خانه / آرایشی و زیبایی / کاربرد کانسیلرها در لوازم آرایشی

کاربرد کانسیلرها در لوازم آرایشی

198

کانسیلرهای یکی از لوازم آرایشی می باشد که قبل و بعد زدن کرم پودر باید استفاده شود بخوانید در مورد کاربرد کانسیلرها در لوازم آرایشی در ابانک .

البته بعضی‌ها می‌گویند بهتر است بعد از کرم‌پودر زدن استفاده شود.

این کانسیلرها به‌ صورت‌های مختلفی وجود دارند؛ یکی به‌صورت Stick یا ماتیکی که استفاده از آن راحت‌تر است، حالت دیگر کرم‌مانند نیمه‌جامد و در نهایت کانسیلرهای مایع.

کانسیلر معمولا باید یک درجه از رنگ کرم‌پودر استفاده شده روشن‌تر باشد. اگر خیلی روشن‌تر از کرم‌پودر باشد به جای پوشانندگی لکه‌های تیره را بیشتر نشان خواهد داد.

کانسیلر زیر چشم چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر آرایشی به کار بردن کانسیلر زیر چشم است چرا که کانسیلر از آن دست وسایلی است که اگر درست انتخاب شده و به طور صحیح استفاده شود می‌تواند هم صورت را جوان‌تر نشان دهد و هم جلوه خاصی به آن ببخشد. کانسیلر زیر چشم باید یک یا ۲ درجه روشن‌تر از رنگ کرم‌پودری باشد که استفاده می‌کنید. از آنجا که پوست زیر چشم خیلی ظریف و نازک است رگ‌های آبی‌رنگ زیر آن به راحتی رنگ پوست این قسمت را کمی تغییر می‌دهد. یک کانسیلر روشن با تن زرد به راحتی می‌تواند رنگ آبی این رگ‌ها را بپوشاند و پوست این قسمت را یکدست جلوه دهد. البته برای پوست‌های خیلی روشن کانسیلر صدفی‌رنگ مناسب‌تر است. هستند کسانی که پوست زیر چشم آنها تنها به یک پوشش خیلی جزئی نیاز دارد كه به این افراد توصیه می‌کنیم سراغ کانسیلرهای استیکی بروند، یعنی کانسیلرهای جامد.

اگر سیاهی زیر چشم بیش ‌از اندازه است

اگر سیاهی‌ها و کبودی‌های زیر چشم بیش‌ از اندازه باشد یک کانسیلر عادی نمی‌تواند کمک چندانی کند. در این مواقع توصیه می‌کنیم سراغ اصلاح‌کننده‌های هلویی‌رنگ و صورتی بروید تا بتوانید رنگ‌های زیر چشم را کاملا بپوشانید و بعد سراغ یک کانسیلر با تن زرد بروید تا بتوانید روی اصلاح‌کننده قبلی را بپوشانید و زیر چشم را روشن کنید. اما اگر پوست زیر چشم‌هایتان به شدت سبز یا بنفش است نباید از کانسیلر عادی استفاده کنید.

برای افراد سبزه طلایی کانسیلر بسیار مناسب است. هنگام خرید آن را در اطراف دهان تست کنید.

اگر پوست خیلی روشنی دارید باید روشن‌ترین رنگ کانسیلر را انتخاب کنید

این تن رنگ برای هر پوستی مناسب است. این کانسیلرها لکه‌های تیره را محو می‌کند. اگر می‌خواهید تیرگی اطراف چشم خود را بپوشانید از کانسیلر زرد استفاده کنید.

بسیاری از خانم‌ها لازم است برای زیر چشم از ۲ تا ۴ رنگ مختلف کانسیلر استفاده کنند. آنها باید این رنگ‌ها را با هم مخلوط کنند تا بتوانند رنگی شبیه به پوست خود را در بیاورند. البته اول از همه باید از اصلاح‌‌کننده (کورکتور) استفاده كنند و بعد کانسیلر.

کانسیلرهای مایع

کانسیلرهای مایع همان حالت کرم پودرهای مایع را دارند. آنها زمانی که با قلم‌های آرایشی و یا اسفنج ها استفاده می شوند عملکرد عالی دارند. از کانسیلرهای مایع برای ایجاد پوشش و لایه ای روی پوست استفاده می شود، و معمولا زمان زیادی لارم دارند تا این پوشش ایجاد گردد. بعضی از کانسیلرهای مایع هم وجچود دارند که به سختی می توان آنها را با دیگر لوازم آرایشی ترکیب و استفاده کرد. به همین دلیل قبل از خشک شدن آنها روی پوست، لازم است تا با کرم پودر ترکیب شوند. کانسیلرهای مایع و ارزان ممکن است در طول روز به حالت پوسته پوسته  روی صورت قرار گیرند.

کانسیلرهای پودری

یکی از بهترین انواع کانسیلرها، انواع پودری آنها است. این کانسیلرها برای استفاده با لوازم آریشی معدنی کاربرد دارند. بعضی از کانسیلرهای پودری ممکن است در ظروف مخصوصی فشرده شده باشند و مانند پودرهای صورت فشرده شده باشند. کانسیلرهای پودری سطح متوسطی از پوشش را ایجاد می‌کنند. بهرحال، می توان به راحتی با کرم پودرهای مایع و انواع کرم پودرها از این کانسیلرها استفاده کرد. بسیاری از خریداران ترجیح می دهند از کانسیلرهای پودری و ترکیب آن با کرم پودرها استفاده کنند.

کانسیلرهای استیکی

این کانسیلرهای استیکی مانند رژ لب طراحی شده اند و کانسیلر حالت کرم مانند دارد. هرگز مستقیما از این استیک ها روی پوست استفاده نکنید. همیشه از انگشت و برس برای این کار استفاده کنید. خریداران باید بدانند که بعضی از کانسیلرهای استیکی ارزان، ماندگاری بالایی ندارند. پس باید در طول روز چندین بار از آنها استفاده شود. این کانسیلرها برای مسافرت مناسب هستند. همچنین برای گذاشتن در کیف های کوچک و دستی هم مناسب می باشند.

کانسیلرهای مدادی

بسیار مشابه کانسیلرهای استیکی هستند ولی فرمولاسیون تهیه آنها کمی چسبناک تر است و حالت خط چشم های مدادی را دارند و برای افرادی که می خواهند پوشش متوسطی روی پوست ایجاد کنند مناسب هستند. کانسیلرهای مدادی در شرایط آب و هوای گرم هم حالت جامد خود را حفظ می کنند که استفاده از آنها را در تابستان بسیار مناسب می سازد. بسیاری از کانسیلرهای مدادی برای مسافرت هم مناسب هستند.

 رنگ کانسیلرها

خریداران معمولا هنگام خرید کانسیلرها به دلیل وجود انواع مختلفی از رنگ‌ها سردرگم هستند. هر رنگ مختلف کانسیلر برای از بین بردن و پوشاندن لکه‌های مختلف پوستی و دادن رنگ و جلوه زیبایی به پوست طراحی شده است. جدول زیر اطلاعاتی را درباره نحوه استفاده از هر کدام از رنگ‌های کانسیلر برای از بین بردن مشکلات پوستی ارائه کرده است.

آبی – کانسیلرهای آبی برای پوشش دادن به لکه‌های نارنجی و زرد پوست طراحی شده‌اند. همچنین برای افزودن تن رنگی روشن به پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بنفش و یاسمنی – کانسیلرهای بنفش و یاسمنی هم برای از بین بردن رنگ زرد پوست استفاده می‌شوند. می‌توان از این کانسیلر برای اصلاح زردی پوست استفاده کرد. این کانسیلرها همچنین برای پوشش دادن به لکه هایی که به دلیل بالا رفتن سن و یا در اثر نور خورشید در پوست ایجاد می‌شوند هم موثرند.

سبز – کانسیلرهای سبز انتخاب مناسبی برای پوشش دادن به تن های قرمز رنگ پوست هستند. به همین ترتیب، برای پوشش دادن به لکه های آکنه و لکه های قرمز پوست مناسب هستند. همچنین از این کانسیلرها برای پوشش دادن به لکه های حاصل از بیماری روزاسه هم استفاده می شود.

زرد – کانسیلرهای زرد برای از بین بردن تن های آبی پوست طراحی شده اند. از این کانسیلرها می توان برای قسمت های زیر چشم استفاده کرد. از این کانسیلرها همچنین می توان برای افرادی که پوست نازکی دارند و برای پنهان کردن رنگهای صورت می توان استفاده کرد.

نارنجی – کانسیلرهای نارنجی برای پوشاندن سایه های آبی پوست مناسب هستند. و همچنین برای افرادی که زیر چشم آنها تیره است بسیار ایده آل می باشند.

صورتی – کانسیلرهای صورتی، تن زرد پوست را از بین می برند. همچنین از این کانسیلرها می توان برای عنوان عاملی موثر درخشش چشم ها استفاده کرد. کانسیلرهای صورتی بر روی افرادی با پوست روشن بسیار خوب جواب می دهند.

تن پوست

کانسیلرها با طیف وسیعی از رنگ های سازگار با تن پوست در دسترس افراد هستند. کانسیلرهایی که به رنگ تن پوست هستند معمولا برای از بین بردن لکه های معمولی و اصلاح تن پوست استفاده می شوند. بعضی از کانسلرهایی که به رنگ تن صورت هستند و دارای تن نارنجی هستند، ایده آل برای پوشاندن سیاهی های زیر چشم و کبودی ها هستند.

طرز استفاده کانسیلر

شما روی محل مورد نظر با قلم مو مقداری کانسیلر زده و بعد با پنبه گلوله شده لبه های آن را برطرف کنید توجه داشته باشید اگر شما کانسیلر را بطور کامل روی آن منطقه بریزید روی پوست هاله ایجاد میشود .

برای زیر چشم بهتر است که بافت کانسیلر زیاد چرب نباشد و چروک های دور چشم و کبودی را خوب پوشش دهد ، با نوک انگشت یا قلم مو دور تا دور چشم را کانسیلر بزنید . برای که کبودی زیر چشم استفاده از کانسیلری با رنگ نارنجی مناسب است .

زخم، آکنه های قدیمی یا جای ابله را بایستی توسط کانسیلرسبز رنگ بپوشانید شما بایستی لایه به لایه اینکار را بکنید و اجازه دهید لایه اول که جذب شد لایه بعدی استفاده شود .برای عروق کانسیلرهای مایع مناسب هستند با یک قلم موی ظریف و یک گلوله پنبه روی آنها بزنید تا لبه های آنرا صاف کنید .

یادتان نرود که آنرا برای کنار داخلی دماغ و گوشه های چشم هم استفاده کنید.

لازم است بدانید شما به راحتی می توانید معایب صورت را بپوشانید با کمترین هزینه .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *