خانه / آرایشی و زیبایی / نقش خواب خوب در زیبایی

نقش خواب خوب در زیبایی

0abf8f80bc02ed425b8d04c0750a2333بسیاری از افراد بنا به مشکلات روزمره ای که دارند خیلی به خواب خود اهمیت نمیدهند.تحقیقات نشان داده که خواب خوب تاثیر به سزایی روی زیبایی افراد دارد.

پژوهشگران سوئدي ثابت کرده اند اين باور ديرينه که خواب خوب انسان را زيباتر مي کند، صحت دارد. به اين ترتيب کساني که براي مدتي طولاني بي خوابي مي کشند، کمترجذاب و سالم به نظر مي رسند.

به گزارش فردا و به نقل از بي بي سي، از چهره داوطلباني که در اين تحقيقات شرکت کردند دو بار عکس گرفته شد. يک بار بعد از هشت ساعت خواب مستمر و يک بار بعداز سي و يک ساعت بي خوابي.
بعد از افرادي ديگر خواسته شد که عکس ها را مشاهده کنند و نظرشان را بگويند. مشاهده گران بدون اطلاع قبلي از تفاوت زمان عکس برداري به اين نتيجه رسيدند که درعکس هايي که بعد از بي خوابي گرفته شده، داوطلبان کمتر جذاب به نظر مي رسند.
“خواب زيبايي” عبارتي است که به طور سنتي در غرب شناخته شده است، اما بر اساس پژوهشگران بنياد کارولينسکا در استکهلم اين باور قديمي فاقد شواهد علمي بود.
گروه تحقيقاني از مشاهده گران آموزش نديده خواست که عکس ۲۳ مرد و زن جوان را بعد از يک شب خواب خوب، بررسي کنند و بعد با عکس هايي که بعد از بي خوابي آنهاگرفته شده مقايسه کنند.
همه عکس ها بر اساس معيار معيني گرفته شده اند. فاصله افراد تا دوربين يکسان است، پوستشان از هر نوع لوازم آرايش پاک است و همه آنها با حالت صورت مشابه جلوي دوربين قرار گرفته اند.
طبق گزارش پژوهشگران سوئدي که در”نشريه پزشکي بريتانيا” به چاپ رسيده است، آثار خستگي و عدم شادابي در چهره افرادي که با بي خوابي طولاني مدت مواجه مي شوند به وضوح قابل مشاهده است.
به گفته پژوهشگران، اين يافته جديد در امور پژشکي بسيار مفيد واقع خواهد شد و به پژشکان کمک مي کند تا سريعتر به علائم بيماري در مريضان خود پي ببرند.
دکتر درک يان ديک، پروفسور امور مربوط به خواب و فيزيولوژي در مرکز پژوهش خواب در بريتانيا گفته است که تاثير بي خوابي از آنچه عکس ها نشان مي دهند بسيار بيشتراست.

او در اين باره گفت: “عکس ها در طول روز گرفته شده اند. زماني که ساعت دروني بدن ما مشخص مي کند که زمان بيداري است. آيا مي توانيد تصور کنيد که چهره
آنها در طول شب يا ساعات اوليه صبح که ساعت دروني شان حکم مي کند بخوابند چطور است؟”

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

پیاز باعث زیبایی پوست و مو می شود

  پیاز نه فقط برای درمان ریزش موها، بلکه برای رشد مجدد موهای ریخته شده ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *