خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آیا مصرف آبغوره باعث افت فشار خون می شود ؟

آیا مصرف آبغوره باعث افت فشار خون می شود ؟

1یک دیدگاه از قدیم در میان افراد وجود داشته و دارد که مصرف آبغوره باعث افت فشار خون میگردد درادامه مطلب زیر صحت این موضوع را بیان میکنیم.

دکتر رضا راست‌منش، متخصص تغذيه، عضو هيات علمي و دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي نوشت: هرچند گنجاندن آبغوره و سرکه در رژيم غذايي خوب است اما اين يک باور اشتباه است که مصرف سرکه و آبغوره مي‌تواند باعث کاهش و کنترل فشارخون شود. درواقع، اين خوراکي‌ها مي‌توانند باعث کاهش قندخون شوند و از آنجا که علائم کاهش قند و فشارخون شبيه هم هستند، شما هم فکر مي‌کنيد دچار پايين آمدن فشارخون شده‌ايد.

به‌طور کلي، مي‌توان در ميان خوراکي‌هاي طبيعي به برخي ميوه‌ها مانند زرشک، عناب و گريپ‌فروت، برخي روغن‌ها مانند روغن زيتون و روغن ماهي و برخي سبزي‌ها مانند جعفري براي کنترل و کاهش فشارخون اشاره کرد. املاحي مانند پتاسيم و منيزيم هم نقش چشمگيري در کنترل و کاهش فشارخون دارند. پتاسيم به‌مقدار فراوان در موز و جعفري يافت مي‌شود اما از آنجا که موز حاوي هيستامين است و مي‌تواند محرک ابتلا به سردردهاي ميگرني باشد، مي‌توان جعفري سرشار از پتاسيم را بدون دغدغه در برنامه غذايي افرادي مانند شما که فشارخون بالايي دارند، گنجاند.

آجيل‌هاي خام و خرما هم جزو بهترين منابع دريافت منيزيم محسوب مي‌شوند. همچنين، مکمل‌هاي پتاسيم (به‌صورت قرص) و منيزيم (به‌صورت جوشان) هم در داروخانه‌ها موجودند که مي‌توان با نظر و تجويز پزشک از آنها هم استفاده کرد

منبع:سلامت نیوز

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *