خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با گیاه پدیلانتوس

آشنایی با گیاه پدیلانتوس

pedilanthus-300x225یوفوربیا تیتیمالویدس(نام علمی: Euphorbia tithymaloides) نام یک گونه از سرده یوفوربیا است.درادامه مطلب زیر با این گیاه بیشتر شنا شوید.نام علمی: pedilanthus tithymaloides
نیاز به نور
: زیاد
دما
: بیش از ۶۰ درجه فارنهایت (۱۶ درجه سانتی گراد)
آبدهی
: اجازه بدهید بین برنامه ی آبدی خاک گیاه خشک شود و سپس آبیاری کنید
کوددهی
: از یک کود مایع متعادل برای گیاهان آپارتمانی استفاده کنید.
نگهداری
: آسان

گل های گیاه پدیلانتوس

گیاه پدیلانتوس در فصل تابستان نباید در معرض نور مستقیم آفتاب در قرار بگیرد اما آفتاب کامل در فصول پاییز و زمستان برای این گیاه مناسب است. آب دادن بیش از اندازه به این گیاه موجب فساد ریشه های آن می گردد. آب دهی باید به اندازه ای باشد که خاک گلدان مرطوب گردد و نباید بیش از اندازه آبیاری شود. دما نباید از ۵۵ درجه فارنهایت پایین برود. اگر دما از ۶۰ درجه ی فارنهایت پایین تر رفت باید آب دهی کمتر شود. از کود مایع می توانید یک بار در ماه استفاده کنید. بهتر است در گلدان کوچک و با خاک ماسه ای با زهکش مناسب کشت شود. هرگاه ریشه های پدیلانتوس بیشتر شوند می توانید از گلدان بزرگ تری استفاده کنید. گیاه پدیلانتوس دارای شیره ی سفید سوزش آوری است. در هنگام حمل و نقل ، با مراقبت این گیاه را حمل کنید.

گیاه پدیلانتوس

پدیلانتوس تا حدی خاک های فقیر را تحمل می کند. خشکی خاک را تحمل می کند اما اگر خاک خیلی خشک شود دچار برگ ریزان می گردد. در مواقع خشکی زیاد و در سرما دچار برگ ریزان می شود. هرگاه گیاه پدیلانتوس شما دچار برگ ریزان شد ، احتمالاً مشکل دمایی است و یا باید اندکی آب دهی را بیشتر کنید. برای اینکه شاخه ها به هم پیوسته و شلوغ نشود گیاه را هرس کنید.

Pars
محمد رسولی نژاد
مطلب اختصاصی میهن پت

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *