خانه / آرایشی و زیبایی / اثرات سونا بر پوست

اثرات سونا بر پوست

omnitc107

دانستنی هایی در مورد اثرات سونا بر پوست و روش پاکسازی پوست را در این پست بیان می کنیم.

مزایای مراقبت از پوست سونا

به دلایل مختلفی سونا برای پوست شما مفید است. در حقیقت، سونا یکی از قدیمی ترین و مفید ترین راه‌های درمانی پوست است که تا به حال شناخته شده. در سونا، مسلما خیلی عرق خواهید کرد. تعریقی که در سونا رخ می‌دهد، تعریقی عمیق است و پوست شما را واقعا تمیز خواهد کرد! این عرق، چربی ها، باکتری ها و سلول‌های مرده ی پوست را از عمق منافذ پوست شما می شوید. و این اتفاق، به پوست شما اجازه خواهد داد تا سلول‌های پوستی جدیدی تولید کند و پوست شما را در شرایط خوبی نگاه دارد.

پاکسازی پوست همچنین گردش خون مویرگی را بهبود بخشیده و ظاهری نرم و زیبا به پوست خواهد داد. عرق حاوی مواد مغذی و معدنی نیز هست که برای حفظ سطوح کلاژن پوست ضروری است تا به کند شدن روند پیری پوست کمک کند. کلاژن کمک می‌کند تا بافت پوست شما محکم و استوار بنظر بیاید و همچنین خطوط ریز و چین و چروک ها کاهش یابند. بعلاوه روند پیری را متوقف کرده و اجازه می‌دهد جوان و شاداب بمانید.

تعریق، همچنین به دفع سموم از بدن شما کمک می‌کند. این سموم نه تنها برای بدن شما، بلکه برای پوستتان نیز ضرر دارند. آن‌ها می‌توانند پوست شما را فاقد درخشندگی کرده و باعث شوند پوستتان بیش از حد خشک شود. به هر حال سونا می‌تواند به پوست شما کمک کند تا بهترین ظاهر را بدست بیاورد.

مزایای دیگر سونا

علاوه بر مزایای مراقبت از پوست، سونا دارای مزایای دیگری نیز هست که شاید از آن بی‌خبر باشید. یکی از مزایای بزرگ سونا این است که استرس را تسکین می‌دهد. این موضوع، اولین علتی است که آدم‌ها تمایل به استفاده از سونا دارند. مطالعات پزشکی به وضوح نشان می‌دهند که استرس بخشی از زندگی است، و زمانی که رخ می‌دهد می‌تواند تا حد زیادی بر سلامتی ما تأثیر بگزارد. محیط گرم و آرام سونا می‌تواند استرس را کاهش داده و به جلوگیری از بازگشت آن کمک کند

مزیت دیگر سونا تسکین عضلات است. گرمای سونا اجازه می‌دهد تا بدن و همچنین عضلات آرامش گرفته و تسکین یابند. بدن از خود اندورفین منتشر می‌کند. بدن بصورت طبیعی از این راه برای تسکین درد استفاده می‌کند. اندورفین یک ماده ی شیمیایی است که اثر آرام بخشی خفیف و لذت بخشی دارد. پس انتشار این ماده باعث می‌شود تا بدن آرامش گرفته و هرگونه خستگی عضلانی تسکین پیدا کند. سونا همچنین گردش خون را بهبود بخشیده که تا حد زیادی مفید است.

در مجموع، سپری کردن زمانی در سونا، قطعا ایده ی خوبی است. سونا به شما کمک خواهد کرد تا پوستتان شاداب و جوان بنظر برسد، به عضلاتتان کمک می‌کند تا با نهایت پتانسیلشان به کار ادامه دهند، و شما را از هرگونه استرس رها می‌سازد. سونا یک تفریح لذت بخش، آرامش بخش و حیرت انگیز است.

 

سایت ابانک : اثرات سونا بر پوست

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *