ولی برای کسانی که می‌خواهند صرفه جویی کنند یک شت خوب (اگر خوب نگهداری شود) به راحتی می‌تواند پنج سال یا بیشتر دوام داشته باشد، بنابراین همیشه عاقلانه است که برای خرید لوازمی‌که ماندگاری بیشتری دارند خرج کنید.

چه از پودر فشرده استفاده کنید و چه سست، می‌خواهیم شت را به آرامی‌روی پودر بکشیم و سپس برای جلوگیری از افراط در آرایش، به آرامی‌با آن روی دست مخالف یا روی سر ظرف پودر ضربه بزنیم تا پودر اضافه ای که جذب شت شده بریزد (خصوصا در استفاده از پودر سست).

چندان اهمیتی ندارد که از کجای صورت شروع کنید، من معمولا با شت کوچک تری از زیر چشم و پلک‌ها شروع می‌کنم، تا پنهان کننده را تثبیت کنم و پلک‌ها را هم چروک نکنم.

مسلما نمی‌خواهیم در زمان استفاده از پودر آرایشی که پیش از این روی پوستمان انجام دادیم را لک کنیم پس به آهستگی شت را روی صورت فشار دهید و به سمت بالا بکشید، کمی‌شت را بالاتر بیاورید و همان کار را تکرار کنید تا یک بخش از صورتتان (یک بخش می‌تواند یک سمت گونه، پیشانی، چانه و غیره باشد) را پوشش دهید.

پس از هر بخش بار دیگر شت را در پودر فرو ببرید و ضربه زدن به آن را هم فراموش نکنید. وقتی کارتان تمام شد، صورتی کاملا پودر زده و آماده برای گام بعدی خواهید داشت.