خانه / سبک زندگی / آموزش شمع سازی / آموزش تصویری ساخت شمع یخی در شمع سازی

آموزش تصویری ساخت شمع یخی در شمع سازی

shame-yakhi-7-150x150

کاربران عزیزی که علاقه خاصی به شمع سازی به سبک ها و روش های مختلف دارید در این جا به آموزش تصویری ساخت شمع یخی در شمع سازی می پردازیم مرحله به مرحله با تصویر ما را همراهی کنید .

۱

shame-yakhi-1-150x150

با استفاده از موم، شمع نوک تیز، پاکت شیر، دیگ ذوب و اندکی یخ، می توانید شمع های یخی بسازید. برای آگاهی از مواد مورد استفاده به اسلاید آخر لینک منبع، مراجعه کنید.

۲

shame-yakhi-2-150x150

موم را روی شعله ی کم ذوب کنبد. بهتره از ماکروویو برای این کار استفاده نکنید.

۳

shame-yakhi-3-150x150

هنگامی که موم در حال ذوب است، یک شمع نوک تیز را اندکی کوتاه تر از اندازه ی پاکت ببرید و با قیچی فیتیله ی آن را جدا کنید.

۴

shame-yakhi-4-150x150

شمع نوک تیز کوتاه شده را در مرکز پاکت شیر قرار دهید ( قسمتی که می سوزد را پایین بگذارید) و پاکت را تا نزدیکی بالا با یخ پر کنید. دلیل استفاده از شمع های نوک تیز اینست که از تغییر فرم فیتیله جلوگیری کنید.

۵

shame-yakhi-5-150x150

پس از اینکه موم کاملا ذوب شد، آن را به آرامی روی تمام سطح یخ بریزید، طوری که فقط در یک نقطه تمرکز نکنید. پاکت را تا بالا و یا حد اقل کمی بالاتر از یخ، با موم پر کنید. از پوشیده شدن فیتیله نگران نشوید. پس از اتمام، شمع را سر و ته خواهید کرد بنابرین فیتیله بیرون قرار خواهد گرفت. چند ساعت اجازه دهید تا سفت شود.

۶

shame-yakhi-6-150x150

پس از سفت شدن موم، پاکت را پاره کنید و آب را بیرون بریزید. شمع را برعکس کنید. باید با یک چاقو، اطراف فیتیله را اندکی بتراشید. اگر تیکه هایی از موم در بالای شمع کنده شدند، نگران نباشید. این عادیست و شمع شما را منحصر به فرد می کند.

۷

shame-yakhi-7-150x150

اجازه دهید شمع قبل از روشن شدن، کاملا خشک شود (۲۴ ساعت).

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *