خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / آشنایی با درمان خانگی سفیدک پودری گیاهان آپارتمانی

آشنایی با درمان خانگی سفیدک پودری گیاهان آپارتمانی

سفیدک جلداین سفیدک پودر مانند، پودر تالک یا آرد نیست. این ماده‌ی گچی سفید روی گیاهان شما، بیماری سفیدک پودری است و لازم است که مانند یک بیماری مسری قارچی، با آن برخورد شود.درادامه مطلب زیر با نحوه درمان خانگی سفیدک پودری گیاهان آپارتمانی آشنا خواهید شد.

بیماری سفیدک پودری در گیاهان آپارتمانی

سفیدک پودری در گیاهان آپارتمانی یک بیماری قارچی است. این بیماری در آغاز سبب تولید لکه‌‌های دایره مانند سفید پودری روی برگ‌های گیاهان می‌شود. زمانی‌ که بیماری گسترش پیدا کرد، کل بدنه‌‌ی گیاه می‌‌تواند آلوده به قارچ سفید پف دار شود. در آخر، اجزای گیاه می‌‌تواند تسلیم این بیماری شده و از بین برود. این بیماری بسیار مسری است و زمانی‌ که یک بخش گیاه آلوده می‌‌شود در صورت چک نکردن، بیماری می‌‌تواند بقیه‌‌ی گیاه را نیز آلوده کند.

قارچ‌ها می‌‌توانند گیاهان غیر آپارتمانی را هم آلوده کنند اما سفیدک پودری گیاهان آپارتمانی به دلیل شرایط آنها، بسیار متداول‌تر است. سفیدک پودری که بر روی گیاهان آپارتمانی ایجاد می‌‌شود نیازمند دمای حدود ۷۰ در جه‌‌ی فارنهایت (۳۵درجه‌‌ی سانتیگراد) است. این بیماری زمانی ایجاد می‌‌شود که گردش هوا به طور نامناسبی صورت بگیرد، نور کم باشد و برخلاف سفیدک پودری در گیاهان غیرآپارتمانی، در شرایط خشک‌‌تر بیشتر رشد می‌‌کند. اجزای میسیلیومی(رشته مانند) در هاگ‌های قارچ، منبع ایجاد فرم‌های سفید و پف‌دار روی گیاهان هستند. زمانی‌ که آب روی گیاه پاشیده می‌‌شود، هاگ‌ها در هوا منتشر می‌‌شوند. کنترل بیماری سفیدک پودری در خانه به دلیل حالت تهاجمی و مسری این بیماری، امری ضروری است.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *