خانه / آشپزی / طرز تهیه کباب بادمجان و گوجه فرنگی

طرز تهیه کباب بادمجان و گوجه فرنگی

images

مواد لازم برای تهیه کباب بادمجان و گوجه فرنگی

•    ۱ پیمانه خرده نان سوخاری

•    ۱ پیمانه برگ ریحان تازه خرد شده

•    دو و نیم کیلو گوجه فرنگی خرد و پخته شده

•    ۲ قاشق غذاخوری سیر رنده زده

•    ۱ عدد پیاز خرد کرده

•    فلفل سیاه

•    یک و یک چهارم  قاشق چایخوری نمک

•    پنج قاشق غذاخوری روغن زیتون
•    صد و بیست گرم بادمجان

طرز تهیه کباب بادمجان و گوجه فرنگی

۱.    فر را با دمای چهارصد و پنجاه درجه فارنهایت گرم کنید و ۲ ردیف توری را با فاصله ده سانتی متر از هم در فر جای دهید. بادمجان را از طول به ضخامت ۱ سانتی متر برش دهید. آنها را روی ورقه های روغنی بچینید.
۲.    با قلم مو، دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را روی سطح بادمجان ها بمالید و نصف قاشق چایخوری نمک و کمی فلفل به آنها بزنید. آنها را حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در فر بپزید تا زیر آنها طلایی شود. آنها را برگردانید و طرف دیگر را نیز بپزید تا طلایی شوند این پروشه حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه طول می کشد. سپس حرارت فر را به ۴۰۰ درجه فارنهایت کاهش دهید.
۳.    در همین زمان، دو قاشق غذاخوری روغن را داخل تابه بریزید و آن را روی حرارت متوسط قرار دهید. وقتی گرم شد پیاز های خرد شده را به همراه نصف قاشق چایخوری نمک به تابه اضافه کنید. به طور مرتب هم بزنید تا پیاز سبک و کمی طلایی شود. (۳ تا ۵ دقیقه). سیر رنده شده را اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید. گوجه فرنگی ها را اضافه کنید و حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه روی حرارت ملایم بگذارید تا آب گوجه فرنگی خشک و سس غلیظ شود.
۴.    در یک ظرف مستطیلی عمیق، حدود یک سانتی متر سس گوجه فرنگی بریزید. یک لایه بادمجان داخل آن بچینید. کمی ریحان تازه خرد شده بریزید. دوباره سس گوجه بریزید و بادمجان بچینید. این کار را تا مرحله ای که مواد تمام شوند ادامه دهید. روی آنها خرده نان سوخاری بریزید. نصف قاشق چایخوری نمک و مقدار زیادی فلفل بپاشید. باقی مانده روغن را اضافه کنید.
۵.    ظرف را حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه داخل فر بگذارید تا نان های روی آن طلایی شوند. این غذا را باید گرم (نه داغ) سرو کنید. سس باقی مانده را نیز در ظرفی در کنار غذا قرار دهید.
این غذا را می توانید با قارچ صدفی و کدو سبز هم بپزید . به جای بادمجان از کدو استفاده کنید و به جای ریحان تازه هم از نعنای تازه خرد کرده استفاده نمایید . برای قارچ هم نهصد گرم قارچ را به جای بادمجان و جعفری به جای ریحان در غذا استفاده نمایید .

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *