خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با گل مشعلی

آشنایی با گل مشعلی

beloperoneاسم علمی گل میگو Beloperone guttata بوده و از خانوادهAcanthacee می باشد.درادامه مطلب زیر شما را با این گل تزیینی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

بلوپرون گیاهی است بومی مكزیك .ارتفاع این گیاه ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر و گسترش آن ۲ تا ۳۵ سانتی متر است. دارای برگهای تخم مرغی شكل و سبز رنگ می باشد و گلاذین سنبله ای آن از گلهای كوچك و سفیدی تشكیل شده كه از اویل بهار تا اواخر پاییز روی گیاه ظاهر می شود. گلها به وسیله براكتهای قهوه ای كمرنگ پوشیده شده اند. مجموع گلها و براكتهای بلوپرون شبیه میگو می باشد.

مراقبت: این گیاه به نور زیاد، گرمای معمولی، خاك همیشه خیس، رطوبت هوای ۵۰ تا ۷۰ درصد و خاك قلیایی احتیاج دارد. هنگامی كه گیاه بلوپرون شروع به گل دادن كرده باید درجه حرارت را كم كنید تا براكته‌ها بهتر رنگ بگیرند و دوام گلها هم بیشتر شود.

كود: كود مورد نیاز گل میگو را می توان به میزان ۳ گرم درلیتر، هرهفته یكبار، ازفروردین تا مهرماه، مورد استفاده قرار داد.

خاك: بهترین نوع خاك برای این گیاه، مخلوطی از خاك برگ ، تورب و خاك باغچه می باشد.

ازدياد: گل میگو را میتوان با موفقیت، از طریق قلمه های انتهایی ساقه و یا قلمه های ساقه های ساقه‌ای، از اواسط بهار تا اوایل تابستان، تكثیر كرد. با استفاده از یك چاقوی تیز،قلمه های انتهایی ساقه را به اندازه ۵/۷ سانتیمتر و قلمه های ساقه ای را به اندازه تقریبی ۵ سانتیمتر جدا كنید. سپس انتهای آنها را در پودر هورمون ریشه زایی فرو برده و هر یك را در گلدان بكارید. اگر مایلید گیاه پر پشت و انبوهی داشته باشید قطر دهانه ۱۱ سانتیمتر حاوی كمپوست مخصوص بذر و قلمه ، بكارید. قلمه ها را با كیسه پلاستیكی بپوشانید و دمای محیط را زمان ریشه دهی كه معمولا ۲ ماه طول می كشد، حدود ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتیگراد نگاه دارید. قلمه های را در نور مناسب و كافی ولی دور از تابش مستقیم آفتاب قرا دهید زمانی كه ریشه دهی آغاز شد، كیسه پلاستیكی را بردارید و تغذیه مصنوعی را شروع كنید.

عوارض و درمان: اگر برگهای گیاه بلوپرون بد شكل شد و حشرات ریز و مواد چسبناك روی برگها مشاهده كردید، به مدت چهار هفته با سم حشره كش گیاه را سمپاشی كنید. اگر برگهای گلدان به زردی گرایید، خاك باتلاقی شده است. آبیاری را كمتر كنید زهكش خاك را بررسی نمایید تا آب داخل گلدان باقی نماند. شاخه های دراز و منحرف این گیاه به ما میگوید هوا خیلی گرم است. پس گلدان را به محل خنك تری ببرید و شاخه‌ها را هرس نمایید. رنگ پریدگی براكته های گل تابستان كمبود نور و در زمستان گرمی هوا است. گلهای بلوپرون فقط یك هفته عمر دارند و ریزش آنها كاملا طبیعی است اما سیاه شدن براكته ها و فلسهای روی گل در اثر غبار پاشی روی گلها ایجاد می شود. رطوبت محیط گلدان را به وسیله آبی كه در زیر گلدانی حاوی سنگریزه ریخته می شود تامین كنید.مواد براق كننده شیمیایی برگها را سیاه می كنند پس برای تمیزی فقط از غبار پاشی روی برگها انتقاد كنید در صورتی كه در فصل تابستان برگها ریزش می كنند، یعنی گیاه تشنه است و اگر این علامت در زمستان دیده شد یعنی هوای محیط سرد است. رنگ پریدگی برگها هم با تغذیه مصنوعی ، هر سه هفته یكبار مرتفع می شود.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *