خانه / آشپزی / خواص مواد خوراکی / آشنایی با خواص آلوزرد

آشنایی با خواص آلوزرد

pure_yellow_plum_bigآلو قطره‌طلا Golden or yellowgage plumیا آلوزرد نوعی آلو است با هسته درشت و مزه ترش و شیرین .درادامه مطلب زی خواص این میوه خوش طعم را برای شما کاربران عزیز بازگو میکنیم.

– آلوزرد حاوی ویتامین های آ- ب – ب۲- ب ۶ پ پ – ث و عناصری مثل کلسیم، فسفر،  منیزیم، آهن فلوئور و گوگرد میباشد.

۲- آلو زرد به علت داشتن مواد معدنی مفید، عدم تعادل یون های خون را از بین می برد و مواد لازم را در دسترس سلولهای بدن و بویژه سلولهای عصبی قرار میدهد. این عناصر مفید در فعالیت سلولهای عصبی و از میان بردن تحریک آنها نقش بسزائی دارند به عبارت ساده تر می توانند همجان های عصبی را به راحتی فرو بنشانند ودر واقع یک داروی آرامبخش برای تحر یکات عصبی محسبوب میشوند.

۳- توصیه شده است که در فصل گرما همه مردم بخصوص افرادی که از ناراحتی های عصبی رنج می برند با خوردن این میوه بسیار مفید خود را معالجه کنند.

۴- برای دفع سموم بدن، تعادل فشار خون و زیادی چربی خون توصیه میشود هر روز پیش از خوردن صبحانه آلوزرد میل کنند.

۵- آش آلوی زرد برای درمان اختلال حواس و دیابت مفید می باشد.

۶- شربت آلوی زرد برای مبتلایان به منژیت مفید است.

۷- ضماد آلوی زرد به همراه سرکه برای رفع کهیر مفید می باشد.

۸- آلوی زرد ملین ، صفرابر، مسکن عطش ، دافع بلغم و تب بر است.

۹- مصرف این میوه برای اشخاصی که مبتلا به انگل معده، جوش های تازه و مترشح، گلودرد، ورم کلیه، سنگ کلیه، کم خونی ، یبوست، خشکی معده، نقرس، اسید اوریک، چربی خون، تصلب شرائین، سرطان، جوش سیاه، اوره ، خارش پوست، سردرد، ترک لب و دهان و بدبوئی آن، آرتروز، تلخی دهان، ناراحتی های عصبی و کبدی، چسبندگی پلاکتهای خون ، استسقاء و مسمومیت می باشند مفید است.

۱۰- به افرادی که بیشتر کارهای فکری می کنند و یا در زیر نور آفتاب کار میکنند توصیه شده است که از این میوه بیشتر استفاده کنند.

۱۱-آلو به علت داشتن مواد معدنی عدم تعادل یون های خون را از میان برده و مواد لازم را در دسترس سلولهای بدن بخصوص سلولهای عصبی قرار میدهد. همچنین این مواد درفعالیت سلولهای عصبی و برطرف شدن تحریک آنها نقش مهمی داردند به این معنی که می توانند هیجانات عصبی را به راحتی فرو نشانده و به آن آرامش بخشند.

۱۲- آلو زرد به علت داشتن مقدار زیادی از انتواع ویتامین ها و مواد معدنی از قدرت داروئی زیادی برخوردار است و از این جهت در زمره خوراکی هائی قرارگرفته است که تآثیر شان بر  روی عملکرد دشتگاه عصبی ، قدرت فکر و تنظیم فشار  خون غیر قابل انکار بوده و تقریبا” اثری قطعی دارد.

مضر ات:

۱- زیاده روی در خوردن آلو زرد برای طحال، حجاب حاجز مضربوده و همچنین افرادی که مبتلا به قند خون می باشند نبایستی در صرف این میوه زیاده روی کنند.

۲- زیاده روی در خوردن آلو زرد موجب تولید اسید اوریک، سنگ اگزالیک و تولید نفخ می گردد، ضمنا” اشخاص سرد مزاج مجاز به مصرف این میوه نیستند.

۳- افرادی که مبتلا به بیماریهائی نظیر: ناراحتی معده ، چربی خون، رماتیسم، اسهال، کلسترول، نقرس، سکته مغزی، زخم معده اثنی عشر، آلبومینوری ، تصلب شرائین ، وآتروز هستند نباید در خوردن آلوزرد زیاده روی کنند.

منابع:ازکتاب خواص ومضرات گیاهان داروئی

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

خاصیت گردو در طب سنتی

    محافظت از سیستم ایمنی، جلوگیری از لخته شدن خون، تنظیم سوخت و ساز ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *