خانه / آرایشی و زیبایی / انتخاب ضد آفتاب مناسب ، چطور ؟

انتخاب ضد آفتاب مناسب ، چطور ؟

انتخاب ضد آفتاب مناسب ، چطور ؟

بیشتر ماها این را ميدانيم كه در روزهای آفتابی (بويژه در فصل تابستان) بايد با استفاده از كرم ضد آفتاب قبل از خارج شدن از ساختمان از پوستمان محافظت نماییم،ولی نكته مهم ديگري كه بايد از آن مطلع باشيم،انتخاب ضدآفتاب مناسب و كاربرد صحيح آن است.

آكادمي درماتولوژي آمريكا در گزارش جديدي اعلام كرد: مصرف‌كنندگان ممكن است در ميان انبوهي از محصولات ضدآفتاب موجود در بازار سرگردان شوند و در نتيجه به طور كلي از مصرف آنها منصرف مي‌شوند كه پيامد آن تماس زياد با اشعه فرابنفش خورشيدي و آفتاب‌ سوختگي است.

پايگاه اينترنتي هلث‌مي‌آپ (HealthMeUp) در گزارشي در اين‌ باره آورده است، متخصصان پوست مي‌توانند اطلاعات مورد نياز مصرف‌كنندگان را در اين زمينه و به منظور كمك براي انتخاب مناسب و هوشمندانه اين محصولات در اختيار آنها قرار دهند.

متخصصان اين آكادمي تاكيد دارند كه مصرف‌كنندگان بيش از استفاده از محصولات فوق بايد برچسب‌هاي روي آنها را مطالعه كنند و فقط ضدآفتاب‌هايي را انتخاب كنند كه داراي ويژگي‌هاي زير هستند:

• پوشش‌دهي طيف وسيعي از تشعشعات خورشيدي كه معمولا با واژه‌هايي چون «Broad spectrum»، «محافظ در برابر UVA/UVB» يا «UVA/UVB protection» مشخص مي‌شود.

• دارا بودن اس.پي.اف ۳۰ يا بيشتر

• ضد آب بودن

اين كارشناسان همچنين توصيه مي‌كنند، اگر در فضاي باز و خارج از ساختمان هستيد، هر دو ساعت يك‌بار بايد ضدآفتاب خود را تمديد كنيد، بيشتر در سايه قرار بگيريد، پوشش مناسب شامل لباس رنگ روشن و آزاد با آستين و پاچه‌هاي بلند بپوشيد و كلاه لبه‌دار و عينك ضدآفتاب را نيز فراموش نكنيد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *