خانه / آرایشی و زیبایی / سلامت پوست / مو زدایی با تیغ و اشتباهات رایج در آن

مو زدایی با تیغ و اشتباهات رایج در آن

ShavingLegs-480x320

موزدایی با تیغ یک روش مرسوم وپر طرفدار در بین خانم هاست ولی اشتباهاتی که در حین مو زدایی انجام میشود باعث می شود که از شیو کردن خود راضی نباشید.در ادامه مطلب زیر این اشتباهات را برمیشمریم.

اصلاح روی پوست خشک

شما برای صرفه جویی در زمان ممکن است تیغ را روی پوست خشک بکشید. این یک خطای بسیار بزرگ است ! با این کار ممکن است شما پوست خود را ببرید یا اینکه آن را تحریک کنید.

شما باید پوست خود را مرطوب کرده تا یک اصلاح خوب و تمیز داشته باشید تا مانع بروز موهای زیرپوستی شود. گزینه پیشنهادی کرم اصلاح است. اما اگر وقت کافی ندارید می‌توانید از آب گرم استفاده کنید.

اصلاح وقتی هوای محیط سرد است

وقتی هوای محیط سرد است و شما سردتان است، ممکن است که بعضی تارمو‌ها را جا بگذارید!

در هر جایی که هستید، مطمئن شوید که سیستم گرمایشی روشن باشد و پوست خود را در تمام مدن گرم نگه دارید. اصلاح در حمام بهترین روش برای گرم نگه داشتن بدن است.

عجله کردن

شما باید برای این زمان کافی داشته باشید. هنگامی‌که باعجله این کار را انجام می­دهید، ممکن است تعدادی از موها را نادیده بگیرید، که بستگی به ضخامت موها دارد.

 

مرطوب نکردن پوست بعد از اصلاح

 

پوست شما به رطوبت احتیاج دارد. اگر پوست رطوبت کافی نداشته باشد، ممکن است شما هنگام اصلاح، پوست خود را زخم کنید. همچنین ریسک رویش موهای زیرپوستی که دردناک و ناخوشایند هستند افزایش می­یابد.

شما با مرطوب کردن پوست می­توانید سوزش ناشی از موزدایی را تسکین دهید. برای داشتن پوستی سالم، می‌توانید روزانه آن را مرطوب کنید.

نگه داشتن تیغ­های قدیمی

تیغه­ها در طول زمان کند خواهند شد. که برای پوست بسیار نامناسب است.

حتی گاهی اوقات تیغه‌ها زنگ زده می‌شوند که میتواند مشکلاتی را برای سلامتی و همچنین برای ظاهر پوست شما پدید آورد. دذنتیجه باید تیغ‌ها را عوض کرده تا بهترین اصلاح برای شما ممکن شود!

عدم لایه برداری پوست

لایه برداری بهترین راه آماده کردن موها برای موزدایی است. با این کار، شما موها را تشویق می­کنید که بدن را ترک کنند. همچنین این کار باعث می­شود که بعدا موها زیرپوستی نشوند.

این روش به شما کمک می­کند تا سلول­های مرده پوست را جدا کنید؛ بنابراین این سلولها بر روی تیغ شما جمع نخواهند شد.

بعد از اصلاح، دوباره باید عمل لایه­ برداری را انجام دهید تا همه موها و فوم­های اضافی برطرف شوند.

 منبع:سایت تک رژ

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

با تغذیه سالم می شود چین و چروک پوست را درمان کرد

روغن زیتون، برای ماساژ دادن پوست شما فوق‌العاده‌ است. این روغن منبع خوبی از آنتی‌اکسیدان‌ها ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *