خانه / آرایشی و زیبایی / آرایش مو / آرایش کردن موهای خاکستری ، چطور ؟

آرایش کردن موهای خاکستری ، چطور ؟

آرایش کردن موهای خاکستری ، چطور ؟

با موهای خاکستری در سرتان کنار آمده اید؟نکاتی که در زیر به آنها اشاره مینماییم را با دقت بخوانید :

همه ی موهای تان را خاکستری کنید :
اگر موهایتان را رنگ می‌کنید، خاکستری کردن موهایتان می‌تواند دشوار باشد. برای آسانتر کردن این کار از یک حرفه‌ای راهنمایی بگیرید. او ممکن است پیشنهاد کند که وقتی ریشه‌های خاکستری رشد کردند آنها را با رنگ‌های نیمه دائمی که یک رنگ بدون آمونیاک است و تا ۷۰ درصد موهای خاکستری را می‌پوشاند رنگ کنید. وقتی که برای نشان دادن موهای خاکستری‌تان آماده شدید فقط کافی است صبر کنید تا این رنگ از روی مویتان پاک شود(این رنگ تا ۲۸ مرتبه شستشو با شامپو دوام دارد).

موهای نقره‌ای تان را درخشان کنید :
موهای خاکستری معمولا از موهای دارای رنگدانه، خشک‌تر هستند بنابراین تمایل به وز خوردن دارند و اگر بخوبی از آنها مراقبت نکنید به آسانی کدر و بی‌جان بنظر می‌رسند. برای داشتن گیسوانی نرم و زیبا با درخششی دائمی، موارد زیر را امتحان کنید:

ــ شامپو رنگساژ آبی :
از نرم کننده‌ها و شامپوهای رنگساژ آبی فقط ماهی یک یا دوبار برای جلوگیری از ایجاد تن بنفش در موهایتان استفاده کنید.

ــ موهایتان را مرتب نگه دارید :
ایوت گونزالس که آرایشگر است پیشنهاد می‌کند یک مدل موی مدرن با لبه‌های تمیز برای خودتان انتخاب کنید. از آرایشگرتان بخواهید که از تیغ استفاده نکند زیرا می‌تواند باعث شود که انتهای موها نازک شود و کل مدل موی شما نامرتب بنظر برسد. هر مدل کوتاهی که انتخاب می‌کنید حتما هر ۶ تا ۸ هفته یکبار، نوک آن را کمی‌کوتاه کنید. اگر نوک موهای خاکستری به اندازه کافی و زود به زود کوتاه نشود، آشفته بنظر می‌رسد.

ــ از موهای با ارزشتان محافظت کنید :
آلاینده‌های محیط زیست و اشعه uv می‌تواند هر رنگ مویی از جمله موهای خاکستری تقریبا بدون رنگدانه را بی جان و کدر کند. بنابراین حداقل یک روز در میان ( برای جلوگیری از تجمع مواد شیمیایی روی موها ) آنها را با یک شامپوی مرطوب کننده و نرم کننده حاوی آنتی اکسیدان که به حفاظت در مقابل اشعه uv و آسیب‌های زیست محیطی کمک می‌کند، بشویید.

ــ رنگساژ نقره‌ای :
موهای خاکستری حتی با وجود استفاده از محصولات مناسب نیز می‌توانند تن زرد پیدا کنند بنابراین ماهی یک یا دو بار، موها را با یک شامپو رنگساژ نقره‌ای کف مالی کنید.

ــ موهایتان را سبک کنید :
کرم‌های سنگین، واکس‌ها و سرم‌های چرب را کنار بگذارید. کتی گالوتی که در سالن “روسانا فرتی” کار رنگ مو انجام می‌دهد می‌گوید: آنها می‌توانند موهای خاکستری را بپوشانند و ظاهر مو را کثیف نشان دهند. برای جلوگیری از وز شدن مو از یک اسپری براق کننده بدون الکل استفاده کنید زیرا الکل باعث خشکی مو می‌شود.

رنگ آرایش مناسب برای موهای خاکستری
به موهایتان، با لباس و آرایش مناسب، جلوه بیشتری دهید و شاهد تعریف و تمجید دیگران باشید. گالوتی می‌گوید: وقتی شما یک خانم واقعا جذاب با موهای خاکستری می‌بینید اغلب لباس‌هایی به رنگ زغالی و نقره‌ای پوشیده است که باعث می‌شود موهای خاکستری‌اش بیشتر بچشم بیاید.

لازم نیست کمد لباستان را به آن خانواده رنگ محدود کنید اما مشکی، سفید، سایه‌های خاکستری و رنگ‌های جواهر(یاقوتی قرمز، آبی یاقوتی و بنفش تیره) بهترین گزینه‌ها برای شما هستند. از رنگ‌های خاکی مانند بژ و زیتونی که می‌توانند از جذابیت موهای شما بکاهند، استفاده نکنید. اگر قصد دارید موهایتان را خاکستری کنید باید به فکر آرایش صورتتان باشید زیرا موهای خاکستری معمولا چهره شما را کسل و خسته نشان می‌دهد. بهترین جا برای شروع، رنگ پوستتان است. گونزالس پیشنهاد می‌کند: به دنبال رنگ‌هایی مانند زردآلویی، هلویی و گل رزی باشید نه رنگ‌های بژ و قهوه‌ای. آنها رنگ پوست شما را در کنار موهای خاکستری، تیره می‌کنند. مهمتر از همه : ابروهایتان را تمیز کنید. موهای ناموزون و زائد را بکنید ( موهای خاکستری که زبر و زمخت شده‌اند ) و با یک مداد خاکستری مایل به قهوه‌ای به کمان ابرویتان، شکل دهید بطوری که کاملا مشخص باشد.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *