید آن را به غذاهایتان اضافه کنید.
آناناس برای پاکسازی پوست
این میوه‌ی استوایی خوشمزه نه تنها برای دستگاه گوارش مفید است و با احتباس آب مقابله می‌کند بلکه به کاهش التهاب در بدن نیز کمک می‌کند. تمام این خواص ناشی از وجود ترکیبی مفید به نام بروملین است. توصیه می‌کنیم در صورتی که مبتلا به مشکلات پوستی مانند درماتیت، کهیر، پسوریازیس و غیره هستید به این میوه اعتماد کنید. چون باعث کاهش التهاب ناشی از مشکلات پوستی می‌شود. می‌توانید از آن به‌صورت میوه‌ی کامل و یا آب‌میوه استفاده کنید.
آقطی سیاه برای پاکسازی پوست
آقطی سیاه که در ایران به انگور کولی هم معروف است میوه‌های بنفش و گل‌های سفید دارد. این میوه‌های خوش‌رنگ به دفع آلودگی‌ها و ناخالصی‌های پوست کمک کرده و لکه‌های پوستی را کم‌رنگ‌تر و روشن‌تر می‌سازند.
انگور کولی خواص ضدالتهابی، ضدعفونی‌کنندگی و ضدباکتریایی دارد و یک قابض طبیعی پوست محسوب می‌شود. از این میوه مربا نیز تهیه می‌شود و در برخی کشورها نوشیدنی و شربت آن نیز وجود دارد.

 

سایت ابانک : این مواد غذایی پوست را پاکسازی می کند

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *