خانه / سبک زندگی / آموزش کاردستی / آموزش تصویری ساخت بالن آرزوها

آموزش تصویری ساخت بالن آرزوها

Flying-Paper-Lanterns-16-150x150

در کاردستی سایت ابانک می خواهیم به آموزش تصویری ساخت بالن آرزوها و نکاتی برای ساخت این بالن بیان می کنیم که رعایت آن الزامی می باشد بزرگ ترها سعی کنید در ساخت این بالن کتار فرزندانتان باشید .

مهم ترین موضوع سلامتی شما و سالم ماندن بالن آرزوها است، برای این کار می توانید روی کاغذ بالن اسپری ضد حریق بپاشید. این اسپری را می توانید از ابزار فروشی ها تهیه کنید.

Flying-Paper-Lanterns-1-150x150

مراحل آموزش تصویری ساخت بالن آرزوها

 

۲

Flying-Paper-Lanterns-2-150x150

هر یک از کاغذها را از بند لباس آویزان کرده و به آن ها ضد حریق اسپری کنید. به قسمت آویزان شده زیاد نپاشید چون کاغذ شل شده و پاره می شود. اجازه دهید تا خشک شوند.

۳

Flying-Paper-Lanterns-3-150x150

دو ورق کاغذ را به هم بچسبانید تا نتیجه، کاغذی به ابعاد ۹۰ سانت در ۵۵ سانت شود. کاغذ اولی را افقی قرار داده و کاغذ دوم را زیر آن به اندازه ۰.۵ سانت بچسبانید. می توانید از رنگ های مختلف استفاده کنید. ۴ عدد از این کاغذها را به طوری که گفته شده به هم بچسبانید.

۴

Flying-Paper-Lanterns-4-150x150

می توانید برای بالن آرزوها با مقوا یا پوسترها و روزنامه های به درد نخور الگو بسازید. اندازه ها در عکس نشان داده شده است (در عکس بالن آرزوها به پهلو برگشته است، یعنی سمت راست، زیر بالن می شود). زیر الگو باید ۱۵ سانت باشد و مرکز آن ۳۰ سانت که در کل ارتفاع آن ۹۰ سانت می شود.

۵

Flying-Paper-Lanterns-5-150x150

یکی از برگه ها را به صورت عمودی تا کرده و الگو را روی آن، طوری که گوشه های صاف آن همسو با گوشه های تا شده ی برگه ها باشد قرار دهید. از روی الگو آن را ببرید. برای سه برگه ی دیگر هم همین کار را انجام دهید تا ۴ دیواره ی بالن آرزوها آماده شود.

۶

Flying-Paper-Lanterns-6-150x150

یکی از دیواره ها را پهن کنید. یک سمت دیواره را از بالا تا پایین چسب بزنید. دیواره دوم را روی آن پهن کنید. بدین ترتیب دو دیواره از یک سمت به هم چسبیده اند.

۷

Flying-Paper-Lanterns-7-150x150

دیواره رویین را تا کنید، طوری که روی تقارن برگه ی زیرین قرار گیرد.

۸

Flying-Paper-Lanterns-8-150x150

روی گوشه تا شده مقداری چسب بزنید. برگه ی سوم را روی آن پهن کنید، طوری که دیوار دوم و سوم از یک سمت به هم بچسبند.

۹

Flying-Paper-Lanterns-9-150x150

مثل کاری که با برگه دوم در مرحله ی ۷ انجام دادید، برگه ی سوم را تا کنید، طوری که روی تقارن دو برگه ی زیرین قرار بگیرد. مثل قبل روی قسمت تا شده چسب زده و برگه ی آخری را روی آن پهن کنید. اجازه دهید تا به خوبی خشک شوند.

۱۰

Flying-Paper-Lanterns-10-150x150

یک حلقه ی چوبی به ضخامت ۳ سانت بسازید. با استفاده از کارد دو نوار، هرکدام به عرض ۳.۵ سانت و به طول ۶۱ سانت ببرید.

۱۱

Flying-Paper-Lanterns-11-150x150

دو سر حلقه ی چوبی را به هم رسانده و بچسبانید تا به صورت دایره شود.

۱۲

Flying-Paper-Lanterns-12-150x150

با استفاده از دو عدد سیم یک X روی حلقه درست کنید. سر سیم ها را دور حلقه بپیچانید تا محکم شوند.

۱۳

Flying-Paper-Lanterns-13-150x150

برگه ها را به حلقه وصل کنید. حاشیه ی برگه ها را چسب زده و حلقه را با انگشت خود به برگه ها بچسبانید. انگشت خود را روی حلقه جلو ببرید تا در یک لحظه به برگه بچسبد. مطمئن شوید سوراخ و شکافی نباشد.

۱۴

Flying-Paper-Lanterns-14-150x150

 
منبع نوری باید به اندازه ی کافی نور و گرما داشته باشد نا بتواند بالن را به پرواز دربیاورد. یک نوار ۲۵ سانتی از پارچه پنبه ای ببرید. آن را از وسط تا کرده و گره بزنید تا به صورت پاپیون درآید. آن را روی یک در مثل در شیشه ی مربا قرار دهید. موم شمع را روی پارچه بریزید. ممکن است به ۲ یا ۳ شمع برای پوشش کامل پارچه نیاز داشته باشید.

۱۵

 

Flying-Paper-Lanterns-15-150x150

یک تکه سیم بلند را دور پاپیون، چند بار بپیچانید، طوری که سیم به اندازه ی ۱۵ سانت از دو طرف باقی بماند. بعد آن را به سیم دیگری متصل کنید تا دو تکه سیم به شکل X شوند.

۱۶

Flying-Paper-Lanterns-16-150x150

هنگام روشن کردن بالن آرزوها خیلی احتیاط کنید. از فضای خشک و سیم های برق فاصله بگیرید. در حالی که ۲ نفر پایین بالن را گرفته اند، پارچه را روشن کنید. چند دقیقه ای طول می کشد تا کل بالن آرزوها از هوای گرم پر شود. وقتی که آماده شد، خودتان احساس می کنید که رفته رفته بی وزن می شود و می خواهد از دستان تان بلند شود. رهایش کرده و تماشایش کنید.

نکات و هشدارها

ماده ی اشتعال زای جایگزین می تواند اتانول باشد. پارچه را در اتانول فرو برده و به سیم وصل کنید. الکل سریع می پرد، پس باید عجله کرده و زود روشنش کنید.

می توانید یک نخ یا طناب هم به بالن آرزوها وصل کنید تا بعد از اینکه به پرواز درآمد قابل تشخیص باشد.

بالن را داخل خانه یا در فضاهای خشک روشن نکنید.

بالن آرزوها را در فضای آزاد و به دور از درخت و سیم برق پرواز دهید.

بالن آرزوها را نباید در روزهای بارانی یا بادی پرواز دهید.

به امید روز رسیدن به همه آرزوها

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

شستن لباس نوزاد را بلد باشیم

    برای پاک کردن لکه های ناشی از ریختن شیر مادر،شیرخشک،لکه های غذا و ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *