خانه / آرایشی و زیبایی / آموزش درست کردن پنکک و رژلب با مواد خوراکی

آموزش درست کردن پنکک و رژلب با مواد خوراکی

ar4-1775

لوازم های آرایشی همه ساختار شیمیایی دارند و دارای عوارضی برای پوست هستند در این مطلب می خواهیم به شما آموزش درست کردن پنکک و رژلب با مواد خوراکی را یاد بدهیم .

شرکت های آرایشی و بهداشتی در تمام دنیا برای تهیه محصولات آرایشی از مواد سمی مانند سرب و جیوه استفاده می کنند. هیچ قانونی هم نمی تواند جلوی این کار را بگیرد. لوازم آرایشی با مواد شیمیایی، نگهدارنده ها و آلرژن ها پر می شوند و بسیار هم گران قیمت هستند. بهتر است خودتان دست به کار شده و با مواد طبیعی و خوراکی در آشپزخانه کرم پودر و رژلب تان را تهیه کنید. این چگونه هم برای حفظ زیبایی همراه با سلامتی شما طرز تهیه پنکک با آرد برنج و یک نرم کننده لب رنگی را توضیح می دهد.

طرز تهیه پنکک

تابه ای را روی حرارت قرار دهید و مقدار کمی آرد برنج در آن بریزید. در چند مرتبه اول که این پنکک را تهیه می کنید از میزان کمی آرد برنج استفاده کنید.
حرارت را بسیار ملایم کنید و کم کم آرد را هم بزنید تا آرد قهوه ای شود. مهم است که حرارت کم باشد تا شما بتوانید روند تغییر رنگ آرد برنج را تحت کنترل داشته باشید تا تغییر رنگ به سایه ای که منطبق بر رنگ پوست شما باشد برسد.
به هم زدن آرد با یک قاشق چوبی ادامه دهید تا رنگ آرد کاملا یکدست شود.وقتی به رنگ مورد نظرتان رسیدید حرارت را خاموش کنید و ظرف را کنار بگذارید تا سرد شود.بعد از خنک شدن پنکک دست سازتان را در یک ظرف درب دار بریزید.

طرز تهیه نرم کننده لب
در یک ظرف شیشه ای (مناسب برای قرار دادن روی حرارت یا ماکروویو) مقداری موم زنبور عسل بریزید و آن را روی حرارت اجاق گاز یا در ماکروویو قرار دهید.

یک چغندر را شسته و پوست آن را بگیرید و با آبمیوه گیری آب خالص چغندر را بگیرید.آب چغندر را هم در ظرفی (ترجیحا شیشه ای) کنار بگذارید.

موم را با حرارت کم ذوب کنید. اگر آن را روی اجاق قرار دادید به طور مدام هم بزنید تا موم ذوب شود و اگر از ماکروویو استفاده می کنید در فواصل ۳۰ ثانیه ای آن را از ماکروویو خارج کرده و هم بزنید.

هنگامی که موم کاملا ذوب شد به میزان رنگ مورد نظرتان آب چغندر را در موم بریزید و هم بزنید.این مخلوط را در ظرف مورد نظرتان بریزید و کنار بگذارید تا خنک شود.
نکته:شما می توانید با مخلوط کردن آرد برنج با پماد زینک اکسید (پماد سوختگی) یک ضدآفتاب طبیعی بسازید.

 

هر گونه سوال شما را در خصوص این مطلب از طریق دیدگاه ها بیان می کنیم .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *