خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آشنایی با خواص قلم گاو

آشنایی با خواص قلم گاو

81527087-6314240قلم گاو را میجوشانند وعصاره آن را در سوپ وآش میریزند وبسیار برای بدن مقوی میباشد.درادامه مطلب زیر با خواص قلم گاو بیشتر آشنا شوید.

 خواص قلم را بشناسید و برای تقویت اعضای بدن و بهبود سلامت انها عصاره و آب قلم را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

قلم گاو حاوی املاح و خیلی چرب است اما وقتی هنوز قرمز است منبع خوبی از آهن است باید در مصرف آن رعایت تعادل را بکنید.

روغن قلم گاو برای بهبود درد مفاصل: درد مفاصل در مزاج سرد را با دادن داروهاى گرم و غذاهاى گرم و در مزاج گرم با اغذیه و داروهاى سرد تعدیل مزاج نمایند. اگر مربوط به مزاج خشک باشد به ترطیب مزاج بپردازند و اغذیه رطوبتى چون شیر گاو و غیره خورند، روغن بادام ، روغن مغز تخم کدو، پیه مرغ و مغز ساق قلم گاو مخلوط کرده بمالند.

پروتیین اصلی در عصاره قلم، ژلاتین است که مکمل های ژلاتین سبب بهبود درد و سفتی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز می شود. این عصاره سرشار از اسیدهای آمینه به نام پرولین و گلیسین است که برای بافت های بدن لازم است. پرولین سلولیت را کاهش و پوست را نرم می کند.

 

خواص قلم گوساله و گاو

متخصصان تغذیه انگلیس می گویند، عصاره قلم گاو ، گوسفند و مرغ مملو از آمینو اسید، کلسیم و کلاژن است که برای سلامتی بدن، کاهش درد مفاصل، جوان سازی پوست، ناخن و مو بسیار موثر است.

به گزارش پایگاه خبری هلث، سیان پورتر سخنگوی انجمن رژیم غذایی انگلیس می گوید: این عصاره حاوی مواد مغذی، معدنی و ویتامین ها است و با مصرف آن فوایدی بیش از گوشت این حیوانات نصیب انسان می شود.

همچنین یک فنجان عصاره قلم حاوی ۸۶ کالری است و در نتیجه می تواند یک وعده نهار لاغر کننده نیز محسوب شود.

این عصاره همچنین مواد مغذی مورد نیاز بدن را برای سوخت و ساز تامین می کند که بیشتر این مواد مغذی در غذاهای آماده وجود ندارد.

 

 

آب قلم بطور سنتی برای سرماخوردگی، آنفلوانزا و سلامت دستگاه گوارش تجویز می شد؛ اما اکنون بیشتر پزشکان مصرف این عصاره را به بیماران خود توصیه می کنند.

پروتیین اصلی در عصاره قلم، ژلاتین است که مکمل های ژلاتین سبب بهبود درد و سفتی مفاصل در افراد مبتلا به آرتروز می شود.

همچنین این عصاره سرشار از ماده مغذی است که به تقویت استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و غضروف ها کمک می کند.

این عصاره سرشار از اسیدهای آمینه به نام پرولین و گلیسین است که برای بافت های بدن لازم است. پرولین سلولیت را کاهش و پوست را نرم می کند.

ماده مغذی موجود در عصاره استخوان می تواند کیفیت مو، پوست و ناخن را به طور چشمگیری بهبود دهد. همچنین از آن جا که دندان غنی از کلسیم است، این عصاره دندان ها را تقویت و مانع از پوسیدگی آنها می شود.

استخوان ها وقتی به مدت طولانی در آب می جوشد تمامی مواد مغذی آن گرفته می شود؛ به این عصاره آب قلم هم گفته می شود که دارای خواص زیر است.

قسمت هایی از بدن حیوانات حلال گوشت، قابل خوردن نیست از جمله استخوان؛ اما می توان با آن سوپ تهیه کرد و از خواص فراوان آن بهره برد.

 

در یک دسته بندی می توان گفت استخوان ها وقتی به مدت طولانی در آب می جوشد تمامی مواد مغذی آن گرفته می شود؛ به این عصاره آب قلم هم گفته می شود که دارای خواص زیر است:

مواد مغذی به بدن می رساند

آب قلم غنی از پروتئین و مواد معدنی مختلف از جمله کلسیم، پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر و… است. علاوه بر آن، حاوی ویتامین های B نیز است. بنابراین منبع خوب مواد مغذی مورد نیاز بدن برای روند سوخت و ساز است. بیشتر این مواد مغذی در غذاهای آماده وجود ندارد.

 باعث تندرستی می شود

بیشتر پزشکان مصرف این عصاره را به بیماران خود توصیه می کنند زیرا عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد. آب استخوان جوشیده می تواند سیرکننده و انرژی دهنده باشد. از طرفی با تقویت سیستم ایمنی بدن، روند بهبود را تسریع می کند.

 

 مواد مغذی مورد نیاز زنان را تامین می کند

زنان باردار یا شیرده که به احتمال زیاد دچار کاهش مواد معدنی می شوند، هر روز آب قلم مصرف کنند. این عصاره به ساخت خون کمک می کند. گلیسین تولید هموگلوبین را افزایش می دهد.

 به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند

ژلاتین که از کلاژن استخوان ها به دست می آید، آسان هضم می شود. این ماده عملکرد روده کوچک را بهبود می بخشد و سیستم گوارش را تقویت و سوخت و ساز پروتئین را تحریک می کند تا بدن بتواند پروتئین را هضم کند. بنابراین افرادی که حساسیت غذایی دارند، این عصاره را به برنامه غذایی روزانه شان اضافه کنند.

عملکرد مغز را بهبود می بخشد

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در این ماده غذایی به تولید خون، بهبود کیفیت خون و جریان خون کمک می کند و در نهایت عملکرد مغز را بهبود می بخشد. گلیسین نوعی اسیدآمینه است که در عملکرد سیستم مرکزی اعصاب نقش مهمی ایفا می کند. خلق و خو را تنظیم می کند و حافظه را بهبود می دهد. با ایجاد آرامش، خواب آرام را تضمین می کند. پرولین، نوعی اسید آمینه است که کلسترول های کوچک و چسبیده به دیواره های رگ های خون را رها می کند. بنابراین احتمال گرفتگی قلب و رگ های خون را کاهش می دهد.

روند پیری را کند می کند

چین و چروک بر اثر کاهش تولید کلاژن رخ می دهد. کلاژن تشکیل دهنده اصلی مو، پوست و ناخن است. ماده مغذی موجود در عصاره استخوان می تواند کیفیت مو، پوست و ناخن را به طور چشمگیری بهبود دهد. پرولین سلولیت را کاهش می دهد و پوست را نرم می کند. برای پوست عاری از چین و چروک و موهای شاداب، روزانه این عصاره را مصرف کنید.

 

 

به سلامت مفصل ها کمک می کند

آب جوشیده استخوان سرشار از ماده مغذی است که به تقویت استخوان ها، رباط ها، تاندون ها و غضروف ها کمک می کند و مفصل ها را سالم نگه می دارد. این آب سرشار از اسیدهای آمینه به نام پرولین و گلیسین است که برای بافت های بدن لازم است. مبتلایان به التهاب مفصل و استخوان، مکمل های کوندرویتین سولفات مصرف می کنند زیرا مانع از شکستگی غضروف مفصل می شود. غذاهای طبیعی نسبت به مکمل غذایی سالم تر است. گلیسین، پرولین و آرژنین در کاهش التهاب و درد مفصل موثر است.

سیستم ایمنی را تقویت می کند

مصرف این عصاره حساسیت و عدم تحمل غذایی را برطرف می کند. این امر مانع از بروز بیماری های خودایمنی می شود. آرژنین به عملکرد سیستم ایمنی و بهبود زخم ها کمک می کند و سلول های آسیب دیده کبد را ترمیم می کند.

عملکرد کلیه ها و غدد فوق کلیوی را بهبود می دهد

براساس طب چینی، این عصاره غنی از ماده مغذی است که عملکرد کلیه ها و غدد فوق کلیوی را بهبود می دهد. هورمون هایی که از این غدد رها می شود، از چند طریق به حفظ سلامت جسمی و ذهنی کمک می کند.

 در حفظ سلامت دندان ها موثر است

از آن جا که دندان غنی از کلسیم است، این عصاره دندان ها را تقویت می کند و مانع از پوسیدگی دندان می شود.

 استخوان ها را تقویت می کند

مواد معدنی چون کلسیم و منیزیم، روند تشکیل استخوان های سالم را سرعت می بخشد و در بهبود استخوان های شکسته نقش مهمی دارد.

 عضله ها را تقویت می کند

گلوتامین روند سوخت و ساز بدن را بهبود می دهد. عصاره استخوان حیوانات حلال گوشت را می توان به سوپ، برنج، خورشت و… افزود.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *