خانه / آرایشی و زیبایی / اثرات مفید خیار بر پوست و زیبایی پوست با خیار

اثرات مفید خیار بر پوست و زیبایی پوست با خیار

effects-of-summer-fruits-for-skin

می خواهیم در این جا اثرات مفید خیار بر پوست و زیبایی پوست با خیار و روش تهیه انواع ماسک با این میوه پرخاصیت برای پوست را بیان کنیم با ما همراه باشید .

۱. روشن کننده چشم

واضح‌ترین ترفند خانگی در استفاده از خیار، این است که دو قطعه خیار را روی چشم‌هایتان قرار دهید. کمی استراحت کنید، و اجازه دهید که خیار بمدت ۲۰ دقیقه روی چشم‌هایتان بماند تا تاثیر جادویی‌اش را بگذارد. خیار، ورم، حلقه‌های سیاه، و خستگی چشم را کاهش می‌دهد تا ظاهری بدون عیب و نقص داشته باشید. گریمورهای معروف فیلم‌ها در سراسر جهان، هنوز هم از این ترفند ضروری استفاده می‌کنند.

۲. تونر صورت

برای تهیه‌ی یک تونر ملایم و نرم کننده، نصف یک خیار را ریز ریز کنید و با ۳ قاشق غذاخوری عنبر سائل و ۲ قاشق غذاخوری آب مقطر، بصورت پوره در آورید. با استفاده از یک غذا ساز تمام مواد را کاملا با هم مخلوط کنید، آنها را در یک بطری بریزید و با خیساندن یک پنبه در مخلوط بدست آمده، آزادانه از آن استفاده کنید. (بخصوص برای با طراوت کردن پوستتان در تابستان). اگر این محصول را در یخچال نگهداری کنید، بمدت چند هفته، تازه خواهد ماند.

۳. ماسک جوان کننده

رایج ترین کاربرد پالپ و آب خیار، بهتر کردن رنگ چهره و جوانسازی مجدد پوست است. آب خیار را با چند قطره آبلیمو مخلوط کنید و بعنوان یک ماسک صورت از آن استفاده کنید. این ماسک، رنگ چهره‌ی شما را بهتر کرده و پوستتان را درخشان می‌کند.

۴. درمان آکنه و موهای فرو رفته در گوشت

مخلوط آب خیار با سرکه‌ی سیب، آلوئه ورا، و آب گوجه فرنگی، یک تونر باور نکردنی می‌سازد که به تمیز کردن منافذ کمک می‌کند. این مواد را کاملا با هم مخلوط کنید و با یک پنبه‌ی توپی، آرام روی پوستتان بمالید (مراقب چشمهایتان باشید) و حتما بعد از چند دقیقه، آنرا کاملا آبکشی کنید.

مطلب مرتبط: ۴ روش استفاده‌ی صحیح از کرم صورت

۵. ماسک آکنه

با مخلوط کردن مقدار مساوی زردچوبه و پالپ خیار با کمی‌آب لیمو می‌توانید یک ماسک ضد چربی درست کنید. آن را روی پوستتان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند سپس کاملا آبکشی کنید.

۶. ماسک هموار کننده ته رنگ پوست

یک خیار را در یک غذا ساز بصورت خمیر در آورید. کمی‌آب لیمو و یک قاشق چایخوری عسل به این مخلوط اضافه کنید تا یک ماسک شب که ته رنگ پوست را هموار می‌کند داشته باشید. بگذارید ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند و سپس با آب گرم بشویید.

۷. ماسک مرطوب کننده شماره ۱

یک قاشق چایخوری جو را با یک خیار کاملا ریز شده مخلوط کنید، و بگذارید نیم ساعت در دمای اتاق بماند تا غلیظ شود. آنرا روی پوستتان بمالید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس آبکشی کنید. برای رطوبت رسانی فوق العاده بیشتر می‌توانید یک قاشق غذا خوری عسل نیز اضافه کنید.

۸. ماسک مرطوب کننده شماره ۲

اگر جو دوست ندارید، بجای آن، این ماسک مرطوب کننده را امتحان کنید: نصف فنجان خیار خرد شده، نصف فنجان آووکادوی خرد شده (البته بدون هسته)، ۱ سفیده‌ی تخم مرغ و ۲ قاشق چایخوری شیر خشک را با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. آن را روی صورتتان بمالید، ۳۰ دقیقه صبر کنید و سپس با آب سرد بشویید.

۹. ماسک مرطوب کننده شماره ۳

برای پوست‌های مختلط، شما می‌توانید نصف یک خیار و یک قاشق غذاخوری ماست ساده را با هم مخلوط کنید. بمدت ۲۰ دقیقه روی پوستتان بگذارید و سپس آن را بشویید.

ابانک : اثرات مفید خیار بر پوست و زیبایی پوست با خیار

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *