خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با نحوه برداشت و انبار کردن سیب

آشنایی با نحوه برداشت و انبار کردن سیب

appletree_0درخت سیب (نام علمی: Malus domestica) درختی برگریز از خانواده گلسرخیان است که به خاطر میوه شیرین و گوشتی‌اش شناخته شده است. در سرتاسر دنیا، این درخت برای میوه‌اش کشت می‌شود و وسیع‌ترین گونهٔ رشدکرده از سرده مالوس است.درادامه مطلب زیر با نحوه کاشت وبرداشت سیب آشنا خواهید شد.

در صورتی که از سیب‌های خود خوب نگهداری کنید، می‌توانید طی زمستان نیز از آن‌ها استفاده کنید. سیب‌ها را باید قبل از فصل سرما و درپاییز، پیش از آنکه دچار یخ زدگی شوند، برداشت کنید.

چه موقع برداشت کنید

برای اینکه میزان رسیدگی میوه و آمادگی آن برای برداشت را رسیدگی کنید، کف دست خود را زیر میوه قرار داده، کمی بلند کنید و به آرامی بچرخانید. اگر سیب موردنظر از ساقه بریده نشد، به این معنی است که آمادۀ برداشت نیست.

تا چه مدت می توان از سیب ها نگهداری کرد

نوع سیب است که میزان ماندگاری محصول را تعیین می‌کند. تجربه نشان داده است که محصولاتی که در ابتدای فصل برداشت می‌شوند، دارای ماندگاری کمتر و آن‌هایی که دیر‌تر برداشت می‌شوند، دارای ماندگاری بیشتر خواهند بود. مثلاً سیب دیسکاوری (Discovery) پس از برداشت باید سریعاً به مصرف برسد.

شرایط نگهداری

مناسب‌ترین شرایط برای نگهداری از سیب، محلی خنک می‌باشد. باید دقت شود که احتمال یخ زدگی در این محل وجود نداشته باشد. قرار دادن سیب‌ها در چنین محیطی کمک می‌کند که محصولات تا هفته‌ها سالم بمانند. این شرایط را در فصل زمستان می‌توان تا ماه‌ها تامین نمود. یک پارکینگ در بسته و یا انبار چوب برای این کار بسیار مناسب است.

شیوۀ نگهداری

هنگام انبار کردن، به هر سیب نگاهی بیندازید و آن را به خوبی با دستمال پاک و تمیز کنید. سیب‌هایی را که لکه دار هستند، جدا کرده و مصرف نمائید. این سیب‌ها رسیده و خوشمزه می‌باشند، ولی از آنجا که زود‌تر از سیب‌های دیگر فاسد خواهند شد، مناسب انبار کردن نیستند و حتی ممکن است باعث گندیدگی سیب‌های دیگر شوند. سیب‌های سالم را به آرامی در روزنامه بپیچید و روی سینی‌هایی که در نظر گرفته‌اید، قرار دهید. در طول فصل زمستان به صورت دوره‌ای به آن‌ها سر بزنید و مواردی را که نشانه‌ای از خرابی دارند، جدا کنید.

مترجم: امیر ماتیو علوی

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *