خانه / آرایشی و زیبایی / پوست سر و درمان اگزما سر

پوست سر و درمان اگزما سر

درمان-بیماری-پوستی-اگزما-با-گیاهان-دارویی-1

یک بیماری پوستی اگزما هست که در هر قسمت بدن ممکن است بروز کند در این جا درباره پوست سر و درمان اگزما سر با توضیحات کامل چگونگی درمان پوست سر .

علائم و نشانه های این اگزما ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. تشخیص و درمان این بیماری در مراحل اولیه از تشدید این بیماری جلوگیری می کند زیرا در غیر اینصورت زمان بیشتری طول می کشد تا درمان نتیجه بخش باشد. نشانه های زیر در یک فرد مبتلا به اگزما مشاهده می شود.

ـ یکی از علائم بارز و شایع پوسته پوسته شدن ، خارش پوست و ظهور جوش است.

ـ پوست کف سر خشک و ملتهب شده و تاول های کوچک بر روی آن نمایان می شود.

ـ ناحیه آسیب دیده ضخیم می شود و ممکن است مقیاس آن توسعه یابد. پوست نیز خشک و قرمز شده و از زخم های حاوی چرک پوشیده می شود.

ـ ریزش موی موضعی در نواحی آسیب دیده مشاهده می شود.

ـ در صورت التهاب شدید ، درد و سوزش احساس می شود.

درمان درماتیت پوست سر

درمان درماتیت پوست سر بستگی به شدت بیماری دارد. به غیر از داروهای شیمیایی بسیاری از درمان های خانگی و داروهای طبیعی نیز جهت درمان این بیماری استفاده شده اند که در قسمت پایین به چند روش درمانی اشاره می کنیم.

ـ از خاراندن دائم پوست سر خود اجتناب کنید زیرا این امر سبب باز شدن تاول ها و تشدید این بیماری می شود.

ـ ممکن است دکتر داروی کورتیکواستروئید را تجویز کند که به کاهش علائم اگزما کمک می کند همچنین این دارو را می توان به شکل قرص مصرف کرد و یا بصورت پماد بر روی ناحیه مورد نظر مالید.

ـ برخی از کرم های استروئیدی را می توان بلافاصله بعد از دوش گرفتن به ناحیه آسیب دیده مالید. این کرم ها باید بطور منظم استفاده شوند تا تاول های موجود بطور کامل محو شوند. برای درمان خارش پوست سر ، بطور سخاوتمندانه از کرم در نواحی آسیب دیده استفاده کنید تا از شر تحریک پذیری و خارش ناشی از پوست خشک خلاص شوید.

ـ روغن نارگیل را با کافور مخلوط کنید و به پوست سر خود بمالید. این محلول اثر خنک کننده و تسکین فوری برای خارش سر دارد.

ـ کف سر را با روغن زیتون گرم ماساژ دهید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند. با این کار احساس سوزش کاسته می شود و تعداد جوش ها نیز کم می شود.

ـ خود را به خوبی هیدراته نگه دارید و مطمئن شوید که از شامپو و نرم کننده مناسب استفاده می کنید که چربی های طبیعی کف سر شما را از بین نمی برند.

ـ از رنگ مو و دیگر مواد شیمیایی مضر که پوست سرتان را خشک می کنند ، استفاده نکنید زیرا پوست سر خشک بیشتر مستعد ابتلا به درماتیت است.

ـ درخت نیم ( چریش ) یک درمان قدیمی و طبیعی برای بیماری اگزما است به این صورت که خمیر برگ چریش و زردچوبه را به نواحی آسیب دیده از پوست سر خود بمالید تا از احساس سوزش رهایی یابید.

اگزمای پوست سر یک بیماری آزاردهنده بخصوص در کودکان بشمار می آید. اگر شما هرگونه علائم مربوط به این بیماری پوستی را مشاهده کردید در اسرع وقت به متخصص پوست مراجعه کنید تا از شیوع آن جلوگیری کنید.

سایت ابانک : پوست سر و درمان اگزما سر

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *