خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / اصول پرورش ذرت

اصول پرورش ذرت

cornذرت تا قبل از سال ۱۴۹۲ میلادی (سال کشف آمریکا) در قاره آسیا، اروپا و آفریقا بعنوان یک گیاه زراعی شناخته شده نبود. اما این گیاه را از قرن‌ها پیش در آمریکای مرکزی می‌شناختند و توسط مردم سرخ‌پوست آمریکا کشت می‌شد.درادامه مطلب زیر با اصول کشت ذرت آشنا خواهیم شد.

شیوه اصلی کاشت ذرت از دانه آن است؛ البته می‌توانید بوته‌های کوچک آن را از گلخانه نیز خریداری کرده و بکارید. اگر ذرت‌های درو شده را از قبل نگه داشته‌اید، می‌توانید از دانه‌های آن‌ها برای پرورش ذرت استفاده کنید.
اگر می‌خواهید در فصل بعد هم از دانه‌های‌تان برای کاشت ذرت استفاده کنید، ابتدا ذرت‌های سالم را جدا کنید. سپس دانه‌های‌شان را درآورده و به خوبی خشک کنید و در یک ظرف درب بسته و در محلی خشک و خنک نگهداری کنید.

طرز تهیه ذرت گریل شده را هم ببینید.

آماده سازی خاک برای کاشت ذرت

قبل از کاشت دانه‌ها در خاک به این نکته ها توجه کنید: دانه‌ها باید در محلی کاشته شوند که به میزان کافی نور خورشید دریافت کنند. خاک باید قابلیت نگهداری رطوبت را داشته و قدرت زهکشی نیز داشته باشد. زهکشی مناسب از گندیدن دانه‌ها جلوگیری می‌کند. قبل از کاشت دانه‌ها مقداری کود و تقویت کننده به خاک اضافه کنید تا آن را برای کاشت دانه‌ها آماده نمایید. اگر به جای کاشت دانه‌ها در باغ، می‌خواهید آن‌ها را در جعبه‌ بکارید، اطمینان حاصل کنید که این جعبه‌ها سوراخ‌هایی برای زهکشی داشته باشند. Ph خاک هم باید بین ۶ تا ۶.۸ باشد.
هنگامی که دانه یا بوته کوچک ذرت را در خاک می‌کارید، باید میان هر دانه یا گیاه آن تقریباً ۱۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید. همچنین باید آن‌ها در عمق ۲.۵ سانتی‌متری خاک بکارید.

آبیاری ذرت

برای این‌که ذرت‌های درشت و رسیده‌ای به دست بیاورید، باید آن‌ها را به طور منظم و به میزان کافی آبیاری کنید. ذرت تابستانه است و بسیار سریع رشد می‌کند، به همین علت به آب کافی نیاز دارد. آبیاری مناسب و کافی، به آبدار شدن دانه‌های ذرت کمک می‌کند. آب باید در پای این گیاه داده شود و روی آن نریزد؛ در صورتی که از بالا، روی آن آب بریزید، احتمال دارد که دانه‌های گرده آن با آب شسته شده و از بین بروند. اگر به این گیاه به میزان کافی آب نرسد، به سرعت پژمرده خواهد شد. زمان و شیوه آبیاری گیاهان را اینجا بخوانید.

تقویت گیاه ذرت

این گیاه برای رشد مناسب به نیتروژن کافی نیاز دارد. بنابراین تقویت کننده‌هایی که بر پایه نیتروژن هستند، برای این گیاه مناسب‌اند. همچنین باید یه طور مرتب به خاک این گیاه، نیتروژن مایع بیفزایید؛ به خصوص زمانی که این گیاه در اوج رشد خود قرار دارد. البته قبل از این که دوباره به خاک تقویت‌کننده اضافه کنید، باید مقدار آن را در خاک بررسی کنید تا ببینید که آیا نیازی به این کار هست یا خیر؛ افزودن بیش از اندازه تقویت‌کننده به خاک نتیجه عکس داده و موجب مرگ گیاه می‌شود.

نحوه پرورش ذرت شیرین را اینجا مشاهده کنید.

این آلبوم درباره بهترین زمان برداشت انواع محصولات مانند کلم بروکلی، سیر، ذرت و … توضیح داده است.

مترجم: نغمه خالقی
منبع: http://thebestgardeninginfo.com

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *