خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با نحوه کنترل رشد زنبق زرد

آشنایی با نحوه کنترل رشد زنبق زرد

Copy of Hemerocallis_lilio-asphodelusبق معرب زنبک پارسی نام یک سرده با ۳۰۰–۲۵۰ گونه است. معمولاً در خاک‌های خنثی یا قلیایی و سبک و قابل نفوذ رشد می نماید. گل آذین زنبق معمولاً گرزن یک سویه یا سنبله و یا خوشه‌ای است. برگ‌ها معمولاً منتهی به غلاف می‌باشد. تکثیر زنبق معمولاً با استفاده از ریزوم صورت می‌گیرددرادامه مطلب زیر با نحوه پرورش گل زنبق زرد اشنا شوید.

کنترل زنبق پرچم زرد

زمانی‌که این گیاهان هنوز گل نداده‌­اند مانند گیاهان لویی به نظر می­‌رسند اما تشابه آن‌ها در همین جا ختم می­‌شود. این گیاه که توسط ساقه­‌های ریشه ­مانند و دانه تکثیر پیدا می­‌کند، به‌راحتی توسط برگ‌های شمشیر مانند و گل­‌های براق زرد که در اواخر بهار و اوایل تابستان ظهور پیدا می­‌کنند، قابل تفاوت هستند. دسته­‌های بزگ و انبوه زنبق­‌های پرچم زرد می‌­توانند در حدود ۶ متر امتداد پیدا کنند. اگر شما مشاهده کنیدکه این گیاهان چگونه به‌راحتی توسط دانه­‌های شناور خود تکثیر پیدا می­‌کنند، آن زمان متوجه خواهید شد که چرا کنترل این گیاهان تا این اندازه سخت و پیچیده است.

متاسفانه این گونه از زنبق‌­ها در بسیاری از مکان­‌های رشد حضور دارند، مکان­‌هایی که گیاهان دائمی آن به خاطر  ارزش تزئینی و توانایی موثر در کنترل فرسایش، بسیار ارزشمند هستند. در نتیجه، بسیاری از باغبانان تا زمانی‌که توقف رشد گیاهان خود را ندیده­‌اند، از نتایج تخریبی این گونه از زنبق‌­ها آگاه نمی ­شوند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *