خانه / آشپزی / آموزش تصویری روش درست کردن ژله پلنگی

آموزش تصویری روش درست کردن ژله پلنگی

fo1116

ژله یک نوع دسری هست که طرفداران زیادی دارد حالا اگر این ژله در مدل های مختلف درست و تزیین شود علاوه بر زیبایی اشتها را نیز تحریک می کند .


مواد لازم:

 کرم ژلاتینه خامه و شیر  یک و نیم لیوان
 پودر ژله  دو بسته
 آب جوش  سه لیوان

طرز تهیه :
ابتدا کرم ژلاتینه خامه و شیر را به رنگ صورتی یا سفید آماده کنید سپس در قالب ریخته و به مدت جند ساعت در یخچال گذاشته تا کاملا سفت شود. سپس با چاقو طرح نقش پوست پلنگ طبق تصویر روی کرم ایجاد کنید و با نوک چاقو یا یک قاشق کوچک داخل طرحها را خالی کنید. یک بسته پودر ژله قرمز را با ۱/۵ لیوان آب جوش آماده کرده در یخچال بگذارید تا کمی فرم بگیرد اصطلاحا نیم بند شود به غلظت سفیده تخم مرغ برسد. داخل حفره ها را با ژله قرمز پر کنید در یخچال بگذارید تا خوب سفت شود سپس قسمت داخلی ژله قرمز را طبق شکل خالی کرده و با ژله صورتی کمرنگ (مخلوط ژله آلوئه ورا و مقدار خیلی کم ژله آلبالو یا تمشک ) پر کنید. در یخچال قراردهید تا کاملا سفت شود. در آخر یک بسته پودر ژله قرمز را با ۱/۵ لیوان آب جوش حل کرده سپس بقیه ژله های باقی مانده را به آن اضافه کرده خوب حل کنید و روی کرم ژلاتینه ریخته تا کاملا فرم بگیرد.

احتیاط
زمان ریختن ژله آخر قرمز رنگ خیلی گرم نباشد زیرا طرح ایجاد شده را خراب خواهد کرد و خیلی سرد نباشد که زمان درآوردن از قالب لایه ها از هم جدا شوند.
نکته
با اضافه کردن رنگ خوراکی به ژله آلوئه ورا می توانید رنگهای مختلفی برای طرح های خود ایجاد کنید.
نکته
دقت کنید که رنگ ژله صورتی را کمرنگ آماده کنید تا تفاوت رنگ به خوبی قابل مشاهده باشد.

مرحله ۱

fo1111

ابتدا کرم ژلاتینه خامه و شیر را به رنگ صورتی یا سفید آماده کنید سپس در قالب ریخته و به مدت جند ساعت در یخچال گذاشته تا کاملا سفت شود. سپس با چاقو طرح نقش پوست پلنگ طبق تصویر روی کرم ایجاد کنید.

مرحله ۲

fo1112

با نوک چاقو یا یک قاشق کوچک داخل طرحها را خالی کنید.

مرحله ۳

fo1113

یک بسته پودر ژله قرمز را با ۱/۵ لیوان آب جوش آماده کرده در یخچال بگذارید تا کمی فرم بگیرد اصطلاحا نیم بند شود به غلظت سفیده تخم مرغ برسد. داخل حفره ها را با ژله قرمز پر کنید

مرحله ۴

fo1114

سپس قسمت داخلی ژله قرمز را طبق شکل خالی کرده

مرحله ۵

fo1115

و با ژله صورتی کمرنگ (مخلوط ژله آلوئه ورا و مقدار خیلی کم ژله آلبالو یا تمشک ) پر کنید. در یخچال قراردهید تا کاملا سفت شود.

مرحله ۶

fo1117

.

fo1116

در آخر یک بسته پودر ژله قرمز را با ۱/۵ لیوان آب جوش حل کرده سپس بقیه ژله های باقی مانده را به آن اضافه کرده خوب حل کنید و روی کرم ژلاتینه ریخته تا کاملا فرم بگیرد.همانطور که در تصوبر می بینید از ۲ طرف ژله می توانید استفاده کنید.

جدیدترین مدل های درست کردن ژله را در قسمت آشپزی سایت ابانک سرچ کنید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *