خانه / آشپزی / غذای دریایی / طرز تهیه میگو پلو

طرز تهیه میگو پلو

635252456829104094میگو یا روبیان گونه‌ای از سخت پوستان آبزی است که در بیشتر آبهای جهان اعم از آب شور و آب شیرین یافت می‌شود . میگو یک منبع غذایی برای موجودات دریایی است . میگو به صورت گسترده‌ای توسط انسان‌ها به عنوان ماده غذایی استفاده می‌شود . همانند سایر خوراک‌های دریایی میگو سرشار از کلسیم، ید، و پروتئین است .در ادامه مطلب زیر طرز تهیه این غذای خوشمزه (میگو پلو) برای شما عزیزان آموزش داده می شود.

میگو پلو

 

میگو ۳۰۰ گرم . برنج ۳ لیوان . رب گوجه فرنگی ۲ قاشق غذاخوری . پیاز ۱ عدد . سیر ۳ حبه

گشنیز خرد شده ۳ قاشق غذاخوری . زعفران دم شده ۱ قاشق غذاخوری . زردچوبه و نمک و فلفل مقدار لازم

 

طرز تهیه : پیاز و سیر را خرد کنید و داخل ماهیتابه بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید ، نمک و فلفل و زردچوبه بزنید و تفت دهید تا طلایی شود سپس میگوهای تمیز شده را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید ( میگوها را زیاد تفت ندهید ، فقط تا حدی که رنگ میگوها تغییر کند ).

پس از اضافه کردن رب گوجه فرنگی باید زعفران دم شده را با ۱ لیوان آب جوش مخلوط کنید و به میگوها اضافه نمایید ، حرارت را ملایم کنید تا سس بجوشد و غلیظ شود ، پس از کم شدن آب غذا گشنیز خرد شده ، نمک و فلفل را اضافه کنید ، کمی هم بزنید سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

برنج را آبکش کنید ( برنج را با چند لیوان آب و مقداری نمک درون قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد سپس آبکشی کنید ، زمانی برنج را آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید مغز برنج کمی خام و اطراف برنج نرم باشد ).

 

ته قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ دلخواه تان را قرار دهید سپس لایه لایه با برنج و مایه میگو پر کنید ، آخرین لایه را با میگو بپوشانید ، حرارت را زیاد کنید تا برنج شروع به بخار کردن کند سپس با چنگال به آرامی مواد را مخلوط کنید ، ۱ لیوان آب را با چند قاشق روغن مخلوط کنید و روی برنج بریزید ، حرارت را کم کنید و دم کنی را بگذارید تا برنج دم بکشد سپس در ظرف بکشید و سرو کنید.

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه تمپورای میگو

  روش تهیه سس: آب مرغ، سویا سس، ماءالشعیر و شکر را در شیشه بریزید ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *