خانه / آرایشی و زیبایی / چین و چروک های پوست را با این 6 روش درمان کنید

چین و چروک های پوست را با این 6 روش درمان کنید

5xnknojs65hxkqqv4t2z

راهی های درمانی زیادی برای چین و چروک پوست وجود دارد که هرکدام هزینه های هنگفت و زیادی دارد و چه بسا که برخی روش ها هم موثر واقع نمی شوند در این جا به شما ، چین و چروک های پوست را با این ۶ روش درمان کنید ، را معرفی می کنیم .

۱. ضد آفتاب

ممکن است با دیدن این محصول غیر جذاب در بالای این لیست متعجب شوید، اما دکتر دوریس دی، استادیار بالینی پوست در مرکز پزشکی لانگون دانشگاه نیویورک می‌گوید که استفاده از ضد آفتاب در تمام طول سال، با محافظت از پوست و امکان ترمیم آن بطور طبیعی، هم به جلوگیری از بروز چین و چروک‌ها کمک می‌کند، و هم خطوط ریز را برطرف خواهد کرد.

با اینحال، نتایجی که دریافت خواهید کرد، به فرمولی بستگی دارد که انتخاب می‌کنید. برای محافظت کافی باید مطمئن شوید که SPF آن ۳۰ یا بیشتر از آن است، و آن را هر روز صبح به صورت و گردنتان بمالید، در غیر اینصورت موثر نخواهد بود.

۲. بوتاکس، دیسپورت و زئومین

این سه ماده‌ی تزریقی محبوب که به نورومدلاتور نیز معروف هستند، به مسدود کردن سیگنال‌های عصبی عضلانی کمک می‌کنند. این انسداد، عضله را ضعیف کرده و از منقبض شدن آن جلوگیری می‌کند، که منجر به کاهش چین و چروک‌ها و صاف شدن پوست می‌شود.

دکتر دیوید بنک، متخصص پوست در مونت کیسکو نیویورک می‌گوید: بوتاکس، هنوز جزو روش‌های کم تهاجمی برای مقابله با چین و چروکها به حساب می‌آید. نتایج آن معمولا بین ۳ تا ۴ ماه دوام خواهد داشت، و بعد از آن به یک جلسه‌ی دیگر بوتاکس نیاز است.

۳. رتینول و آنتی اکسیدان‌ها

از بین تمام ترکیبات مراقبت از پوست، رتینول، بیشتر از بقیه‌ی مواد، برای مبارزه با چین و چروک‌ها و کمک به جوانسازی مجدد پوست مورد مطالعه قرار گرفته است. دکتر دی می‌گوید: رتینول، یک لایه‌ی کلاژن ضخیم‌تر می‌سازد که باعث می‌شود پوست، صاف‌تر و جوان‌تر بنظر برسد.

سایر آنتی اکسیدان‌های فوق العاده‌ای که بسیار موثر هستند، عبارتند از پپتیدها، فاکتورهای رشد، ویتامین C پایدار و مس. اگر از آن‌ها در طول روز استفاده کنید، به ضدآفتاب کمک می‌کنند که در جلوگیری از آسیب بهتر عمل کند، و اگر در شب از آن‌ها استفاده کنید، به پوست کمک می‌کنند که آسیب ناشی از نور خورشید، آلودگی و استرس را ترمیم کند.

۴. لایه برداری با لیزر

لایه برداری با لیزر مانند فراکسل، یک روش درمانی است که در مطب انجام می‌شود و در زیر سطح پوست کار می‌کند تا آسیب نور خورشید که باعث چین و چروک و خطوط می‌شود، همچنین پیگمنتیشن و جای زخم را از بین ببرد. مزیت دیگرش این است که به بهبود ظاهر منافذ پوست کمک می‌کند.

بنک می‌گوید: انرژی نوری که در فراکسل استفاده می‌شود، لایه‌های سطحی پوست را از بین می‌برد (پوسته پوسته می‌کند) و تولید کلاژن طبیعی پوست را تحریک می‌کند تا به صاف کردن چین‌ها و کیسه‌هایی که باعث ایجاد چین و چروک می‌شوند کمک کند. ممکن است برای رسیدن به نتایج مطلوب، به چند جلسه درمان با فواصل چند هفته‌ای نیاز باشد و درمانها معمولا یک دوره‌ی نقاهت ۳ تا ۴ روزه دارند.

۵. وولوما

برخلاف نورومدلاتورها که بطور مستقیم به داخل چین و چروک‌ها تزریق می‌شوند، وولوما، داخل گونه‌ها تزریق می‌شود تا حجم پوست را بازگرداند و آنرا بالا بکشد، در نتیجه چین و چروک‌های ناشی از افتادگی پوست ناپدید می‌شوند.

اسید هیالورونیک که بدن ما آن را بطور طبیعی تولید می‌کند، ماده‌ی تشکیل دهنده‌ی اصلی موجود در وولوما است. این ماده، حالت ارتجاعی و پری پوست را که با بالا رفتن سن از دست می‌دهیم و باعث کاهش حجم صورت و در نهایت چین و چروک می‌شود، به ما باز می‌گرداند.

دیوید بنک می‌گوید: نتایج این روش تقریبا بلافاصله قابل رویت بوده و دوره‌ی نقاهت کوتاهی دارد. مزایای آن تا ۲ سال ماندگار خواهد بود. برای به حداقل رساندن کبودی و تورم، تزریق‌ها باید در زیر رگ‌های خونی انجام شوند. هزینه‌ی وولوما می‌تواند بسیار متفاوت و متغیر باشد، زیرا مقدار مورد استفاده ممکن است بسیار متفاوت باشد.

۶. نوتراسوتیکال‌ها (مکمل‌های فراسودمند یا عملگرا)

این مکمل‌های زیبایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی، که این روزها قفسه‌های فروشگاه‌ها را پر کرده‌اند، نتایجی ارائه می‌دهند که ریشه‌ی علمی دارد. دکتر دی می‌گوید: این‌ها یک دسته‌ی نسبتا جدید از مکمل‌های خاص هستند که به پوستتان کمک می‌کند دوباره جوان شده، و از داخل ضد چین و چروک شود.

گمان می‌رود که حمایت پوست با مواد مغذی خاص، سوخت مورد نیاز پوست را به آن می‌رساند تا بطور موثرتری، دوباره جوان شود. اما یک مشکل وجود دارد: شما مجبورید که این مکمل را بطور مداوم مصرف کنید تا پوستتان صاف‌تر شود، و باید آنقدر صبر داشته باشید که قبل از بررسی نتایج پوست، این کار را حداقل بمدت ۳ ماه انجام دهید.

 

سایت ابانک : چین و چروک های پوست را با این ۶ روش درمان کنید

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *