خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آشنایی با خواص آلو خشک

آشنایی با خواص آلو خشک

GetPayehInfoPictureهمانطور که از اسم آن پیداست از الو را خشک کرده وبه ان آلو خشک میگویند ودارای خواص زیادی است که درادامه مطلب زیر با خواص ان آشنا خواهیم شد.

همه ما آلو خشک را به خاطر خواص ملینی آن می شناسیم؛ اما باید گفت که این میوه خشک خواص دیگری نیز دارد.

 

آلو خشک کاهش وزن را تسهیل می کند، جلوی گرسنگی را می گیرد، ضد چروک است و با فشار خون بالا مقابله می کند. در مقاله زیر با خواص اعجاب انگیز آلو خشک بیشتر آشنا می شوید:

 

آلو خشک ملين است

آلو خشک راه حلي طبيعي براي دفع راحت است! ميزان فيبر موجود در آن تقريباً معادل بلغور جو دوسر است. در واقع ۴ عدد آلو خشک حدوداً ۳ گرم فيبر حل شدني و حل نشدني در خود دارد.
آلو خشک خاصيت مليني خود را مديون فيبرهاي حل شدني است و فيبرهاي حل نشدني موجود در آن باعث سرعت بخشيدن به عبور مواد دفعي از روده مي شوند، البته اين ميوه خشک فوق العاده همچنين داراي دو ملين طبيعي، دي فنيل ايزاتين( diphenylisatine) و سوربيتول( sorbitol) مي باشد.

 

 

 

آلو خشک جلوي گرسنگي را مي گيرد

اين خاصيت آلو خشک از فيبرهاي موجود در آن ناشي مي شود. آلو خشک داراي فيبر زيادي است: در ۱۰۰ گرم آلو خشک ۷ گرم يا به اندازه بلغور جو دو سر فيبر وجود دارد. در تغذيه وجود فيبر براي از بين بردن اشتها ضروري است.
براي اينکه به ميل شديد خود براي خوردن غلبه کنيد، آلو خشک را در برخي از غذاهاي تان بگنجانيد. همچنين مي توانيد اين ميوه خشک را به عنوان چاشت ميل کنيد

دکتر فرانک سينگر، متخصص تغذيه، خاطر نشان مي کند اگر دچار يبوست نيستيد، از مصرف زياد آلو خشک در روز بپرهيزيد تا دچار اختلالات مربوط به روده نشويد.

 

 

آلو خشک از پيري پوست جلوگيري مي کند

دکتر سينگر مي گويد:« خاصيت و فايده اصلي آلو خشک که ناشناخته نيز مانده است، سرشار بودن اين ميوه از آنتي اکسيدان هايي است که با ظاهر شدن چين و چروک روي پوست مبارزه مي کنند».

يک پژوهش آمريکايي در سال ۲۰۰۴ نشان داد در ميان ميوه ها و سبزيجاتي که قادرند راديکال هاي آزاد منشأ پيري پوست را از بين ببرند، آلو خشک رتبه نهم را از نظر غناي آنتي اکسيداني به خود اختصاص داده است.
دکتر سينگر، متخصص تغذيه، خاطر نشان مي کند از سن ۳۰ سالگي، همه مي توانند به طور مرتب و روزانه ۱ تا ۲ عدد آلو خشک مصرف کنند. همچنين مي توان با مصرف روزانه ۱ يا ۲ عدد آلو خشک اقدام به يک دوره درماني ۳ ماهه کرد( حداقل ۱ ماه وقفه بين هر دوره لازم است).

 

 

 

آلو خشک ضد فشار خون بالا است

مي پرسيد چرا؟ به خاطر اينکه آلو خشک سرشار از پتاسيم است و فوايد پتاسيم در کاهش فشار خون بالا به اثبات رسيده است . در ۱۰۰ گرم آلو خشک، ۸۰۰ ميلي گرم پتاسيم وجود دارد.
به اين ترتيب آلو خشک يک ميوه بسيار غني از مواد معدني به حساب مي آيد. از طرف ديگر، دکتر سينگر تصريح مي کند که به طور معمول، پتاسيم و فلاوونوئيدهاي آلو خشک از بروز بيماري هاي قلبي- عروقي پيشگيري مي کنند.
گفتني است مصرف ۱ يا ۲ عدد آلو خشک در بين غذا يا به عنوان چاشت کافي است. توجه داشته باشيد به خاطر اثرات مليني آلو خشک از زياده روي در مصرف آن بپرهيزيد.

 

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *