خانه / آرایشی و زیبایی / آبرسانی بهتر پوست و مرطوب نگه داشتن پوست با این توصیه ها

آبرسانی بهتر پوست و مرطوب نگه داشتن پوست با این توصیه ها

images

کاربران گرامی در این مطلب سلامت پوست ، آبرسانی بهتر پوست و مرطوب نگه داشتن پوست با این توصیه ها را بیان می کنیم .

اگر پوست بدن را بدون توجه و مراقبت رها کنید ، رطوبت آن کشیده میشود و خشک میشود

استفاده از مرطوب کننده ها و لوسیونها ساده به نظر میرسد . اما آیا حقیقتا همین طور است ؟ حقیقت این است که زمان بسیار زیادی طول میکشد تا کل بدن را به مرطوب کننده آغشته کنید و نتیجتا از بدنی نرم و لطیف لذت ببرید. در اینجا میخواهیم روشهایی مناسب جهت آبرسانی و مرطوب کردن را بیان کنیم.

از پوششی هموار بهره ببرید.

هنگامی که شما از وسط صورت شروع به پخش کردن مرطوب کننده میکنید و به مرور صورت را به آن آغشته میکنید ، باعث مسدود شدن منافذ اطراف گوشها و خط مو میشود . این اتفاق اغلب در حین این گونه استفاده از مرطوب کننده و یا مصرف محصولات آرایشی بهداشتی مربوط به مو پیش می آید.

چگونه باید از مرطوب کننده های حاوی SPF استفاده کرد؟

اکثر مردم علاقه مند به استفاده از لوسیونهای چند منظوره هستند. اغلب این لوسیونها را روی صورت میزنند و باقی مانده را پایین تر بر گردن آغشته میکنند و این کار یک اشتباه محض است. ابتدا به اندازه یک سکه از مرطوب کننده مورد نظر را روی صورتتان پخش کنید و گردنتان را به یک چهارم آن مقدار آغشته کنید به طوری که دو طرف گردن را پوشش دهد. گردن نیز همانند صورت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید با طیف SPF در برابر آسیبهای خورشید از آن مراقبت شود.

استفاده از مرطوب کننده بعد از استحمام

اگر پوست بدن را بدون توجه و مراقبت رها کنید ، رطوبت آن کشیده میشود و خشک میشود. به همین جهت اگر بعد از استحمام از مرطوب کننده استفاده کنید از احساس خشکی پوست جلوگیری میشود.

از مرطوب کننده ها متناسب با نوع پوستتان استفاده کنید

استفاده از لوسیونی که برای بدنتان استفاده میکنید ، روی صورت میتواند باعث التهاب و جوش شود . دقت داشته باشید که چربی موجود در لوسیون برای نرم کردن آرنج و زانوها میتواند مفید باشد اما پوست صورت بسیار لطیف و حساس است و با پوست بقیه قسمتهای بدن متفاوت است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

به همین جهت استفاده از لوسیون بدن ، روی صورت باعث مسدود شدن منافذ و بروز التهاب میشود. اگر پوستی نرمال دارید ، باید از مرطوب کننده های طبیعی که شامل چربی طبیعی هستند استفاده کنید . این در حالی است که افراد با پوست خشک باید از مرطوب کننده های قوی تر و چرب تر استفاده کنند تا خشکی پوستشان بهبود یابد .

آبرسانی بهتر پوست و مرطوب نگه داشتن پوست با این توصیه ها

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *