خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با گل آلسترومریا

آشنایی با گل آلسترومریا

ThePickMeUpRainbow-500x500سوسن پرویی (نام علمی: Alstroemeria) که سوسن اینکا نیز خوانده می‌شود، سرده‌ای متشکل از ۱۲۰ گونه از گیاهان گلدار بومی آمریکای جنوبی است. تقریباً همه گونه‌ها به یکی از دو مرکز مختلف اصلی تنوع در آمریکای جنوبی، یکی در مرکز شیلی و دیگری در شرق برزیل، محدود شده‌اند. گونه‌های سوسن پرویی بومی شیلی در زمستان می‌رویند در حالی که هم‌نوعان برزیلیشان تابستان‌رو هستند.درادامه مظلب زیر با این گل بیشتر آشنا خواهید شد.

غنچه های این گل کیپ و سفت هستند. اگر به خوبی از آنها مراقبت کنید تا آخرین حد باز می شوند. آلسترومریا جزء گل هایی است که همیشه تشنه ی آب است. به همین دلیل باید گلدان را دائماً نگاه کنید تا آب آن کم نشده باشد و اگر داخل گلدان اسفنج گذاشته اید، باید دائماً به آن سربزنید و از خیس بودن آن اطمینان حاصل کنید. هر بار که آب گلدان را عوض می کنید باید از غذای مکمل جدید داخل آن بریزید.

 

آماریلیس

شکوفه های این گل نیز تا آخرین حد باز خواهند شد. به این منظور ساقه های آن باید تمام مدت سرشار از آب باشند. به همین دلیل زمانی که آب آن را عوض کرده و ساقه ها را کوتاه می کنید، گل ها را باید برعکس کرده و داخل ساقه ی آن آب بریزید. انتهای ساقه ها را با دست بگیرید و یا با نخ پنبه ای ببندید تا وقتی آنها را برعکس می کنید آب آن به بیرون نریزد و زمانیکه گل ها را مجدداً به گلدان باز گرداندید، نخ را از انتهای ساقه ها با کنید. اگر در طول زمانی که گل ها را از داخل گلدان در آورده اید به آنها آب نرسد احتمال دارد ساقه ها ترد و شکننده شده و به راحتی خم شده و بشکنند. سعی کنید آنها را به طور روزانه هرس کنید. زمانیکه غنچه های جدید باز شدند به آرامی غنچه های قبلی که قدری پژمرده شده اند را از ساقه ی اصلی جدا کنید.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *