خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آشنایی با خواص سیب زمینی شیرین

آشنایی با خواص سیب زمینی شیرین

Sibzamini-shirinسیب‌زمینی شیرین (Ipomoea batatas)یک گیاه گلدار متعلق به خانواده Convolvulaceae است. . داشتن، نشاسته بالا، مزه شیرین آن را به یک میوه ریشه‌ای مهم تبدیل کرده‌است.[۱][۲] برگ‌های آن گاهی به عنوان سبزی خورده می‌شود. با اینکه خانواده آنها دارای ۵۰ سرده و ۱٬۰۰۰ گونه است اما مهمترین و کاربردی‌ترین گونه آن همین سیب‌زمینی شیرین است و بقیه گونه‌ها یا به طور محلی استفاده می‌شوند و یا سمی هستند.درادامه مطلب زیر با خواص سیب زمینی شیرین بیشتر آشنا شوید.

سیب‌زمینی شیرین برای سلامت بدن بسیار مفید است. سیب ‌زمینی شیرین در شکل‌ها و رنگ‌های گوناگون وجود دارد که مغز آن به رنگ‌های زرد، سفید و نارنجی است که سرشار از پتاسیم، بتاکاروتن، ویتامین C و فیبر غذایی است.

اگر سیب‌زمینی شیرین دوست ندارید مطلب زیر را درباره فواید سیب‌زمینی شیرین بخوانید یقیناً نظر شما تغییر خواهد کرد.

 

سیب‌زمینی شیرین سرشار از آنتی‌اکسیدان است

سیب‌زمینی شیرین یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. همچنین آنتوسیانین موجود در سیب‌زمینی شیرین ارغوانی، یکی از بهترین آنتی‌اکسیدان‌ها است و بتاکاروتن هم یکی دیگر از آنتی‌اکسیدان‌های قوی موجود در این نوع از سیب‌زمینی است. آنتی‌اکسیدان خواص ضدالتهابی دارد و برای درمان بسیاری از بیماری مفید است.

 

سیب‌زمینی شیرین سرشار از منگنز است

منگنز یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که باعث می‌شود شما در طول روز پرانرژی و سرحال باشید. منگنز به بدن شما کمک می‌کند دیگر مواد معدنی ضروری را جذب کند و همچنین استحکام و استقامت استخوان‌های شمارا افزایش می‌دهد.

سیب ‌زمینی شیرین در شکل‌ها و رنگ‌های گوناگون وجود دارد که مغز آن به رنگ‌های زرد، سفید و نارنجی است که سرشار از پتاسیم، بتاکاروتن، ویتامین C و فیبر غذایی است

سیب‌زمینی شیرین منبع خوبی از بتاکاروتن است

بتاکاروتن یکی دیگر از مواد ضروری برای بدن است که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند همچنین ویتامین A ی حاصل از بتاکاروتن برای سلامت و تقویت چشم‌ها نیز بسیار مفید است.

 

سیب‌زمینی شیرین سرشار از کورستین است

کورستین شامل نوعی فلاوونوئید است که مزایای بسیاری برای بدن دارد، همچنین به کاهش کلسترول و التهاب بدن کمک می‌کند. کورستین مانند یک آنتی‌هیستامین طبیعی عمل می‌کند و دارویی مناسب برای درمان آلرژی‌های فصلی است.

 

سیب‌زمینی شیرین قند خون را کنترل می‌کند

با وجود اینکه سیب‌زمینی شیرین کربوهیدرات دارد اما قند خون را در بدن کنترل می‌کند. همچنین این نوع از سیب‌زمینی غنی از فیبر است به این معنی که سرعت انتشار گلوکز به جریان خون را کم می‌کند.

سیب‌زمینی شیرین برای قلب مفید است

این نوع از سیب‌زمینی منبع غنی از پتاسیم و ویتامین B6 است که این مواد معدنی مزایای بسیاری برای قلب دارند.

پتاسیم و ویتامین B6 از افزایش فشارخون و بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کنند.

 

 

سیب شیرین سرشار از ویتامین C است

وقتی از ویتامین C حرف می‌زنیم اغلب افراد فکر می‌کنند فقط در مرکبات این نوع از ویتامین وجود دارد اما سیب‌زمینی شیرین هم غنی از ویتامین C است. ویتامین C به بدن کمک می‌کند تا کلاژن را که برای مفاصل و پوست مفید است را تولید کند. همچنین کمک می‌کند تا بهتر با استرس مبارزه کنیم.

 

سیب‌زمینی شیرین غنی از ویتامین D است

ویتامین D برای سلامت کلی و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است همچنین به بهبود خلق‌وخو و استقامت استخوان‌ها کمک می‌کند. علاوه بر این برای قلب، پوست و دندان‌ها بسیار مفید است.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *