خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آشنایی با خواص ذرت

آشنایی با خواص ذرت

خواص-ذرتذرت یا جواری یکی از غلات مهم است. منشأ آن قاره آمریکا بوده‌است و پس از گندم، بیشترین اراضی کشاورزی جهان به ذرت اختصاص دارد.[۱] ذرت سرشار از مواد مغذی مورد نیاز برای بدن بوده و نیز منبع خوبی از فیبر محسوب می‌شود و سرشار از کالری است.درادامه مطلب زیر با خواص ذرت بیشتر آشنا شوید.

اسم من بلال است ، زادگاه اولیه من آمریکاى مرکزى است ، ولى از قدیم الایام مرا در مکزیک و پرو مى کاشتند. پس از کشف آمریکا انواع من به نام هاى جوادى – گندم مکه – خندروس – جوى رومى و علس در ایران و سایر کشورهاى آسیایى کاشته شد، و غذاى اعراب مخصوصا مردم یمن گردید و هنوز هم در مکه و سایر کشورهاى عربى نان را با آرد من تهیه مى نمایند.
در حال حاضر مرا در اکثر نقاط جهان مى کارند، و زمین زراعتى من باید داراى فسفر و کلسیم باشد، در دانه هاى من قند انگور – قند سمنو – مواد سفیده اى یک نوع موم و نشاسته موجود است و سرشار از املاح مختلف فلزات مخصوصا گوگرد – کلر – فسفر – سیلیس – آهن – کلسیم – منیزیم – سدیم و پتاسیم مى باشم و به همین جهت است که مردم مخصوصا خانم ها بطور ناخود آگاه به خوردن من علاقه زیاد دارند. زیرا به علت داشتن گوگرد – سیلیس و آهن و کلسیم غذاى خوبى براى مو و ناخن هاى آنها هستم .

 

از ریزش مو و شکسته شدن و ترکیدن و گوشه کردن ناخن ها جلوگیرى مى نمایم .
من در بین غلات مقام سوم را دارم ، یعنى اگر گندم و جو وجود نداشتند، من قوت غالب مردم را تشکیل مى دادم – نانى که با آرد من پخته شود، سفیدتر از نان گندم بوده ، و بهترین غذا براى مبتلایان به سل و اسهال است .
من سرشار از ویتامین ((ب )) هستم و تنها نقصى که دارم فقدان ویتامین ((پ )) است و کسانى که منحصرا از آرد من تغذیه مى کنند، و با غذاى خود سبزى و میوه نمى خورند، پس از چندى مبتلا به بیمارى برص برص ‍ کاذب خواهند شد.
بر روى دانه هاى من قارچى به عمل مى آید که براى انعقاد خون مفید است .

از میوه من یک نوع ژلاتین مى سازند که در داروسازى جهت ساختن جلد کپسول از آن استفاده میشود.
کاکل من داراى چند نوع قند و سرشار از املاح کلسیم و پتاسیم است ، و به همین جهت یکى از بهترین داروهایى است که ادرار را زیاد مى کند، و براى مبتلایان به سنگ کلیه و مثانه و عفونت هاى مجارى ادرار و التهاب و ورم درد مثانه – نزله مثانه – باد یامان (نفریت ) پیدا شد آلبومین در ادرار – بیمارى هاى قلب و نقرس داروى مفیدى هستم .

خوردن کاکل من خواه به صورت جوشانده خواه به صورت شربت و خواه به صورت دیگر دارویى ، جهت زیاد شدن ادرار نتایج نیکویى داشته و از جمله داروهایى است که هیچگونه ضرر نمى رساند و اعتیاد نمى آورد.
از دانه هاى من روغنى استخراج مى نمایند که مصرف غذایى و صنعتى دارد و کسانى که از خوردن چربى منع مى شوند، مى توانند از این روغن استفاده نمایند.

من بلغم و خون جامد را از معده دفع مى نمایم ، ضماد پخته من در سرکه جهت اگزما و سایر امراض جلدى مفید است – تنقیه مطبوخ آرد من جهت درمان ورم روده توصیه شده است .
اگر مبتلا به یبوست مزمن هستید، و داروهاى دیگر نتوانسته اند بیمارى شما، را درمان کنند به سوى من بیایید و مرا نوش جان کنید، و اثر معجزه آساى مرا مشاهده فرمایید.
زبان خوراکیها

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *