خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / نحوه تعویض گلدان کاکتوس

نحوه تعویض گلدان کاکتوس

140271_60f7dکاکتوس براساس اسمش برای تعویض گلدان کمی حساس به نظر میرسد که با رعایت نکات در ادامه مطلب زیر به راحتی اینکار را میتوانید انجام دهید.کاکتوس‌ها گیاهانی هستندسازگار با اشکال و اندازه‌های بسیار زیاد. این گیاهان در  شکلها ، اندازه‌ها، بافت‌ها و با گل‌هایی به رنگ‌های مختلف در طبیعت وجود دارند. ۲ گروه اصلی از آن‌ها وجود دارد: کاکتوس‌های بیابانی (که معمولاً با تیغ پوشیده شده‌اند) و کاکتوس‌های جنگلی یا جنگل‌های مرطوب (اغلب بدون تیغند و اکثراً گیاهانی هستند که در ارتفاع رشد می کنند (epiphytes). کاکتوس مناسب را برای محل زندگیتان انتخاب کنید تا گیاه خانگی بی‌دردسر و جالبی را داشته باشید که سال‌ها دوام داشته باشد.
چه موقع گلدان را عوض کنیم
به محض اینکه ریشه‌های کاکتوس از سوراخ زهکشی ته گلدان معلوم شد، باید گلدان آن عوض شود. به عنوان قانون عمومی، گلدان گونه‌های زود رشد باید هر ۲ تا ۳ سال و گونه‌های دیر رشد هر ۳ تا ۴ سال یکبار عوض شود. بهترین زمان برای عوض کردن گلدان در بهار است که در این زمان  رشدکاکتوس فعال است. دو روز قبل از عوض کردن گلدان به کاکتوس آب دهید تا ریشه‌های آن مرطوب باشد، نه غرق در آب.
چگونه گلدان را عوض کنیم
اکثر کاکتوس‌ها تیغ دارند، بنابراین هنگام جابه جایی و دست زدن به این گیاه از دستکش استفاده نموده یا اقدامات محافظتی دیگری را انجام دهید. به آرامی کاکتوس را از گلدان آن در بیاورید و هر گونه گیاه خودرو را از آن جدا کنید. با دقت ریشه‌ها را از لحاظ بیماری و آفات بررسی کرده و ریشه‌های بی‌آب یا مرده را ببرید و در صورت لزوم یک ماده قارچ کش/ ضدقارچ اضافه کنید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *