خانه / آشپزی / طرز تهیه کباب برگ

طرز تهیه کباب برگ

fo905

مواد لازم برای تهیه کباب برگ

فلفل     به اندازه نیاز

روغن زیتون     ۱ استکان

پیاز     دو تا سه  عدد

 گوشت راسته پاک کرده      یک کیلو و نیم

طرز تهیه کباب برگ

کباب برگ را می توانیم به هر اندازه که مورد نیازمان باشد را پهن کنیم به این ترتیب که راسته را روی تخته بگزاریم به اندازه ای که دوست داریم پهنای کباب بشود یک تکه جدا می کنیم مثلا پهنا ۴ انگشت و آن قطعه را پهلوی قطعات دیگر گوشت می گذاریم قطعات دیگر را می بریم( با این عمل پهنای تمام گوشتها به یک اندازه می شود) بعد گوشت را به قطر نیم سانتیمتر ورقه ورقه می کنیم و آماده می گذاریم.

پیاز را نرم رنده می کنیم و روغن زیتون و فلفل را با پیاز رنده شده مخلوط می کنیم و گوشت را در این مایه می خوابانیم و می گذاریم یک شب بماند.

بعد از ۲۴ ساعت گوشت ها را به سیخ کشیده و کمی روی آن را با کارد می کوبیم و روی حرارت ملایم کباب می کنیم و گاهی سیخهای کباب را بر می گردانیم کباب باید در عین پختگی زیاد خشک نشود و آبدار باشد .

کبابها را در دیس می کشیم و روی آنها را کمی نمک می پاشیم و کمی هم کره روی آن می گذاریم و اطراف آنرا با پیاز خلال کرده و جعفری تزیین می کنیم .

کباب برگ را نباید هیچ وقت وسط نان قرار دهیم چون آب کباب به خورد نان می رود و خشک می شود. اگر بخواهیم از گردهای نرم کننده مخصوص گوشت استفاده کنیم برای هر کیلو گوشت یک قاشق مربا خوری از گرد نرم کننده را با پیاز رنده شده مخلوط می کنیم و نیم ساعت قبل از کباب کردن گوشت را در این مایه می خوابانیم. می شود بدون روغن زیتون هم گوشت کباب را آماده کرد و در مایه از یک قاشق چایخوری زعفران سائیده استفاده نمود.

کباب برگ را با چلو و گوجه فرنگی کباب شده سرو می نمایند.

برای درست کردن کباب باید از گوشت راسته گوسفند یا گوساله استفاده کنیم ، نکته قابل توجه برای کیاب خوب انتخاب گوشت آن است که باید نرم باشد ( بوسیله گردهای مخصوص نرم کننده گوشت هم می توانیم  گوشت را نرم و ترد کنیم ) ولی بهتر است گوشت را باآب پیاز و فلفل بیست و چهار ساعت قبل آماده و نرم کنیم . انواع کباب باید در عین پختگی زیاد خشک نشود.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *