خانه / آشپزی / طرز تهیه لازانیای ایتالیایی

طرز تهیه لازانیای ایتالیایی

fo642

 نکات تغذیه ای :

لازانیا ، علاوه بر اینکه غذایی خوشمزه و مقوی می باشد . همچنین باب طبع بچه ها هم است. افرادی نیز که از لاغری رنج می برند می توانند با خوردن این غذا انرژی زیادی به بدنشان برسانند.

مواد لازم برای تهیه لازانیای ایتالیایی

روغن       صد گرم

پنیر پیتزا       دویست گرم

سس سفید    دو فنجان

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سوپخوری

پیاز سرخ شده   سه قاشق سوپخوری

گوشت چرخ کرده  پانصد گرم

خمیر لازانیای آماده  ۱ بسته

طرز تهیه لازانیای ایتالیایی

گوشت چرخ کرده را با پیاز سرخ شده و ۲ قاشق سوپخوری روغن تفت می دهیم و می گذاریم با یک لیوان آب بپزد تا به روغن بیفتد . رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و نمک و فلفل آن را میزان می کنیم. از این مایه گوشتی برای انواع غذاهای ماکارونی و لازانیا استفاده می کنیم.

برای پخت خمیر لازانیا ( مثل ماکارونی ) ، در یک قابلمه بزرگ آب ریخته، می گذاریم تا آب به جوش آید. نمک و مقداری روغن برای جلوگیری از چسبیدن خمیرها به آب می افزاییم. بعد از آن خمیرها را در آب در حال جوش ریخته و بعد از چند جوش و نرم شدن خمیر آن را در یک آبکش ریخته و بلافاصله روی آن آب سرد می ریزیم تا خمیرها به هم نچسبند. سپس به آرامی خمیرها را بر داشته و روی یک پارچه تمیز می گذاریم تا آب آن مقداری گرفته شود . توجه کنید که موقع برداشتن از آبکش، خمیرها پاره نشوند. حالا خمیر لازانیا آماده است تا مواد گوشتی را روی آن قرار دهیم.

در ظرف تفلون یا پیرکس مناسب، ۲ قاشق سوپخوری روغن آبکرده و یک ردیف خمیر لازانیا قرار می دهیم و یک ردیف پنیر رنده شده و مقداری از مایه گوشتی و سس سفید را روی آن می ریزیم. سپس روی آن یک ردیف دیگر خمیر لازانیا و سس سفید ومایه گوشتی و پنیر رنده شده ریخته و به همین صورت ادامه می دهیم. ظرف را روی پنجره بالای فر قرار می دهیم تا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت بماند و پنیر روی آن کمی برشته شود. خمیر لازانیای آماده را می توانید از سوپرها نیز تهیه کنید.

طرز تهیه سس سفید برای لازانیا

مواد لازم:

کره    ۵۰ گرم

آرد سفید   ۲ قاشق سوپخوری

شیر   ۲فنجان

نمک و فلفل   به مقدار دلخواه

طرز تهیه:

کره را آب کنید و آرد را با آن کمی تفت می دهیم. شیر را به کم کم اضافه می کنیم تا سس صاف و یکدست و غلیظ شود. بعد نمک و فلفل را اضافه می کنیم. حالا سس آماده مصرف است.

لازانیا یکی از غذاهای اصلی کشور ایتالیا است

درباره ی tony.almeyda

مطلب پیشنهادی

طرز تهیه کاسرول گوشت و پنیر

  فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روش کنید تا گرم شود.۱ قاشق روغن ...

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *