خانه / سبک زندگی / گل و گیاه / محصولات پوششی برای باغ را بشناسید

محصولات پوششی برای باغ را بشناسید

cover-cropsمحصولات پوششی برای باغ برای رشد بهتر گیاه لازم است این محصولات ا ز فرسایش خاک جلوگیری میکنند.درادامه مطلب زیر با این محصولات آشنا خواهید شد.

محصولات پوشش دهنده در باغ چه هستند؟

بهینه سازی خاک با فراهم کردن غذا برای از بین بردن کرم‌های خاکی، باکتری‌ها، قارچ‌ها، کرم‌های انگلی و دیگر موجوداتی که در خاک زندگی می‌کنند، موجب افزایش محصول می‌شود. کاشت محصولات پوشش دهنده برای باغ سبزی یکی از روش‌های تزریق مواد آلی به خاک باغ است که موجب سهولت رشد و تولید سالم می‌شود. محصولات پوششی در باغ سبب بهبود ساختار فیزیکی خاک و باروری بهتر دانه می‌شود.

رشد محصولات پوشش دهنده برای باغ سبزی، فرسایش خاک را متوقف می‌کند و رشد علف‌های هرز را کاهش می‌دهد، همچنین با گرفتن آب، به حفظ زندگی حشرات مفید در خاک کمک می‌کند. پس از رشد محصولات پوششی در خاک، نیتروژن، فسفر، پتاسیم و سایر عناصر کم مصرف در خاک ایجاد می‌شود. این محصولات سبب جذب حشرات مفید می‌شود که این امر کمک به کنترل آفات می‌کنند؛ به این محصولات «محصولات تله» نیز می‌گویند.

راهنمای شناسایی علف های هرز و مبارزه با علف های هرز می تواند کمک کند که بهتر از رشد علف های هرز جلوگیری کنید.

رهایی از شر آفات باغ و باغچه با آفت‌کش‌های طبیعی را یاد بگیرید.

همچنین گاهی اوقات برای تولید سبزیجات، از کود سبز استفاده می‌شود؛ کود سبز از خانواده نخود فرنگی (حبوبات) است.

کودهای سبز خانواده نخود فرنگی کودی ویژه هستند که سبب غنی سازی سطوح نیتروژن در خاک می‌شوند. این باعث می‌شود تا با حضور باکتری (ریزوبیومژونی) در ریشه، گاز نیتروژن موجود در هوا به نیتروژن قابل استفاده برای گیاهان تبدیل شود. قبل از کاشت محصولات با کاشت دانه نخود فرنگی- که حاوی باکتری گفته شده است- در مرکز باغ، خاک را غنی کنید؛ چرا که امکان دارد به طور طبیعی باکتری در خاک باغ شما نباشد.

اگر خاک شما نیاز به نیتروژن دارد، استفاده از نخود فرنگی، یعنی استفاده از یک محصول پوشش دهنده برای باغ‌تان، محصولات چمن گیاهی مانند گندم، چاودار (گندم سیاه)، دانه جو نیز مفید است؛ همچنین می‌توانید با جستجو و جمع‌آوری مواد غذایی باقی مانده از درختان باغ، آن‌ها را بازیافت کنید و در شخم زنی بهاره آن‌ها را به خاک باغ‌تان اضافه کنید. بسته به نیازهای خاک خود، شما حتی ممکن است با ترکیب کود سبز و چمن، از آن به عنوان یک محصول پوشش دهنده استفاده کنید.

آماده سازی خاک برای کاشت می‌تواند به رشد گیاهان شما کمک کند.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

معرفی بذرهای سبزه هفت سین و زمان کاشت هر کدام

  یکی از هفت سین های سفره هفت سین ، سبزه می باشد که نماد ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *